Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Zijn er nog slechte autos??
Zelfs dacia schijnt bijna nooit iets aan kapot te gaan.

Ik rijd al 23 jaar met 1 japans merk en buiten onderhoud tot nu toe enkel maar eens 1 keer in panne gedtaan met een kapotte cardankop.
Met Range Rovers is er toch bijna altijd wel kans op miserie.
Ondanks dat Range Rover eigenaren het merk blijven kopen.
 
Dan heb ik al 24 jaar geluk gehad
Heb wel wat modellen gehad vooral in begin
Crx(en)-civic-accord-integra type r-CW fn2
Bij deze om bij de thread te blijven.
Ik houd van niet alledaagse modellen en het voordeel is dat deze hun waarde iets of wat behouden(bij honda toch)
Hate is or love it,there is nothing in between 😊
19239-BAE-E0-D1-4558-A238-2-BAE6992-D106.jpg

5-CDDC1-A9-2-AC9-46-B2-9-EEA-65-AFEA85-C0-B0.jpg
 


Zo :p
Heb eerst eens nieuwe nummerplaathouder nodig, dan moet hij deftig gewassen worden en dan zullen er wel eens goeie foto's genomen worden ook :p

Foei. Die moet overdag op de oprit staan om alle buren jaloers te maken. Best nog een terrasje aan de voorkant aanleggen om zicht op de Porsche te hebben :fingerguns:
Ik vermoed dat je familie nu niet meer denkt dat je financieel amper toekomt? :tongue:
 
Foei. Die moet overdag op de oprit staan om alle buren jaloers te maken. Best nog een terrasje aan de voorkant aanleggen om zicht op de Porsche te hebben :fingerguns:
Ik vermoed dat je familie nu niet meer denkt dat je financieel amper toekomt? :tongue:
Dat zullen we morgen zien als ze hem zien :p

De buren zijn allemaal C-level managers, die ga ik niet jaloers maken :p
 
Inb4 oei een boxster. Hij zal geen krediet vastkrijgen voor een échte Porsche :biglaugh:
Tot nu toe heeft nog niemand de opmerking gemaakt :p, en ook nog niet dat het een kappersauto is :p
Maar die zullen zeker nog komen ze :D

Ik verwacht morgen dit:
"Weet ge wel wat dat kost? En de belastingen en onderhoud? Gaat ge daar geen spijt van krijgen?"
 
Tot nu toe heeft nog niemand de opmerking gemaakt :p, en ook nog niet dat het een kappersauto is :p
Maar die zullen zeker nog komen ze :D

Ik verwacht morgen dit:
"Weet ge wel wat dat kost? En de belastingen en onderhoud? Gaat ge daar geen spijt van krijgen?"
Was je in die prijsklasse niet liever voor een spyder gegaan btw?
 
Was je in die prijsklasse niet liever voor een spyder gegaan btw?
"In die prijsklasse".
Ik heb 77500€ betaald incl wintervelgen en banden.
Goedkoopste Spyder in België is 109k...

Daarnaast heb je nog belastingen:
BIV 2000€ VS 10000€
VB 700€ vs 3000€
Onderhoud dat een pak duurder is
Maar, de Spyder is wel zeker waardevast.

Daarnaast (unpopular opinion) vind ik de turbomotor eigenlijk ook aangenamer voor normaal verkeer. Als je niet op circuit rijdt, zit je niet continu in die hoge toerentallen, en dan is dat koppel onderin gewoon aangenamer.
En een elektrisch dak is ook wel handig :p

Maar de Spyder is veel knapper, dat zeker wel.
 
Echt een typisch BG snulleke met veel teveel geld gvd 💸!!


Nee fok off proficiat ik ben jaloers. :(

PS: Porsches zijn toch echt schijteduur he als ik dat zo lees. 78k voor een ferme tweedehands... Hoe moet ik nu gvd ooit een 911 gaan kopen nondedju??
 
Echt een typisch BG snulleke met veel teveel geld gvd 💸!!


Nee fok off proficiat ik ben jaloers. :(

PS: Porsches zijn toch echt schijteduur he als ik dat zo lees. 78k voor een ferme tweedehands... Hoe moet ik nu gvd ooit een 911 gaan kopen nondedju??
Voor lagere prijzen vind je ook gewoon 911 tweedehands.
Als ik me ooit over die hoge belastingen kan zetten, komt er hier wel eens een 911 die me minder dan 50k gaat kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Echt een typisch BG snulleke met veel teveel geld gvd 💸!!


Nee fok off proficiat ik ben jaloers. :(

PS: Porsches zijn toch echt schijteduur he als ik dat zo lees. 78k voor een ferme tweedehands... Hoe moet ik nu gvd ooit een 911 gaan kopen nondedju??

Voor lagere prijzen vind je ook gewoon 911 tweedehands.
Als ik me ooit over die hoge belastingen kan zetten, komt er hier wel eens een 911 die me minder dan 50k gaat kosten.
Klopt, 996 gaat goedkoper zijn, 997 ongeveer hetzelfde en 991 als je geen cabrio neemt en veel km's ook.
Alleen zitten de belastingen en de running cost daar wel echt een heel pak hoger, en bij 996 en 997 zit je toch al met wat oudere wagens waar wel eens stukken aan gaan komen ook.

Maar als je daar nu echt naar gaat zoeken, kom je bvb op deze uit:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...id=1tylhea0yed&source=listpage_search-results

110000km extra gedaan, 5 jaar ouder, minder goed uitgerust, trager.
Wel maar 700€ BIV, maar dan wel 1600€ VB (en dit is de minst belaste 911 he).

Als je dan ziet dat het interieur gewoon identiek is, zie ik de grote meerwaarde van een 911 niet. Het enige dat je er mee wint is de meer iconische "Porsche-lijn" en het feit dat het een 6-cilinder is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Als je dan ziet dat het interieur gewoon identiek is, zie ik de grote meerwaarde van een 911 niet. Het enige dat je er mee wint is de meer iconische "Porsche-lijn" en het feit dat het een 6-cilinder is.
De 911 design vind ik wel een stuk mooier, dus alleen daarom al zou het voor mij het waard zijn.
Maar ook de extra zetels vind ik een belangrijk aspect.

En qua betrouwbaarheid zit het wel serieus goed met de 996 (zolang je de IMS lager fixt) en 997 en oudere generaties. Hoe het met de 991/2 zit weet ik niet.
 
De 911 design vind ik wel een stuk mooier, dus alleen daarom al zou het voor mij het waard zijn.
Maar ook de extra zetels vind ik een belangrijk aspect.

En qua betrouwbaarheid zit het wel serieus goed met de 996 (zolang je de IMS lager fixt) en 997 en oudere generaties. Hoe het met de 991/2 zit weet ik niet.
Welja, als je dat design mooier vind, is dat absoluut een goeie reden he. Ik wou echter een cabrio, en de 911 cabrio vind ik lelijker (en de Targa een stuk duurder). Betrouwbaarheid zit zeker niet slecht, maar bij zoveel km's en leeftijd, zijn er gewoon dingen die vervangen moeten worden he. En dat kost altijd veel geld. 996 zit ook nog met de Tiptronic automaat, daar zou ik ook van weg blijven.
Ik zou dan eerder naar een 964 of 930 gaan persoonlijk, maar daar ga je een pak meer "liefde" in moeten steken.

De ouders hebben hem net gezien en de reactie viel nog mee :D, ze dachten dat ik een oldtimer gekocht had :D Maar met een beetje uitleg dat het een 4-cilinder is en dus nog wel mee valt qua belastingen en onderhoud enzo was de reactie toch eerder een "knappe bak" ipv een "waar geeft gij nu geld aan uit".
 
Met Range Rovers is er toch bijna altijd wel kans op miserie.
Ondanks dat Range Rover eigenaren het merk blijven kopen.
Ik snap dat ook niet. De wagens hebben wel iets maar het is gewoon de loterij.
Collega van mij zijn loterij:

Discovery 4 - alles ging eraan kapot
Discovery 5 - veren kapot
Discovery Sport - niks !
Velar - veren zakte in + koelvloeistof problemen.

Problemen allemaal op jaargang 1.
 
"In die prijsklasse".
Ik heb 77500€ betaald incl wintervelgen en banden.
Goedkoopste Spyder in België is 109k...

Daarnaast heb je nog belastingen:
BIV 2000€ VS 10000€
VB 700€ vs 3000€
Onderhoud dat een pak duurder is
Maar, de Spyder is wel zeker waardevast.

Daarnaast (unpopular opinion) vind ik de turbomotor eigenlijk ook aangenamer voor normaal verkeer. Als je niet op circuit rijdt, zit je niet continu in die hoge toerentallen, en dan is dat koppel onderin gewoon aangenamer.
En een elektrisch dak is ook wel handig :p

Maar de Spyder is veel knapper, dat zeker wel.
Betaal precies toch wa meer BIV en VB :S
 
Ik snap dat ook niet. De wagens hebben wel iets maar het is gewoon de loterij.
Collega van mij zijn loterij:

Discovery 4 - alles ging eraan kapot
Discovery 5 - veren kapot
Discovery Sport - niks !
Velar - veren zakte in + koelvloeistof problemen.

Problemen allemaal op jaargang 1.
Met alle respect maar ik zou na de ervaring met de discovery 4 al geen andere range rover meer gekocht hebben😊
 
Terug
Bovenaan