Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ze heeft liever geen SUV, maar een stationwagen. De nieuwe 330e touring blijft toch aantrekkelijk.
 
Ze heeft liever geen SUV, maar een stationwagen. De nieuwe 330e touring blijft toch aantrekkelijk.
Toch bizar hé, ik probeerde die van mij een CLA of C-klasse coupé, break of berline aan te smeren maar nee, het moest en zou een SUV worden.

Ondertussen sinds enkele weken vaak met de GLE gereden. Fantastisch qua comfort, ruimte en snufjes, we nemen ook altijd die om met het gezin op uitstap te gaan, maar ik rijd toch liever met mijn 5 Touring.
 
Vergeet het woordje 'design' niet te lezen en de '...' waar je de naam en faam onder kunt scharen. Heel mijn betoog gaat er om dat het om meer dan enkel performantie gaat.

En als ik nu geen fan ben van de cabrio en de cayman, dan is dat toch gewoon oké? Elk zijn eigen smaak toch? :)
Wat niet wegneemt dat dit gewoon supergoede Porsches zijn.
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat mensen zo een 718 niet naar waarde schatten en het blijven zien als een “minderwaardig model” of “geen echte porsche”.
Want net het tegenovergestelde is waar, als je kijkt naar de historie en waar Porsche sportwagens voor stonden en staan dan is een 718 net een volbloed porsche. En is dat in sommige gevallen zelfs meer dan sommige modellen van de 911.

En als je kijkt naar de designtaal dan zie ik ook niet goed hoe je fan kan zijn van de 1ne en niet van de andere. Ze hebben nochtans vrij gelijklopende lijnen. Pas op je mag dat vinden eh maar ik vind dat toch vrij raar.

911
porsche-model.png

718
911_carrera.png
 
M340i zal veruit het maximum zijn, maar ik denk dat ik het beschaafd ga houden ;)

Maar zou je 2 "pseudo"-performance (geen afbreuk aan die modellen trouwens) versies van BMW op oprit willen? Ik zou dan precies iets helemaal anders nemen als 2e eigenlijk.
 
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat mensen zo een 718 niet naar waarde schatten en het blijven zien als een “minderwaardig model” of “geen echte porsche”.
Want net het tegenovergestelde is waar, als je kijkt naar de historie en waar Porsche sportwagens voor stonden en staan dan is een 718 net een volbloed porsche. En is dat in sommige gevallen zelfs meer dan sommige modellen van de 911.

En als je kijkt naar de designtaal dan zie ik ook niet goed hoe je fan kan zijn van de 1ne en niet van de andere. Ze hebben nochtans vrij gelijklopende lijnen. Pas op je mag dat vinden eh maar ik vind dat toch vrij raar.

911
porsche-model.png

718
911_carrera.png
Ik heb toch nooit gezegd dat dit geen echte Porsche is?
Ik vind het gewoon geen mooie wagen. Net zoals de 944 en 924/928 en 914 bijvoorbeeld.
Nochtans allemaal stuk voor stuk echte Porsches.

Als ik denk aan 'geen echte Porsche' dan denk ik eerder aan alle waterkokers. Ondanks dat ik supergelukkig zou zijn met een waterkokende Porsche op de oprit :) .
 
Dat compacte van die 718 trekt me toch aan. Dat benadrukt voor mij dat het een speeltje is, een lichtvoetige sportkar. Terwijl in realiteit waarschijnlijk enkel dat kontje zichtbaar kleiner is?
 
Ik vind het gewoon geen mooie wagen.
Wat raar is want zoals ik al aanhaalde is het 1 op 1 dezelfde designtaal, ze volgen gewoon dezelfde lijn. Enkel is de 718 iets korter.
Iets korter want in realiteit is hij maar 15cm korter.
De 718 heeft zelfs een langere wielbasis.
 
Ik heb toch nooit gezegd dat dit geen echte Porsche is?
Ik vind het gewoon geen mooie wagen. Net zoals de 944 en 924/928 en 914 bijvoorbeeld.
Nochtans allemaal stuk voor stuk echte Porsches.

Als ik denk aan 'geen echte Porsche' dan denk ik eerder aan alle waterkokers. Ondanks dat ik supergelukkig zou zijn met een waterkokende Porsche op de oprit :) .
Klopt, maar er zijn wel veel mensen die dat wel denken, vandaar dat veel petrolheads in het defensief schieten als mensen daar negatiever over zijn :).

Ondertussen mijn korte review tot nu toe:
1) Afwerking/bouwkwaliteit is imo echt zéér goed. Nog nooit in een wagen gezeten waar alles zo solide aanvoelt.
2) PDK is een heel goeie automaat, maar als uw daily een auto zonder versnellingsbak is, blijft dat wachten bij kickdown toch wat raar. Hij is wel enorm snel, al een aantal keren gehad dat ik eens manueel wou schakelen, maar dat hij mij net voor was.
3) kofferruimte is verrassend groot. Die frunk is echt nog heel bruikbaar als koffer
4) Ergonomisch zitten er een paar dingen raar. Het stuur heeft geen knopjes voor "volgende", maar wel aparte knoppen voor het opnemen en afleggen van de telefoon... Ook een wat verouderde touchscreeninterface etc
5) Het is eigenlijk echt een heel aangename cruiser ook. Hij is dan ook niet zenuwachtig ofzo, gewoon rustig op gemakske rijden.
6) Ze moeten wel nog leren hoe kinderstoelen werken :p. 2 isofixpunten zonder top tether...

Imo een belangrijk puntje 7) Ik heb dit weekend de autofans rondrit meegedaan. Ik snap eigenlijk de grote liefde voor de 4l 6-cilinder niet. Hij klinkt ongetwijfeld beter, daar is weinig discussie over. Maar op zo'n rondrit zit je een groot stuk van de tijd tussen 70 en 90 te rijden op bochtige wegen. Met een turbo-motor, ideaal, want je hebt dan 3 versnellingen die allemaal op piek-koppel zitten.
Met een NA-blok heb je 1 versnelling die je dan in toeren kan trekken (2e in hoge toeren zit rond 130km/u). In praktijk zit die eigenlijk altijd in 2e in een middelmatig toerental. Dan lijkt me dat absoluut geen betere motor dan de turbo eigenlijk.
Voor op circuit, zal het natuurlijk een ander verhaal zijn.

Ohja, mensen die zeggen dat het geen echte Porsche is, weten écht niet waarover ze het hebben. Maar dat soort nonsens durf je ook niet meer uitkramen als je er ooit verder dan 10m mee gereden hebt...
 
Maar zou je 2 "pseudo"-performance (geen afbreuk aan die modellen trouwens) versies van BMW op oprit willen? Ik zou dan precies iets helemaal anders nemen als 2e eigenlijk.
Hoofddoel van die tweede wagen is praktisch, grote koffer.

Als die dan wat performance heeft is dat mooi meegenomen, maar geen absolute vereiste. Ik zal nooit een trackday ofzo doen.
 
Hoofddoel van die tweede wagen is praktisch, grote koffer.

Als die dan wat performance heeft is dat mooi meegenomen, maar geen absolute vereiste. Ik zal nooit een trackday ofzo doen.
Als dat effectief het hoofddoel is (dus ook geen verre reizen etc). Is dan de Superb iV niet een beetje de obvious choice?
Heel ruim, comfortabel genoeg, fiscaal vriendelijk, ... en ik vermoed een stuk goedkoper dan een 330e?
Een 330e is tof he, maar zit zo ver achter uw 545e dat je ook niet het gevoel gaat hebben dat hij nu zo performant is ofzo.
 
Wat raar is want zoals ik al aanhaalde is het 1 op 1 dezelfde designtaal, ze volgen gewoon dezelfde lijn. Enkel is de 718 iets korter.
Iets korter want in realiteit is hij maar 15cm korter.
De 718 heeft zelfs een langere wielbasis.
Die kont is echt dag en nacht verschil imo.
Bij de Boxster is het gedeelte tussen de achterwielen vrij horizontaal en bij de Cayman loopt dat gedeelte niet echt mooi over in de (in de ruime betekenis dan) wielbogen.

Ik vraag me af waarom je me zo hard probeert te overtuigen, elk zijn smaken toch?
Toevallig zelf een Boxster gekocht mss? :p
 
6) Ze moeten wel nog leren hoe kinderstoelen werken :p. 2 isofixpunten zonder top tether...
Lol ik vroeg mij dus al lang af waarvoor die punten achteraan de zetels dienden :laugh:
Ohja, mensen die zeggen dat het geen echte Porsche is, weten écht niet waarover ze het hebben. Maar dat soort nonsens durf je ook niet meer uitkramen als je er ooit verder dan 10m mee gereden hebt...
Dit toch wel echt in het kwadraat. Zou persoonlijk ook gewoon mijn keuze zijn als ik in de markt zou zijn voor een Porsche.
Alleen zoals je ook beschrijft is de 911 wel binnenin beter qua infotainment en tech goodies.
 
Lol ik vroeg mij dus al lang af waarvoor die punten achteraan de zetels dienden :laugh:

Dit toch wel echt in het kwadraat. Zou persoonlijk ook gewoon mijn keuze zijn als ik in de markt zou zijn voor een Porsche.
Alleen zoals je ook beschrijft is de 911 wel binnenin beter qua infotainment en tech goodies.
De 992 generatie toch. De 718 heeft gewoon hetzelfde interieur als de 991, bijgevolg een layout van meer dan 10 jaar oud he. De technologie heeft niet stilgestaan in die tijd...

Maar, who gives a shit in dat soort auto's he :p
 
Dat is nu eens exact waar ik naar op zoek zou zijn (allez even buiten de prijs gerekend).
Ze hebben eens ergens laten vallen "in de normale 718 prijsklasse". Dus reken 80-100k incl opties...

Ik snap het wel he, fiscaal vriendelijke sportwagen van een betrouwbaar merk. Maar, het blijft een tweezitter en alle ev's voorlopig missen toch wel wat emotie qua rijgedrag (een beetje te veel "de computer rijdt" gevoel). Hopelijk voor Porsche lukt het hen om van de eerste keer een fantastisch sturende en emotievolle wagen te maken he, maar het is een zware uitdaging imo.
Sowieso valt heel het klantenpotentieel dat hun Porsche wil tracken wel af natuurlijk, want na een paar rondjes gaan die wel leeg zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan