Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Mijn kindje zit nu ook zo vanachter hoor. Mijn vrouw schuift dan haar stoel iets naar voor. Op zich perfect doenbaar.
Uiteindelijk heb je die benen ook helemaal niet nodig in de wagen. :unsure:

1659969836391.jpeg
 
De GTI gaat wrs de deur uit. Aan het zien voor een familiewagen waar m'n vrouw mee zal rondrijden. De nieuwe 330e Touring is een grote kanshebber, maar als ik losga in die configurator kom ik al op 78k, prijzen zijn gestoord :S
 
De GTI gaat wrs de deur uit. Aan het zien voor een familiewagen waar m'n vrouw mee zal rondrijden. De nieuwe 330e Touring is een grote kanshebber, maar als ik losga in die configurator kom ik al op 78k, prijzen zijn gestoord :S
Dan kunt ge evengoed ... een Boxster kopen!

(en iets realistischer, destijds kwam een 330e ook ongeveer even duur uit als een full option iX3, vandaar de iX3 hier op de oprit...)
 
Dan kunt ge evengoed ... een Boxster kopen!

(en iets realistischer, destijds kwam een 330e ook ongeveer even duur uit als een full option iX3, vandaar de iX3 hier op de oprit...)
Maar ik vind SUV's zo lelijk :(

En deze keer moet het een praktische wagen worden, dus geen Porsche :p
 
Maar ik vind SUV's zo lelijk :(

En deze keer moet het een praktische wagen worden, dus geen Porsche :p
Awel, ik had dat 2 jaar geleden ook. Ik zie niet graag SUV's (al vind ik de X3 nog 1 van de mooiere). Maar puur objectief gezien gaat de iX3 waarschijnlijk wel een slimmere aankoop zijn momenteel (gok ik, restwaarde etc in het hoofd houdend). En misschien vindt uw vrouw een SUV wel knap?
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Macan bestaat wel niet in hybride voor zover ik weet. De Cayenne wel.

Tegen dat die geleverd is, zijn we enkele jaren verder vermoed ik.
Ik denk wel dat die wagen de de verkoopscijfers van Porsche in België serieus gaat opkrikken.
Zal van de prijs afhangen. Als hij niet significant goedkoper wordt dan een Taycan, dan denk ik het niet (het gaat wel stijgen, maar niet enorm).
Als die echter maar "een beetje duurder" wordt dan een e-tron, dan absoluut.

Macan is ook gewoon echt een heel knappe SUV imo, terwijl ik een Cayenne maar niks vind. Maar je weet natuurlijk nog niet hoe die elektrische er gaat uit zien he, kan zijn dat het een veredelde Q4 is ook...
 
Zal van de prijs afhangen. Als hij niet significant goedkoper wordt dan een Taycan, dan denk ik het niet (het gaat wel stijgen, maar niet enorm).
Als die echter maar "een beetje duurder" wordt dan een e-tron, dan absoluut.

Macan is ook gewoon echt een heel knappe SUV imo, terwijl ik een Cayenne maar niks vind. Maar je weet natuurlijk nog niet hoe die elektrische er gaat uit zien he, kan zijn dat het een veredelde Q4 is ook...
Komt op het platform waar ze ook de A6 en de Q6 etron gaan opmaken, zal wel wat groter zijn dan de Q4 maar wel kleiner dan de E-tron denk ik.

Veel mensen die nog steeds een SUV willen ipv een Taycan
 
Komt op het platform waar ze ook de A6 en de Q6 etron gaan opmaken, zal wel wat groter zijn dan de Q4 maar wel kleiner dan de E-tron denk ik.

Veel mensen die nog steeds een SUV willen ipv een Taycan
Maar daar zit momenteel de Cross Turismo al een beetje voor he. Als ze hem betaalbaar houden, zal het zeker een succes zijn, want Porsche blijft een imago-merk waarvan veel mensen willen kunnen zeggen "ik heb een Porsche" (eerlijk, ik ben ook blij om dat te kunnen zeggen ipv Ik heb een Audi TT bvb).

De elektrische 718 is een groter vraagteken. Ik kan écht niet inschatten of er nu veel vraag is naar zo'n model. Sowieso is uw afzetmarkt al kleiner door de gelimiteerde bruikbaarheid (kan niet als enige auto dienen), en of je dan daarvoor nog een EV zou willen...
Het lijkt me momenteel nog zo'n klein doelpubliek dat die verkoopscijfers wel eens zouden kunnen tegenvallen.
 
Maar laten we eerlijk zijn die auto's heb je voor de historie, het design, de performantie, ...
Zeker niet enkel performantie.
Anders zouden er veel meer Boxsters en Caymans rondrijden als dat het belangrijkste was.
Die wagens gaan zowat nooit het circuit zien.

En een extra voordeel van de 911 is de achterzetel.

Trouwens mocht ik ooit verhuizen naar ergens waar ik een grote garage heb om zelf aan auto's te werken, komt er sowieso een 964.
En die kan al helemaal niet mee qua performantie.
Nu spreek je jezelf tegen want voor de performantie? Denk je dat mensen die een “gewone” Carrera kopen dit doen voor de performantie of de historie?
Veelal kopen ze dat omdat het de goedkoopste 911 is die er is en omdat alles anders aanzien wordt als “niet porsche waardig”. Rijke dokters, advocaten en mensen die met status willen pronken maar echt nihil kennen van auto’s, laat staan enige historie.

Een golf of een 300-reeks van Peugeot heeft net zoveel historie hoor. Denk je dat iemand de historie kent van zijn 309? Wat de 307 betekend heeft in de autosport? Of denk je niet dat mensen gewoon die familiewagen met het kleine stuurtje en onleesbare tellerpartij kopen omdat hij praktisch en goedkoop is?

Dat gaat ook gewoon op voor de 911 hoor.
Menig liefhebber en autoconnaisseur zou net de 718 moet loven omdat het zo een verdomd goeie sportwagen is. Dat je geen fan bent van een cabrio is oké, maar je hebt ook nog altijd de cayman in die reeks.
 
Laatst bewerkt:
Nu spreek je jezelf tegen want voor de performantie? Denk je dat mensen die een “gewone” Carrera kopen dit doen voor de performantie of de historie?
Veelal kopen ze dat omdat het de goedkoopste 911 is die er is en omdat alles anders aanzien wordt als “niet porsche waardig”. Rijke dokters, advocaten en mensen die met status willen pronken maar echt nihil kennen van auto’s, laat staan enige historie.

Een golf of een 300-reeks van Peugeot heeft net zoveel historie hoor. Denk je dat iemand de historie kent van zijn 309? Wat de 307 betekend heeft in de autosport? Of denk je niet dat mensen gewoon die familiewagen met het kleine stuurtje en onleesbare tellerpartij kopen omdat hij praktisch en goedkoop is?

Dat gaat ook gewoon op voor de 911 ook hoor.
Menig liefhebber en autoconnaisseur zou net de 718 moet loven omdat het zo een verdomd goeie sportwagen is. Dat je geen fan bent van een cabrio is oké, maar je hebt ook nog altijd de cayman in die reeks.
Vergeet het woordje 'design' niet te lezen en de '...' waar je de naam en faam onder kunt scharen. Heel mijn betoog gaat er om dat het om meer dan enkel performantie gaat.

En als ik nu geen fan ben van de cabrio en de cayman, dan is dat toch gewoon oké? Elk zijn eigen smaak toch? :)
Wat niet wegneemt dat dit gewoon supergoede Porsches zijn.
 
Terug
Bovenaan