Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ruim valt redelijk tegen door de afhellende coupe dakhemel, rijcomfort valt wel goed mee,

verbruik een 12L (en dat is het minimum)

258pk en 9 versnellingen. vlot rijden wil hij wel.
Dat is wel heel veel. De vorige eigenaar was van Charleroi naar Zaventem gereden met de Boxster en kwam op een verbruik van 8,1l (wat wel vrij indrukwekkend is voor die motor). Maar 12l als minimum, dat is vrij rampzalig.
 
Allé, na lang wikken en wegen beslist om toch ook maar @Musk en @eniac te volgen en een VAG naast de BMW te kopen.
Link verkoper

Link configuratie (maar dan de 4l ipv de 2.5l, want die is niet meer te koop...)
Met dat verschil dat je u voor deze VAG niet hoeft te schamen! :p
Deuren gaan altijd open? Compartiment voor de zonnebril valt niet open tijdens het rijden? Dan is de kwaliteit alvast beter dan menig ander VAG’er :p

Gezond jaloers alvast!
 
Die @MrKend54l blijft toch met straffe uitspraken komen voor een 1-serie van 2 generaties terug te bezitten :eviltongue:

On the other hand, gisteren het scharnier van de kofferklep gesmeerd want dat piepte als een oud bed :unsure:
Oké, het is wel grappig dat de ene scharnieren smeert en de andere zijn camera's niet werken na zo'n comment :p

Nu, ik ga al blij mogen zijn als ik uberhaupt een zonnebrilhouder heb. Ieder zijn problemen :D
Je gaat zien dat het gaat beginnen vanaf ik hem heb he...
 
Oké, het is wel grappig dat de ene scharnieren smeert en de andere zijn camera's niet werken na zo'n comment :p

Nu, ik ga al blij mogen zijn als ik uberhaupt een zonnebrilhouder heb. Ieder zijn problemen :D
Je gaat zien dat het gaat beginnen vanaf ik hem heb he...
Och ja, chance dat Porsche onderdelen en werkuren amper iets kosten he :p
 
Die @MrKend54l blijft toch met straffe uitspraken komen voor een 1-serie van 2 generaties terug te bezitten :eviltongue:

On the other hand, gisteren het scharnier van de kofferklep gesmeerd want dat piepte als een oud bed :unsure:
Het is maar 1 generatie geleden hoor :unsure:

Bij een collega was het nog straffer. Door de warmte waren de cilinders van kofferklep zo stroef dat ze elektrisch niet meer dicht wouden, heeft daar echt veel kracht voor moeten zetten om de klep manueel te sluiten.

Zonder zeveren hij rijdt met een A4 avant :rofl:
 
Het is maar 1 generatie geleden hoor :unsure:

Bij een collega was het nog straffer. Door de warmte waren de cilinders van kofferklep zo stroef dat ze elektrisch niet meer dicht wouden, heeft daar echt veel kracht voor moeten zetten om de klep manueel te sluiten.

Zonder zeveren hij rijdt met een A4 avant :rofl:
Probleem hier is dat de scharnieren mee gelakt zijn in koetswerkkleur. Terwijl een kameraad zijn mk7.5 (gewone TDI) die vandaag op bezoek was, even gekeken, gewoon blanke niet gelakte scharnieren.. wat uiteraard veel beter gesmeerd blijft.
 
Probleem hier is dat de scharnieren mee gelakt zijn in koetswerkkleur. Terwijl een kameraad zijn mk7.5 (gewone TDI) die vandaag op bezoek was, even gekeken, gewoon blanke niet gelakte scharnieren.. wat uiteraard veel beter gesmeerd blijft.
Dat is eigenlijk wel best een grote designfout
 
Probleem hier is dat de scharnieren mee gelakt zijn in koetswerkkleur. Terwijl een kameraad zijn mk7.5 (gewone TDI) die vandaag op bezoek was, even gekeken, gewoon blanke niet gelakte scharnieren.. wat uiteraard veel beter gesmeerd blijft.
Aah ik dacht op de 5er :p

Gelakte scharnieren zijn toch gewoon “normaal” lijkt me? Het lijkt me eerder jammer dat deze dan niet gelakt zouden zijn :p
Zou volgens mij niet het probleem mogen zijn, maar bon een beetje smeren en het is opgelost dat is nu ook geen gigantische ramp natuurlijk.
 
Aah ik dacht op de 5er :p

Gelakte scharnieren zijn toch gewoon “normaal” lijkt me? Het lijkt me eerder jammer dat deze dan niet gelakt zouden zijn :p
Zou volgens mij niet het probleem mogen zijn, maar bon een beetje smeren en het is opgelost dat is nu ook geen gigantische ramp natuurlijk.
Neu op die 5-serie heb ik echt niks aan te merken (tot nu toe), topwagen hoor.

Vind het net logisch dat (relatief verborgen) scharnieren niet gelakt zouden worden wegens gemakkelijkere/blijvende smering.

Maar bon, inderdaad een non-issue op zich.
 
Ik moet nu toch zeggen dat mijn VAG ervaring (VW Golf, Audi A4 en nu ETron) eigenlijk beter is qua kwaliteit en afwerking van de wagen dan die met BMW (x3 en 5).

Qua rij-ervaring wint BMW wel altijd.
 
Mijn A3 heeft 6 maanden in de garage gestaan 2 maanden na aankoop, ik heb geen al te beste ervaring met VAG. :unsure:
 
Ik moet nu toch zeggen dat mijn VAG ervaring (VW Golf, Audi A4 en nu ETron) eigenlijk beter is qua kwaliteit en afwerking van de wagen dan die met BMW (x3 en 5).

Qua rij-ervaring wint BMW wel altijd.
Toen ik zag dat één of andere zatte kwibus mijn Audi perte totale had gereden, was het eerste wat in me opkwam "Yes eindelijk van die rommel af". Er zijn momenten geweest dat ik zin had om die krel gewoon zelf tegen een muur in de vernieling te rijden.
Beeld je zelf maar eens in dat je in de file staat, en dat je radio om de 2 s uitvalt, dan heropstart, je 'de route wordt herberekend" hoort, je muziek opnieuw begint te spelen voor 2 s en dat die radio dan opnieuw uitvalt, je opnieuw "de route wordt herberekend" te horen krijgt en zo verder.
En ik kon het geluid niet afzetten of stiller zetten, dat duurde meestal 10-15 min voor het euvel opgelost was. En dat ieder uur wel eens voor hebben.
De klantenservice die ik toen kreeg voor een auto van > 50 kEUR (15 jaar geleden) was van zo'n niveau dat hier nooit, maar dan ook nooit, nog een VAG product binnenkomt.
 
Ik moet nu toch zeggen dat mijn VAG ervaring (VW Golf, Audi A4 en nu ETron) eigenlijk beter is qua kwaliteit en afwerking van de wagen dan die met BMW (x3 en 5).

Qua rij-ervaring wint BMW wel altijd.

Kan nog weinig zeggen over de betrouwbaarheid van m'n 4. De A6 is duidelijk beter afgewerkt, stiller en comfortabeler (logisch, segment hoger ook) terwijl de rijervaring in de 4 uiteraard top is.
 
Kan nog weinig zeggen over de betrouwbaarheid van m'n 4. De A6 is duidelijk beter afgewerkt, stiller en comfortabeler (logisch, segment hoger ook) terwijl de rijervaring in de 4 uiteraard top is.
Ik denk ook dat de A6 een generatie nieuwer is dan de F-reeks, geeft het ook wel een ander gevoel qua interieur.
 
Terug
Bovenaan