Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Die kont is echt dag en nacht verschil imo.
Bij de Boxster is het gedeelte tussen de achterwielen vrij horizontaal en bij de Cayman loopt dat gedeelte niet echt mooi over in de (in de ruime betekenis dan) wielbogen.

Ik vraag me af waarom je me zo hard probeert te overtuigen, elk zijn smaken toch?
Toevallig zelf een Boxster gekocht mss? :p

De kont van 911 is -imo- ook véél mooier dan een 718. Eerlijk gezegd is dat zelf het minste van heel de wagen, en zelfs een reden voor mij persoonlijk waarom ik daar ook niet zo'n fan van ben. Ondanks dat op papier inderdaad waarschijnlijk de betere keuze is hoor. Prijs/kwaliteit/rondetijden.

718 GT4 is een andere zaak. Daar is dat achterste ook mooier door de spoiler
 
Als dat effectief het hoofddoel is (dus ook geen verre reizen etc). Is dan de Superb iV niet een beetje de obvious choice?
Heel ruim, comfortabel genoeg, fiscaal vriendelijk, ... en ik vermoed een stuk goedkoper dan een 330e?
Een 330e is tof he, maar zit zo ver achter uw 545e dat je ook niet het gevoel gaat hebben dat hij nu zo performant is ofzo.
Zo een superb vind ik te lelijk. En zo een 330e in een leuke trim zou hier wel mooi staan op de oprit langs de 5er :p

Ik ga eens naar de showroom met de vrouw komende week. God weet met wat we thuiskomen :unsure:
 
Als dat effectief het hoofddoel is (dus ook geen verre reizen etc). Is dan de Superb iV niet een beetje de obvious choice?
Heel ruim, comfortabel genoeg, fiscaal vriendelijk, ... en ik vermoed een stuk goedkoper dan een 330e?
Een 330e is tof he, maar zit zo ver achter uw 545e dat je ook niet het gevoel gaat hebben dat hij nu zo performant is ofzo.
Zo comfortabel als een schommelende boot, hij gaat er zeeziek in worden, en ook nie bepaald performance.

@Musk kijk eens naar een Mercedes-AMG GT 63 S E Performance :drool: (moet de 545e mss ook wel weg)
 
Zo een superb vind ik te lelijk. En zo een 330e in een leuke trim zou hier wel mooi staan op de oprit langs de 5er :p

Ik ga eens naar de showroom met de vrouw komende week. God weet met wat we thuiskomen :unsure:
Als meer ruimte hebben hoog op de prio lijst staat vind ik het wel vreemd om voor een 3'er te gaan, heel ruim zijn die toch ook niet echt. Een 5 touring zou dan toch beter passen in het plaatje als het geen suv mag zijn. En Skoda maakt goede wagens maar mocht ik in de markt zijn voor een 3 of 5 touring zou ik een Superb toch ook nooit overwegen eigenlijk, dan toch veel liever die 330e :p
 
Als meer ruimte hebben hoog op de prio lijst staat vind ik het wel vreemd om voor een 3'er te gaan, heel ruim zijn die toch ook niet echt. Een 5 touring zou dan toch beter passen in het plaatje als het geen suv mag zijn. En Skoda maakt goede wagens maar mocht ik in de markt zijn voor een 3 of 5 touring zou ik een Superb toch ook nooit overwegen eigenlijk, dan toch veel liever die 330e :p
Meer kofferruimte tegenover de golf GTI bedoel ik, een 3 Touring is meer dan koffer genoeg, een 5 touring is dan weer te groot en te duur!
 
Meer kofferruimte tegenover de golf GTI bedoel ik, een 3 Touring is meer dan koffer genoeg, een 5 touring is dan weer te groot en te duur!
Ik zie dat er Porches and AMG’s gesuggereerd worden dus ik dacht dat de prijs misschien geen issue was 😄
Maar laatst dat ik keek was de prijs van een volgeladen 3 gelijk aan de prijs van een 5 zonder de duurdere packs. Het is maar wat je wil natuurlijk.
En ze zijn beide niet echt klein te noemen, zoveel zal het niet schelen, ja bij de 5 krijg je wat meer centimeters in de lengte die je dan wint aan binnenruimte.
 
Ik zie dat er Porches and AMG’s gesuggereerd worden dus ik dacht dat de prijs misschien geen issue was 😄
Maar laatst dat ik keek was de prijs van een volgeladen 3 gelijk aan de prijs van een 5 zonder de duurdere packs. Het is maar wat je wil natuurlijk.
En ze zijn beide niet echt klein te noemen, zoveel zal het niet schelen, ja bij de 5 krijg je wat meer centimeters in de lengte die je dan wint aan binnenruimte.
Ja maar hier op BG zijn ze gestoord he, je wil een GTI vervangen en plots krijg je AMG's, M's en Porsches als voorstel :D

Volgende week eens naar de dealer, ik zie m'n vrouw niet gauw met een 5 rijden, dat zou ze te groot vinden denk ik. Maar ook qua prijs enzo zal er toch eerst even gekeken moeten worden.
 
Ohja, mensen die zeggen dat het geen echte Porsche is, weten écht niet waarover ze het hebben. Maar dat soort nonsens durf je ook niet meer uitkramen als je er ooit verder dan 10m mee gereden hebt...

Anders toch. Je zou beter die kapperswagen eens een deftige wasbeurt geven en een nieuwe nummerplaathouder gaan halen ipv hier te discussiëren. Zo gaan we nooit deftige foto's krijgen :tongue:
 
De 992 generatie toch. De 718 heeft gewoon hetzelfde interieur als de 991, bijgevolg een layout van meer dan 10 jaar oud he. De technologie heeft niet stilgestaan in die tijd...

Maar, who gives a shit in dat soort auto's he :p
Jaja uiteraard.
Maar toch jammer dat ze niet gewoon zoals bij de andere VAG wagens het infotainment en de tech eens periodiek updaten. Dat is echt wel jammer.
Een wagen uit 2016 loopt anno 2022 fameus achter en dat neemt toch voor mij persoonlijk een heel deel van de ervaring weg.
 
Ik wil toch even mijn few cents hier droppen als een Porsche eigenaar. (niet persé als reactie op de voorgaande comments)

Dat je nu morgen rond rijdt met een 928, 944, cayman, boxster, taycan whatever, het is een Porsche. Mensen die zeggen dat is géén Porsche, kunnen voor mijn part op mijne turbo blazen. Ik heb ook is een keer op mijn vorige Turbo de opmerking gekregen dat dit geen échte Porsche was omwille van turbo en géén sensatie en dit en zo. Toen die persoon meereed trok zij bijna mijn deurhendel eraf. Reactie erna: ja maar je hoort het gebrul van de zescylinder niet zoals een carrera. Enzovoort enzovoort. Mijn schoonbroer zat zo hard te slijmen bij mij toen hij wist dat ik een Turbo S had gekocht dat het niet meer schoon was. Hij ging er ook eentje kopen, totdat hij ontdekte dat het toch niet ging lukken. Is hij naar Duitsland gereden om een tweedehandse GTS te kopen in dezelfde kleuren, dezelfde velgen enzovoort. Bij Runball Rally toen ze foto's namen van mijn wagen en niet zijne: Mijne GTS is veel puurder dan uwe Turbo S. (karma is a bitch want hij is wel bijna erna in de gracht beland :D)

Resultaat: sommige mensen zeiken erop los omdat ze het niet kunnen krijgen.
Dat je het nu geen schoon model vindt dat is iets anders maar dat het géén Porsche is, zever in pakskes.

@ Anders, schoon spel. Zou graag eens samen op de foto onze wagens zetten of mee tourke willen rijden ;)
 
Ik snap dat niet zo die scheve opmerkingen over iemand anders zijn gerief. Alle, ik snap wel dat het doorgaans komt vanuit een onzekerheid, afgunst en douchebaggery maar waarom moet ge per se iemand afkraken.

Al komt iemand bij mij thuis met een Mazda MX5 met drie reservewielen eronder, ik zie nog steeds de fun er van in. En als die persoon er blij mee is, laat die toch gewoon blij zijn?

Ik ken zo iemand die dat soort opmerkingen nooit kan laten, al is het in zijn geval wel niet slecht bedoeld maar gewoon zuiver weaponized autism. Komt er iemand af met een Dino Ferrari 246 GTS (echt een prachtige wagen) => "Leuk, maar het is wel maar een halve Ferrari he."

Tijdje daarna iemand die eens langskomt mijn zijn Ferrari 3.2 Mondial cabrio => "Ja, wel de lelijkste ferrari ooit gemaakt he?"

Niet lang daarna iemand met zijn Ferrari 612 Scaglietti => "Klinkt mooi, spijtig dat ie zo lelijk is."

Jezus Christus. Ik kan het hem niet kwalijk nemen in dit geval, maar het is toch ridicuul om een leuke wagen te kopen en dan zo iemand in de buurt hebben die zegt : "Die viercilinders, dat is toch helemaals niks he?" Godverdomme, ik probeer gewoon van mijn auto te genieten. :unsure:
 
Ik snap dat niet zo die scheve opmerkingen over iemand anders zijn gerief. Alle, ik snap wel dat het doorgaans komt vanuit een onzekerheid, afgunst en douchebaggery maar waarom moet ge per se iemand afkraken.

Al komt iemand bij mij thuis met een Mazda MX5 met drie reservewielen eronder, ik zie nog steeds de fun er van in. En als die persoon er blij mee is, laat die toch gewoon blij zijn?

Ik ken zo iemand die dat soort opmerkingen nooit kan laten, al is het in zijn geval wel niet slecht bedoeld maar gewoon zuiver weaponized autism. Komt er iemand af met een Dino Ferrari 246 GTS (echt een prachtige wagen) => "Leuk, maar het is wel maar een halve Ferrari he."

Tijdje daarna iemand die eens langskomt mijn zijn Ferrari 3.2 Mondial cabrio => "Ja, wel de lelijkste ferrari ooit gemaakt he?"

Niet lang daarna iemand met zijn Ferrari 612 Scaglietti => "Klinkt mooi, spijtig dat ie zo lelijk is."

Jezus Christus. Ik kan het hem niet kwalijk nemen in dit geval, maar het is toch ridicuul om een leuke wagen te kopen en dan zo iemand in de buurt hebben die zegt : "Die viercilinders, dat is toch helemaals niks he?" Godverdomme, ik probeer gewoon van mijn auto te genieten. :unsure:
Op de tour reden ook een 914 en Smart Roadster mee. Iedereen weet wel dat dat niet bepaald de snelste auto's daar gaan zijn, maar daar is nu toch niks mis mee. Even gebabbeld met de eigenaar van de Smart Roadster, die heeft 6000€ gekost en hij betaalt 80€ verkeersbelasting per jaar! Dat is een cabrio met 80PK op 700Kg, dat is niet supersnel, maar zal absoluut wel fun zijn om mee te rijden in de zomer. Als echte autoliefhebber kan je daar imo geen kritiek op hebben, dat is een autootje dat letterlijk niks gaat kosten en waarmee je veel meer plezier gaat hebben dan eender welke zakensedan.
 
Ik denk ook niet dat er hier iemand gezegd heeft dat dat geen Porsche zou zijn?

Enkel cosmetische kan je daar iets over zeggen. Of dat nu a of b is. Gaat toch niet over juist of fout ?

Als ik groen mooier vind dan blauw, wilt niet zeggen dat blauw geen mooie kleur is voor iemand anders toch.
 
Terug
Bovenaan