Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

De 718 S van mijne maat rijd zelfs minder hard dan mijne Civic dus dat valt idd héél goed mee. Natuurlijk is die ophanging wel kwalitatief gewoon beter en dat merk je wel.
Klopt, zelfs in sportstand is de vering minder hard dan mijn i30N in N-mode.
Maar ophanging is gewoon een andere klasse, en je merkt daar wel het verschil tussen een "gezinswagen" die naar sportwagen wordt omgebouwd (alle hot hatches bvb) en een wagen die als sportwagen wordt ontwikkeld.
 
Ik ben al een tijdje niet meer met porche bezig..
Ik wou net zeggen ik heb lange tijd de cayman de mooiste gevonden .. nu googlede ik even op cayman 🤣🤣

Een 718 is dus een cayman😊
 
Klopt, zelfs in sportstand is de vering minder hard dan mijn i30N in N-mode.
Maar ophanging is gewoon een andere klasse, en je merkt daar wel het verschil tussen een "gezinswagen" die naar sportwagen wordt omgebouwd (alle hot hatches bvb) en een wagen die als sportwagen wordt ontwikkeld.
Inderdaad. Het verschil was echt duidelijk merkbaar toen ik nadien weer in mijn Civic stapte. Ik vind de 718 perfect bruikbaar als daily als je er niet om geeft dat je maar 2 zitplaatsen hebt, zowel qua comfort, ruimte als verbruik. Ik verschoot zelfs van de ruimte van de koffer vooraan en die achteraan is eigenlijk ook best bruikbaar.
 
Inderdaad. Het verschil was echt duidelijk merkbaar toen ik nadien weer in mijn Civic stapte. Ik vind de 718 perfect bruikbaar als daily als je er niet om geeft dat je maar 2 zitplaatsen hebt, zowel qua comfort, ruimte als verbruik. Ik verschoot zelfs van de ruimte van de koffer vooraan en die achteraan is eigenlijk ook best bruikbaar.
Ja, die koffer vooraan is echt verrassend groot. Typische Colruyt plooibak er in bvb:


En qua verbruik, als je lange stukken autostrade doet in de normal mode, kom je tussen 8 en 9l uit. Dat is echt weinig voor zo'n wagen imo.
Als je sportief rijdt, kom je wel een heel pak hoger uit natuurlijk.

Maar inderdaad, perfect bruikbaar als daily als je geen (of max 1) kinderen moet vervoeren.
 
Mensen met een Porsche op de Colruyt parking, wie zijn ze, wat drijft hen :ROFLMAO:

Porsche blijft toch iets hebben vind ik, nice
De Colruyt is geen Aldi/Lidl hé... Maar daar hebben we het al teveel over gehad.

De conclusie was dat die laatsten producten hebben die maar nét de drempel om consumeerbaar te zijn bereiken. Maar dat was toen offtopic en is het nu helemaal.
 
Idem voor mijne Civic. Staat wel 20K voorgeschreven maar ik wissel ook om de 10K ofwel 1 keer per jaar.
Zou naar het schijnt ook zijn voor het verbruik. Er staat een 2de type olie ook voorgeschreven die je eventueel ook mag gebruiken (bij mijn 1.5T toch).
Honda heeft een 0w20 hybride olie maar ze hebben ook een 2.0 0w20 die voor de type-r dient

Ik neem gewoon na lang opzoekwerk een 0w20 olie van A-merk die me bevalt.
Ps de honda olie is ook niet speciaal is gewoon de verpakking,die olie is trouwens van idemitsu ;-)
 
Qua "comfort" valt dat wel mee hoor. Qua vering is dat niet extreem hard voor een sportwagen (is instelbaar he). Ik hoop vooral dat de velgen niet te snel schade oplopen, want dat kost wel een arm en een been om die te vervangen :p
Ja het is de velgschade waar ik vooral op doel. ik heb de afgelopen maanden putten in de weg gezien... En een paar gevoeld omdat ik niet meer kon uitwijken. :unsure:
 
Ja, die koffer vooraan is echt verrassend groot. Typische Colruyt plooibak er in bvb:
Plooibakken van de Colruyt, de nieuwe gestandaardiseerde eenheid.
Nu, vaak zou je wel een beter idee krijgen van de bruikbaarheid van een koffer moest er bij de specs vermeld staan hoeveel 'Plooibakken van de Colruyt' er in passen ipv x liter.
 
Ik had streske en juist nen onbekende gebeld (onafhankelijke garage) om even prijs te vragen en zei direct 250€. Dus 275€ bij buga is dan niet verkeerd.

Werkuren he ! Ahmed kost geld !
Niet onderschatten😁
Ik merk het zelf nu ik al 20 jaar zelf alles doe.
Vroeger auto onder en olieplug los,nu ben je eerst een half uur bezig met alle plastiek en bodemplaten los te schroeven voor je nog maar aan u olieplig geraakt 🤣
 
Ik zie niet veel ricecars meer rondrijden eerlijk gezegd.
Tegenover in mijne jongen tijd😊q
Zelf ook nooit rice geweest.
Ik onlangs ene aan de supermarkt met een Mercedes. 4 uitlaten die veel te ver uitsteken. Een diesel die een bizar lawaai maakte. En overal AMG opgeplakt die scheef ging. In het mat zwart gespoten, aan de kwaliteit te zien waarschijnlijk zelf gedaan.

O, in centerparcs reed er ene met een A4 avant, in het fel groen. Heel veel lawaai, precies een grasmachine. Vlammend door een park waar kleine kinderen rondlopen. Carrosserie bijna tegen de straat. Het trok op niets.
 
Ja, die koffer vooraan is echt verrassend groot. Typische Colruyt plooibak er in bvb:
Dat is 1 van de redenen waarom ik twijfel om een mx-5 op mijn "die wil ik ooit hebben" lijst te zetten. De bak past er wel in maar je moet hem eerst kantellen, bij de Porsche past die er mooi perfect in met nog voldoende ruimte over.
 
Dat is 1 van de redenen waarom ik twijfel om een mx-5 op mijn "die wil ik ooit hebben" lijst te zetten. De bak past er wel in maar je moet hem eerst kantellen, bij de Porsche past die er mooi perfect in met nog voldoende ruimte over.
Skibak erop zetten. Vroeger op mijn 993 een Thule skibak en iedereen zeggen dat ik zot was. 10 jaar later doet Jon Olsson het met zijne Lambo en ze staan er in lijnen rondom te fappen.
 
Terug
Bovenaan