Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ach, het is gewoon een merk wat je moet liggen. Als alles altijd maar perfect moet werken zonder enig 'gevoel' koop je een saaie aziaat.

Heb al defenders gehad, nu rr sport, ook al wat problemen mee gehad. Maar als ze rijden is het toch 'anders' dan een andere. En moest ik nu budget over hebben kocht ik een nieuwe defender.

Is hetzelfde bij alfa romeo :p
 
Ja goed, ik had het op saaie Aziaten. Zoals 98% van alle wagens bij die merken. Laat ons eerlijk zijn, buiten eens een 'r' versie is dat allemaal saaie meuk.
 
Mijn madam wou ook de fk2 want de fk8 vond ze niet zo mooi en is ook geen hatchback meer.
En komende van haar cw fn2 ,het is dezelfde koffer.
En in gewone rijmodus is de fk2 comfortabeler dan de fn2 😮
Een fn2 is eigenlijk beenhard achteraf bekeken,vergelijkbaar met de R-stand op de fk2.
 
Mijn madam wou ook de fk2 want de fk8 vond ze niet zo mooi en is ook geen hatchback meer.
En komende van haar cw fn2 ,het is dezelfde koffer.
En in gewone rijmodus is de fk2 comfortabeler dan de fn2 😮
Een fn2 is eigenlijk beenhard achteraf bekeken,vergelijkbaar met de R-stand op de fk2.
De FK8 is gewoon een hatchback zoals al de voorgaande. Hij heeft misschien niet meer de "magic seats" en de dubbele kofferbodem maar de kofferruimte is meer dan groot genoeg. Ik heb een FN1 gehad en nu een FK7 en ik kan niet zeggen dat ik het echt mis.
Zelf ook al met de FK8 gereden en die is zelfs comfortabeler dan mijn FK7 met Eibach veren en 19" OZ's 😋
 
In welke stand heb je met de fk8 gereden?
Fk8 heeft 3 rijmodus ,fk2 enkel gewone modus en R-modus
Fk2 is comfortabel genoeg in de gewone modus voor ons.
Mn ex-ek4 met ek9 shocks & springs dat was voor mij ideaal !!

Fk2 is wat meer hardcore tegenover de fk8 en die maakt tenminste nog wat geluid waar de fk8 over geklaagd werd dat hij te stil is
 
In welke stand heb je met de fk8 gereden?
Fk8 heeft 3 rijmodus ,fk2 enkel gewone modus en R-modus
Fk2 is comfortabel genoeg in de gewone modus voor ons.
Mn ex-ek4 met ek9 shocks & springs dat was voor mij ideaal !!

Fk2 is wat meer hardcore tegenover de fk8 en die maakt tenminste nog wat geluid waar de fk8 over geklaagd werd dat hij te stil is
Alle standen eens getest om het verschil te voelen. R-stand is natuurlijk harder maar op comfort is die comfortabeler dan die van mij.

Het chassis is wel veel verbeterd sinds ze terug overgestapt zijn naar een onafhankelijke achteras. Dat verschil merk ik zelfs al tussen mijn FN1 en FK7.
 
Voor lagere prijzen vind je ook gewoon 911 tweedehands.
Als ik me ooit over die hoge belastingen kan zetten, komt er hier wel eens een 911 die me minder dan 50k gaat kosten.
Je gaat waarschijnlijk ook nog goedkoper een 911 vinden.
Vraag is alleen hoe oud is hij, hoeveel ervaring heeft hij en hoe ziet hij eruit.

Anders koopt hier een frisse 718 met amper ervaring. Ik zie niet in waarom een 996 met 400k die vanbinnen tekenen vertoont van geleefd te hebben dan beter zou zijn.
Ik zou zelfs niet zeggen dat hij mooier zou zijn.
 
Je gaat waarschijnlijk ook nog goedkoper een 911 vinden.
Vraag is alleen hoe oud is hij, hoeveel ervaring heeft hij en hoe ziet hij eruit.

Anders koopt hier een frisse 718 met amper ervaring. Ik zie niet in waarom een 996 met 400k die vanbinnen tekenen vertoont van geleefd te hebben dan beter zou zijn.
Ik zou zelfs niet zeggen dat hij mooier zou zijn.
Hoe kom je nu bij een 996 met 400k? Daar heeft niemand toch iets over gezegd?
Voor 50k en minder vind je nog steeds zeer degelijke 911jes hoor. Niet alleen 996 (daarvan zou ik enkel de 4S willen), maar ook andere generaties.
Porsches zijn ook zeer degelijke auto's, na 100k km heb je nog altijd een betrouwbare wagen.

En mooier is persoonlijk, ik vind een Boxster absoluut niet mooi. Al valt de 718 wel stukken beter mee dan de vorige generaties.
 
Hoe kom je nu bij een 996 met 400k? Daar heeft niemand toch iets over gezegd?
Voor 50k en minder vind je nog steeds zeer degelijke 911jes hoor. Niet alleen 996 (daarvan zou ik enkel de 4S willen), maar ook andere generaties.
Porsches zijn ook zeer degelijke auto's, na 100k km heb je nog altijd een betrouwbare wagen.

En mooier is persoonlijk, ik vind een Boxster absoluut niet mooi. Al valt de 718 wel stukken beter mee dan de vorige generaties.
Goh, die auto's zijn gewoon lastig te vergelijken he.
Als je puur naar track performance gaat kijken, doe de 718 GTS even snel als een 997.2 GT3 en een seconde sneller dan de 997.2 Turbo S.
En 2 seconden trager dan de 991 Carrera S.
Ook 2 seconden sneller dan 981 GT4 trouwens.

Als je naar acceleratie gaat kijken voor diezelfde auto's:
Even snel als 997 GT3
maar 0.8s trager dan de turbo S
0.3s trager dan de 991 Carrera S
en 0.5s sneller dan 981 GT4

Dus laten we zeggen dat ge naar 997 GT3 moet kijken voor identieke performance. Daar zit ge nog vrij vlot boven de 100k, en dan hebben we het nog niet over de tax daar op.

Kort samengevat, een "soortgelijke" 911 kost u écht nog een pak meer. Je kan dan voor "mindere" modellen gaan, maar daar zie ik persoonlijk de meerwaarde dan ook niet meer in. Het enige dat dan over schiet is looks, en dat is persoonlijk. Aangezien ik zeker een cabrio wou, moet je bij 911 voor de cabrio (die is niet zo mooi) of de targa (die is veel duurder) gaan...

Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen de Boxster niet mooi vinden trouwens, ieder zijn eigen goesting :p. Ik vind wel meer wagens mooi die niemand anders mooi lijkt te vinden :D
 
Maar laten we eerlijk zijn die auto's heb je voor de historie, het design, de performantie, ...
Zeker niet enkel performantie.
Anders zouden er veel meer Boxsters en Caymans rondrijden als dat het belangrijkste was.
Die wagens gaan zowat nooit het circuit zien.

En een extra voordeel van de 911 is de achterzetel.

Trouwens mocht ik ooit verhuizen naar ergens waar ik een grote garage heb om zelf aan auto's te werken, komt er sowieso een 964.
En die kan al helemaal niet mee qua performantie.
 
Maar laten we eerlijk zijn die auto's heb je voor de historie, het design, de performantie, ...
Zeker niet enkel performantie.
Anders zouden er veel meer Boxsters en Caymans rondrijden als dat het belangrijkste was.
Die wagens gaan zowat nooit het circuit zien.

En een extra voordeel van de 911 is de achterzetel.

Trouwens mocht ik ooit verhuizen naar ergens waar ik een grote garage heb om zelf aan auto's te werken, komt er sowieso een 964.
En die kan al helemaal niet mee qua performantie.
Dat extra voordeel is in praktijk wel miniem hoor :p. Die zetels zijn eigenlijk amper bruikbaar bij eender welke leeftijd van uw kinderen...
Als je het andersom verwoord krijg je "een extra nadeel aan de 911 is het gebrek aan een koffer.

Historie: akkoord voor 930's etc, maar geldt toch ook niet voor allemaal. Het design heb je (imo) ook enkel bij de coupés en targa's.
Ik zou ook wel een 964 of 930 willen he, maar dat is gewoon een heel ander gebruik dan mijn Boxster. Die auto's koop je om zelf aan te knutselen etc. Ik zou bvb ook nooit een oudere Boxster kopen (van voor 981), want als het is om als "oldtimer" te dienen, dan zou ik wel naar de 911 kijken.
 
Dat extra voordeel is in praktijk wel miniem hoor :p. Die zetels zijn eigenlijk amper bruikbaar bij eender welke leeftijd van uw kinderen...
Als je het andersom verwoord krijg je "een extra nadeel aan de 911 is het gebrek aan een koffer.

Historie: akkoord voor 930's etc, maar geldt toch ook niet voor allemaal. Het design heb je (imo) ook enkel bij de coupés en targa's.
Ik zou ook wel een 964 of 930 willen he, maar dat is gewoon een heel ander gebruik dan mijn Boxster. Die auto's koop je om zelf aan te knutselen etc. Ik zou bvb ook nooit een oudere Boxster kopen (van voor 981), want als het is om als "oldtimer" te dienen, dan zou ik wel naar de 911 kijken.
Bwa ik ben opgegroeid in een 911, als kind is dat zeer doenbaar hoor :)
De latere generaties zijn alleen maar groter geworden.

En die oldtimers zijn geen garage queens hé, je kan daar nog steeds serieuze ritten mee doen. Die techniek is echt degelijk genoeg daarvoor.
Er zijn nog genoeg oude Porsches van onze contreien die richting de Zwitserse/Italiaanse bergen gaan.
 
Bwa ik ben opgegroeid in een 911, als kind is dat zeer doenbaar hoor :)
De latere generaties zijn alleen maar groter geworden.

En die oldtimers zijn geen garage queens hé, je kan daar nog steeds serieuze ritten mee doen. Die techniek is echt degelijk genoeg daarvoor.
Er zijn nog genoeg oude Porsches van onze contreien die richting de Zwitserse/Italiaanse bergen gaan.
Jij bent opgegroeid toen kinderstoelen nog niet verplicht waren :D
Enige foto die ik direct kan vinden: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...wIXsktay2jvKT-f0zV-xiQ9TjWJwSrJHres8&usqp=CAU

Je kan moeilijk zeggen dat dat er nu echt comfortabel uit ziet he :p Het is een voordeel als het uw enige auto is, of je "car-related" uitstapjes met heel het gezin doet (of als je 3 kinderen hebt en 2 auto's, maar dat is een hele berekening :p). Maar het blijft eerder een nood-oplossing imo.
 
Jij bent opgegroeid toen kinderstoelen nog niet verplicht waren :D
Enige foto die ik direct kan vinden: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...wIXsktay2jvKT-f0zV-xiQ9TjWJwSrJHres8&usqp=CAU

Je kan moeilijk zeggen dat dat er nu echt comfortabel uit ziet he :p Het is een voordeel als het uw enige auto is, of je "car-related" uitstapjes met heel het gezin doet (of als je 3 kinderen hebt en 2 auto's, maar dat is een hele berekening :p). Maar het blijft eerder een nood-oplossing imo.
Mijn kindje zit nu ook zo vanachter hoor. Mijn vrouw schuift dan haar stoel iets naar voor. Op zich perfect doenbaar.
 
Terug
Bovenaan