Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik zie niet in waarom? Die gaat nog altijd trager zijn dan een i4 M50 he.
Of het nog interessant is om hem te bouwen, dat is een andere vraag. Dat zal van fiscaliteit in verschillende landen afhangen.
Welk bestaansrecht heeft de M340i dan nog?
En hoe rijm je dan met de positionering van het M-performance gegeven? Je maakt dan een M345e?

Denk je dan niet dat het interessanter is om een i3 M50 te maken in break?
Je kan modellen blijven maken en ik denk dat in het hybride landschap met de 320e en 330e er keuze genoeg is. Die laatste heeft 292pk for god sake, dat is een snelle jongen.
Die constante schreeuw om meer en sneller begint toch echt wel rare vormen aan te nemen. 5 jaar geleden was je met 292pk gewoon de snelste van de parking zo een beetje. Nu met de push van EV’s lijkt 400pk precies niks, vreemd.
Fiscale vriendelijke hokken die in minder dan 6s naar de 100 gaan, waar gaat het zelfs over. En dat moet dan nog sneller?
En zo milieuvriendelijk is zo een hybride niet, dat is en maximale verbranding van brandstof in de B48/ B58 en maximale stroom naar de elektromotor die op zijn beurt ook moet geproduceerd worden door een kerncentrale/ gascentrale/ windmolen of zonnepaneel.
 
De vraag is inderdaad ook of er buiten België veel interesse zou zijn in een hybride performance break, in de meeste andere landen denk ik dat mensen toch voor een M340i, Audi RS4, ... kiezen eerder dan een hybride variant die nog een pak meer gewicht moet meesleuren omwille van de elektromotor en batterijen.
 
De vraag is inderdaad ook of er buiten België veel interesse zou zijn in een hybride performance break, in de meeste andere landen denk ik dat mensen toch voor een M340i, Audi RS4, ... kiezen eerder dan een hybride variant die nog een pak meer gewicht moet meesleuren omwille van de elektromotor en batterijen.

De nieuwe BMW M5 zal ook uitgebracht worden als Touring en zal een hybride worden. Waarschijnlijk dezelfde motorisatie als de XM. Maar da's geen kwestie van vraag, maar van meegaan met uwe tijd .... spijtig genoeg.
 
Welk bestaansrecht heeft de M340i dan nog?
En hoe rijm je dan met de positionering van het M-performance gegeven? Je maakt dan een M345e?

Denk je dan niet dat het interessanter is om een i3 M50 te maken in break?
Je kan modellen blijven maken en ik denk dat in het hybride landschap met de 320e en 330e er keuze genoeg is. Die laatste heeft 292pk for god sake, dat is een snelle jongen.
Die constante schreeuw om meer en sneller begint toch echt wel rare vormen aan te nemen. 5 jaar geleden was je met 292pk gewoon de snelste van de parking zo een beetje. Nu met de push van EV’s lijkt 400pk precies niks, vreemd.
Fiscale vriendelijke hokken die in minder dan 6s naar de 100 gaan, waar gaat het zelfs over. En dat moet dan nog sneller?
En zo milieuvriendelijk is zo een hybride niet, dat is en maximale verbranding van brandstof in de B48/ B58 en maximale stroom naar de elektromotor die op zijn beurt ook moet geproduceerd worden door een kerncentrale/ gascentrale/ windmolen of zonnepaneel.
Mijn B58 staat 75% van de tijd gewoon uit en rijdt dan op zonnepaneel-geproduceerde stroom. Dat valt allemaal goed mee. Alsof je continu kan vlammen, 't zal rap gedaan zijn :p
 
Mijn B58 staat 75% van de tijd gewoon uit en rijdt dan op zonnepaneel-geproduceerde stroom. Dat valt allemaal goed mee. Alsof je continu kan vlammen, 't zal rap gedaan zijn :p
Mijn Porsche staat 99% van de tijd uit... in de garage :p

Onlangs reed er trouwens een 545e op snelheid voorbij. Dat is wel een best raar geluid dat die maakt. Het klinkt heel goed, maar eigenlijk helemaal niet luid. Ik denk dat daar in de cabine redelijk veel "gefoefel" bij komt kijken om het luider te doen lijken :p
 
Mijn Porsche staat 99% van de tijd uit... in de garage :p

Onlangs reed er trouwens een 545e op snelheid voorbij. Dat is wel een best raar geluid dat die maakt. Het klinkt heel goed, maar eigenlijk helemaal niet luid. Ik denk dat daar in de cabine redelijk veel "gefoefel" bij komt kijken om het luider te doen lijken :p
Heel veel gefoefel ;p

Bij echt hard optrekken vind ik het geluid veel te kunstmatig, maar bij 'gewoon' optrekken maakt het motorgeluid je wel bewust van het potentieel dat er onder de kap zit :p
 
Heel veel gefoefel ;p

Bij echt hard optrekken vind ik het geluid veel te kunstmatig, maar bij 'gewoon' optrekken maakt het motorgeluid je wel bewust van het potentieel dat er onder de kap zit :p
Nu, voor mij persoonlijk stoort dat soort kunstmatigheden eigenlijk niet meer. Elk merk doet het, de ene al wat raarder dan de andere, maar imo gaat het om de beleving van het rijden. Vroeger vond ik ook eerder "ik wil het echte motorgeluid horen", tja, dan krijg je sportwagens die nergens naar klinken he...
 
Nu, voor mij persoonlijk stoort dat soort kunstmatigheden eigenlijk niet meer. Elk merk doet het, de ene al wat raarder dan de andere, maar imo gaat het om de beleving van het rijden. Vroeger vond ik ook eerder "ik wil het echte motorgeluid horen", tja, dan krijg je sportwagens die nergens naar klinken he...
Hoe klinkt uw boxster in feite?
Als de kap open is hoor je dat normaal wel goed :p
 
Hoe klinkt uw boxster in feite?
Als de kap open is hoor je dat normaal wel goed :p
Niet zo luid. Motor en uitlaat zitten achter u, dus in die cabine (kap open eigenlijk nog stiller door windgeluid) is dat niet zo luid als je "normaal" rijdt.
Als je doortrekt (7500rpm...) Dan wel natuurlijk :p
 
Niet zo luid. Motor en uitlaat zitten achter u, dus in die cabine (kap open eigenlijk nog stiller door windgeluid) is dat niet zo luid als je "normaal" rijdt.
Als je doortrekt (7500rpm...) Dan wel natuurlijk :p

PSE is altijd een optie?
En dan de kleppen eruit halen ... klinkt goed op m'n 997S.
 
Niet zo luid. Motor en uitlaat zitten achter u, dus in die cabine (kap open eigenlijk nog stiller door windgeluid) is dat niet zo luid als je "normaal" rijdt.
Als je doortrekt (7500rpm...) Dan wel natuurlijk :p
Ik dacht dat je ging spreken over het feit dat er 2 cilinders en wat longinhoud mist :p
Maar het is door het windgeluid, oké dan :p
 
Ik dacht dat je ging spreken over het feit dat er 2 cilinders en wat longinhoud mist :p
Maar het is door het windgeluid, oké dan :p
Het is gewoon een 4-cilindergeluid he. Wat lager qua frequentie en meer "gedreun" dan de 6-cilinders. Maar het geluid dat er uit komt is niet slecht he, je hoort het gewoon niet zo heel luid (tov i30N bvb).
Ik ben uiteindelijk heel tevreden dat ik de 2.5 ipv de 4l heb hoor. Voor openbare wegen imo zeker de betere motor imo.
 
Het is gewoon een 4-cilindergeluid he. Wat lager qua frequentie en meer "gedreun" dan de 6-cilinders. Maar het geluid dat er uit komt is niet slecht he, je hoort het gewoon niet zo heel luid (tov i30N bvb).
Ik ben uiteindelijk heel tevreden dat ik de 2.5 ipv de 4l heb hoor. Voor openbare wegen imo zeker de betere motor imo.
Het geluid zal echt wel anders zijn omdat de cilinders vlak liggen en de uitlaatlijn dus gesplitst is, dat geeft een heel andere resonantie in uw manifold.
Het voordeel dat de 6 pitter is dat er op minder radialen een arbeidsslag, en dus een uitlaatdrukpuls in uw manifold komt. Ook zijn dat drukpulsen met een stuk meer volume.

Ik snap wel niet goed buiten fiscaal waarom de 2,5l beter zou zijn dan de 4l :p
Het is een atmosferisch blok, maar door de opbouw en extra cilinders komt die snel op toeren en heeft ook al heel snel zijn koppel.
Laat ons ook wel zijn, anders zou de GT4 wel het turbo geblazen 2,5 blok gehad hebben :p
 
.
Ik snap wel niet goed buiten fiscaal waarom de 2,5l beter zou zijn dan de 4l :p
Het is een atmosferisch blok, maar door de opbouw en extra cilinders komt die snel op toeren en heeft ook al heel snel zijn koppel.
Laat ons ook wel zijn, anders zou de GT4 wel het turbo geblazen 2,5 blok gehad hebben :p
Omdat de versnellingsbak lange 1e en 2e versnelling heeft. Dat NA blok krijgt zijn piek vermogen pas in hogere toeren. In 1e is dat 70km/u en in 2e 140km/u. Bij het turboblok heb je dan ook nog uw vermogen in 3e en 4e om te gebruiken. En daarom heeft de gt4 de NA motor, op circuit kan je continu in die toeren rijden. Op de openbare weg helemaal niet.
 
Omdat de versnellingsbak lange 1e en 2e versnelling heeft. Dat NA blok krijgt zijn piek vermogen pas in hogere toeren. In 1e is dat 70km/u en in 2e 140km/u. Bij het turboblok heb je dan ook nog uw vermogen in 3e en 4e om te gebruiken. En daarom heeft de gt4 de NA motor, op circuit kan je continu in die toeren rijden. Op de openbare weg helemaal niet.
Nu beschrijf je elke motor natuurlijk. Elke motor krijgt zijn piekvermogen pas in hogere toeren, piekvermogen is wanneer het koppel maximaal is en de hoogst haalbaar toerental voor dat maximaal koppel.
Ja het turboblok zal iets sneller zijn piekkoppel hebben, maar dat is een minder groot verschil dan je misschien denkt.

En nu spreek je specifiek over de verhoudingen van de GT4. Track focused dus logisch dat de verhoudingen optimaal daarvoor zijn. Maar je hebt ook de 4l GTS met andere verhoudingen.
 
Nu beschrijf je elke motor natuurlijk. Elke motor krijgt zijn piekvermogen pas in hogere toeren, piekvermogen is wanneer het koppel maximaal is en de hoogst haalbaar toerental voor dat maximaal koppel.
Ja het turboblok zal iets sneller zijn piekkoppel hebben, maar dat is een minder groot verschil dan je misschien denkt.

En nu spreek je specifiek over de verhoudingen van de GT4. Track focused dus logisch dat de verhoudingen optimaal daarvoor zijn. Maar je hebt ook de 4l GTS met andere verhoudingen.
5000rpm vs 2000rpm voor piekkoppel is toch wel een groot verschil? En de versnellingsbak van de gt4 heeft kortere verhoudingen dan de GTS he.
 
Nu beschrijf je elke motor natuurlijk. Elke motor krijgt zijn piekvermogen pas in hogere toeren, piekvermogen is wanneer het koppel maximaal is en de hoogst haalbaar toerental voor dat maximaal koppel.
Ja het turboblok zal iets sneller zijn piekkoppel hebben, maar dat is een minder groot verschil dan je misschien denkt.

En nu spreek je specifiek over de verhoudingen van de GT4. Track focused dus logisch dat de verhoudingen optimaal daarvoor zijn. Maar je hebt ook de 4l GTS met andere verhoudingen.
Iets sneller? Véél sneller. Heb zo eens met vorige gen RS5 rondgereden, 4.0 atmosferisch blok. Dat ding moest je echt wel in toeren jagen.
 
5000rpm vs 2000rpm voor piekkoppel is toch wel een groot verschil? En de versnellingsbak van de gt4 heeft kortere verhoudingen dan de GTS he.
Dat is in feite geen eerlijke vergelijking.
De 4.0l kent een rare loop waar hij inderdaad pas op 5000tr piekkoppel kent. Maar vanaf 2100tr heeft hij wel al 93% van zijn koppel, dat blijft constant tot 4100 om dan op te lopen tot maximaal op 5000.
 
Terug
Bovenaan