Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Welke garage bezoek jij ?
Eerste jaar dat ze hem had de Fiat dealer in Ieper (of deelgemeente) en die deed het voor €90, nu een onafhankelijke (niet de eerste de beste) die in begin rond de €80 vroeg, maar na 5 jaar zijn de prijzen uiteraard wat gestegen.
Mijn Volvo gaat daar ook voor een €220-250 per klein onderhoud naartoe, incl olie, werkuren, oliefilter, pollenfilter en elke 2 jaar mazoutfilter + luchtfilter (komt dan nog iets bij natuurlijk :p).

Laatste onderhoud van de mijne was ook met 2 nieuwe banden en spoeling + olievervanging van de automaat, zat toen op een 700 dacht ik.
 
Wel, ik heb net mijn facturen van de Hyundai eens bekeken: Tussen de 150 en 200€
Mààr, dat was om de 10k km of elk jaar.
Als je dus bvb 15k km per jaar rijdt, is dat op 2 jaar tijd 450-600€

De Porsche is om de 30k km of om de 2 jaar... Dat is dus gewoon even duur.
 
Eerste jaar dat ze hem had de Fiat dealer in Ieper (of deelgemeente) en die deed het voor €90, nu een onafhankelijke (niet de eerste de beste) die in begin rond de €80 vroeg, maar na 5 jaar zijn de prijzen uiteraard wat gestegen.
Mijn Volvo gaat daar ook voor een €220-250 per klein onderhoud naartoe, incl olie, werkuren, oliefilter, pollenfilter en elke 2 jaar mazoutfilter + luchtfilter (komt dan nog iets bij natuurlijk :p).

Laatste onderhoud van de mijne was ook met 2 nieuwe banden en spoeling + olievervanging van de automaat, zat toen op een 700 dacht ik.
Ik had streske en juist nen onbekende gebeld (onafhankelijke garage) om even prijs te vragen en zei direct 250€. Dus 275€ bij buga is dan niet verkeerd.

Werkuren he ! Ahmed kost geld !
 
Ik had streske en juist nen onbekende gebeld (onafhankelijke garage) om even prijs te vragen en zei direct 250€. Dus 275€ bij buga is dan niet verkeerd.

Werkuren he ! Ahmed kost geld !
In dat geval ga ik toch nog niet direct veranderen van garage. :D

Eigenlijk toch veel geld als je dat bedenkt. Daar gaat 2.8L olie in en filters kosten ook 2x niks. Ze moeten toch al serieus doorrekenen in uren of onderdelen te duur maken.
 
Pollen filter en luchtfilter:
50€

Olie:
50€

Ruitenwisser vloeistof (lol): 5€

Corona en recylageblabla: 2,5€
Werkuren: 100€
En dan nog een of andere kostje?
Zoiets zeker?
 
Mooi mooi, maar hoe gade da betalen? Weet ge wat da kost? En nen echte Porsche is het ni he. Die kleur zou ik ook nooit pakken trouwens.

:unsure:

Neen, prachtige wagen! Ik voel al wel met u mee als ge zo een mooie Belgische put in de weg tegenkomt!
Qua "comfort" valt dat wel mee hoor. Qua vering is dat niet extreem hard voor een sportwagen (is instelbaar he). Ik hoop vooral dat de velgen niet te snel schade oplopen, want dat kost wel een arm en een been om die te vervangen :p
 
Ik moest ook even wennen dat er bij mijn auto 0w20 voorgeschreven is 😮maar hier word die wel om de 10K vervangen
Ook al het feit dat bij directe injectie motoren en turbo "alle merken" er toch wel wat benzine bij de olie terechtkomt ook
 
Ik zou er geen neen tegen zeggen :drool::drool: Dak zou ik mss liever in het zwart hebben, maar het rood past wel perfect bij je interieur.. Is misschien even wennen.

Heb eens een weekend met de 981 (atm 6 cilinder) gereden en was echt een zalige wagen. Veel plezier ermee
 
Zijt ge nu over uw ouders bezig? :unsure:

Prachtig machien. Ik vind de kleurcombinatie ook wel geslaagd, met de rode accenten.
Die hebben al lang geen geld meer na alles aan mij te geven he :D
Mooi kleurtje👍
Hoe noemen ze deze kleur? Vind die namen dat ze er soms aan geven fascinerend
Dit is Agate Metallic Grey (zowat de meest populaire kleur, denk ik).
Ik was zelf ook niet zo overtuigd van het rode dak, maar de combinatie met de rode remmen en de rode interieuraccenten maakt het eigenlijk nog wel tof. Het is wat wennen, maar ik ga het in elk geval niet vervangen zolang er niks aan stuk is.

Dit is dezelfde kleur met zwart dak:
43631460205_fc4642be0c_b.jpg
 
Qua "comfort" valt dat wel mee hoor. Qua vering is dat niet extreem hard voor een sportwagen (is instelbaar he). Ik hoop vooral dat de velgen niet te snel schade oplopen, want dat kost wel een arm en een been om die te vervangen :p
De 718 S van mijne maat rijd zelfs minder hard dan mijne Civic dus dat valt idd héél goed mee. Natuurlijk is die ophanging wel kwalitatief gewoon beter en dat merk je wel.
Ik moest ook even wennen dat er bij mijn auto 0w20 voorgeschreven is 😮maar hier word die wel om de 10K vervangen
Ook al het feit dat bij directe injectie motoren en turbo "alle merken" er toch wel wat benzine bij de olie terechtkomt ook
Idem voor mijne Civic. Staat wel 20K voorgeschreven maar ik wissel ook om de 10K ofwel 1 keer per jaar.
Zou naar het schijnt ook zijn voor het verbruik. Er staat een 2de type olie ook voorgeschreven die je eventueel ook mag gebruiken (bij mijn 1.5T toch).
 
Terug
Bovenaan