Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik snap dat niet zo die scheve opmerkingen over iemand anders zijn gerief. Alle, ik snap wel dat het doorgaans komt vanuit een onzekerheid, afgunst en douchebaggery maar waarom moet ge per se iemand afkraken.

Al komt iemand bij mij thuis met een Mazda MX5 met drie reservewielen eronder, ik zie nog steeds de fun er van in. En als die persoon er blij mee is, laat die toch gewoon blij zijn?

Ik ken zo iemand die dat soort opmerkingen nooit kan laten, al is het in zijn geval wel niet slecht bedoeld maar gewoon zuiver weaponized autism. Komt er iemand af met een Dino Ferrari 246 GTS (echt een prachtige wagen) => "Leuk, maar het is wel maar een halve Ferrari he."

Tijdje daarna iemand die eens langskomt mijn zijn Ferrari 3.2 Mondial cabrio => "Ja, wel de lelijkste ferrari ooit gemaakt he?"

Niet lang daarna iemand met zijn Ferrari 612 Scaglietti => "Klinkt mooi, spijtig dat ie zo lelijk is."

Jezus Christus. Ik kan het hem niet kwalijk nemen in dit geval, maar het is toch ridicuul om een leuke wagen te kopen en dan zo iemand in de buurt hebben die zegt : "Die viercilinders, dat is toch helemaals niks he?" Godverdomme, ik probeer gewoon van mijn auto te genieten. :unsure:
Zo ene ken ik helaas ook, kappen op elke sportwagen van andere mensen, en zelf gaat hij met de bus naar het werk.
 
Begin ik ook al achter een betaalbaar Porsche model te zoeken -.-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...ne-blauw-13b1cdc0-f867-47a2-974e-099e21c6beab

Vraag me af zo'n onderhoud moet toch ook niet van het minste zijn. Ik vond prijzen precies vanaf 1000€ voor een klein onderhoud.
Je kunt deze op de porsche site ook vinden hoor. Hangt van model tot model af. Bij Garage Van Beurden in Turnhout was dat vroeger 600€ voor een Boxster S.

 
Idd
Olie is olie "tot op een punt" al is dat voor dacia of porche ...
Juist dat in de ene motor al wat meer gaat dan de andere ..
Maar als de garagist brokken maakt tijdens het onderhoud, zijn de onderdelen wel veel duurder bij de Porsche dan bij de Dacia.
Bijvoorbeeld bij BMW mag niet elke mechanieker aan een 7serie werken, terwijl ze wel allemaal aan de 1serie mogen werken.
 
Idd
Olie is olie "tot op een punt" al is dat voor dacia of porche ...
Juist dat in de ene motor al wat meer gaat dan de andere ..
Goh - olie kan ik niet over meespreken. Of beter gezegd over dat type kosten maar beter gezegd zo'n klein onderhoud kost gewoon meer wegens onderhoudsuren en al de zever dat erbij komt. Olie - 50€ + ruitenwisser vloeistof + corona doekske voor in den auto + enz.
Mijn broer zoekt ook mankementen/designfouten aan mijn 5-serie, hij rijdt zelf met een C30 :D
Mja, zo zijn er veel hoor.

Maar als de garagist brokken maakt tijdens het onderhoud, zijn de onderdelen wel veel duurder bij de Porsche dan bij de Dacia.
Bijvoorbeeld bij BMW mag niet elke mechanieker aan een 7serie werken, terwijl ze wel allemaal aan de 1serie mogen werken.
Klopt. Maar toch moet ik zeggen dat bij Porsche het op zich voor zo'n merk het eigenlijk wel allemaal "meevalt". Zeker als je dit vergelijkt met Lambo en Ferrari waar het gewoon belachelijk is.

Ik had voor mijn Boxster S (986) (deels RUF 3400CS) toen onderhoud laten doen en er was écht veel kapot. Olielekken, waterpomp, lekkende veer enzovoort. 2500€ moeten betalen. Is uiteraard strontveel geld, maar we zitten hier wel toen over een Porsche te klappen met volledig aangepaste moteur en in die tijd wel vrij high-end.

Mijn vrouw haar fiatje gaat nu naar Buga voor klein onderhoud -> 275€. En dat is zo goed als overal tegenwoordig voor een brooddoos olie te geven. Werkuren!!
 
Mijn broer zoekt ook mankementen/designfouten aan mijn 5-serie, hij rijdt zelf met een C30 :D
Ik snap dat totaal niet.

Ik heb vrienden die hun nieuwe X5 komen showen maar evengoed heb ik er die met veel trots hun nieuwe Hyundai i40 komen tonen. Ene rijdt met een M2, de andere met een Fiesta ST.

Als zij hem kopen moet het zijn dat ze dat leuke wagens vinden en terecht trots zijn op hun aankoop. Geen haar op mijne kop die eraan denkt om die wagens af te breken, ook al is dat misschien mijn ding totaal niet.

Uitzondering zijn ricers. Dan stamp ik u van mijnen oprit. Maar ik heb zo geen vrienden.
 
Mijn vrouw haar fiatje gaat nu naar Buga voor klein onderhoud -> 275€. En dat is zo goed als overal tegenwoordig voor een brooddoos olie te geven. Werkuren!!
Wtf. Die van mij betaalt €95 voor klein onderhoud van haar 500. Daar zit ver geen olie in, onderdelen kosten niet veel en op een uur is het gedaan.
 
Terug
Bovenaan