Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Al een paar keer 1 in het echt gezien maar zonder m pack en trekt echt op niks. Met M-Pack zoals de jouwe zijn ze wel nog nice.
 
Wat ligt erin?

Proficiat met je nieuwe wagen!
Thanks!
Nen 218ia das nen 1.5 met 138pk :) Als ik hem in sport zet is het em nog wel redelijk vinnig. Ik sta toch meestal gewoon in de file dus op zich heb ik het ni echt nodig. En voor het gezin rijden we toch met die van mijn vrouw.
 
Eentje die de komende maanden vaker zal passeren:

iX3 Inspiring
Carbonschwarz
Dark Shadowpack

Whats-App-Image-2021-09-16-at-13-37-25.jpg
 
Lang geleden nog een paar jaar Golf V 2.0TDI gereden met 136pk / 320Nm. Traag is dat toch ook niet?
In een golf diesel zal dit veel bruter aanvoelen door het koppel dat hoger is en sneller beschikbaar is. Bij een benzine moet je hoger in toeren gaan, wat dan al gauw als Johnny-rijgedrag overkomt en niet echt comfortabel is.

Naar hedendaagse normen kan die 138 pk in een benzine-uitvoering serieus ontgoochelen.

Toen ik bij de Beiers werkte konden we random met wagens rijden uit het driving center. Mijn favorieten waren toch die zware diesels, genre 330d....
 
Komt ook doordat die verrekte volkswagen 1.9's en 2.0's (vooral die eerste, met pompinjectoren) een rampzalige koppelcurve hadden.
Mijn E46 320d met 136pk voelde een pak trager aan dan mijn broer's Audi A3 met 110pk, gewoon omdat het vermogen veel beter werd opgebouwd. In een directe vergelijking was er echter geen vergelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn ibiza 1.9TDI indertijd met 220pk en 480Nm was anders wel een leuke wagen om mee te rijden. Explosief en bleef trekken tot tegen het rood.
Menig krachtigere wagens indertijd mee doen verschieten 😋
 
In een golf diesel zal dit veel bruter aanvoelen door het koppel dat hoger is en sneller beschikbaar is. Bij een benzine moet je hoger in toeren gaan, wat dan al gauw als Johnny-rijgedrag overkomt en niet echt comfortabel is.

Naar hedendaagse normen kan die 138 pk in een benzine-uitvoering serieus ontgoochelen.

Toen ik bij de Beiers werkte konden we random met wagens rijden uit het driving center. Mijn favorieten waren toch die zware diesels, genre 330d....
Ontgoochelen is veel gezegd. Zo een 2-reeks is ook al een grotere en iets zwaardere wagen dan een 1-reeks. Dus dat voel je en zie je in de cijfers. Maar goed die motor is wel nog vrij leuk om mee te rijden.

De 2GC is in mijn ogen trouwens geen mooie wagen. Silhouet lang achter is afgrijselijk, langs opzij buiten proportie en langs voor is hij goed enkel zie je dat hij samengeduwd is. Ik spreek dan zuiver in M-sport uitvoering. Normale uitvoering is waanzin dat ze dat durven verkopen.

Ik blijf erbij de nieuwe 1 en 2 zijn allesbehalve een schot in de roos.
 
Komt ook doordat die verrekte volkswagen 1.9's en 2.0's (vooral die eerste, met pompinjectoren) een rampzalige koppelcurve hadden.
Mijn E46 320d met 136pk voelde een pak trager aan dan mijn broer's Audi A3 met 110pk, gewoon omdat het vermogen veel beter werd opgebouwd. In een directe vergelijking was er echter geen vergelijk :)

Mijne was inderdaad ook een 2.0 pumpe düse, de laatste voor de common rails erdoor kwamen... 6 vitesse manueel en dan die typische knal, schakel, knal, schakel-stijl van de relatief korte maar hevige powerband... In een Golf V kwam ik daar (op een stuk jongeren leeftijd :giggle: ) niks mee tekort... In de GTD en de A3 lag een versie met 172 pk / 400Nm af fabriek dacht ik.

Mijn ibiza 1.9TDI indertijd met 220pk en 480Nm was anders wel een leuke wagen om mee te rijden. Explosief en bleef trekken tot tegen het rood.
Menig krachtigere wagens indertijd mee doen verschieten 😋

Die 1.9's hadden nog een smallere poweband, en daardoor nog fellere knallen! Spectaculair blok was dat... Wel zwarte rook zeker, met die waarden?

Ik ben na mijn 2.0 TDInaar een 2.0TSI gegaan met meer vermogen en minder koppel en dat voel je toch echt wel. De TSI was sneller, uiteraard, maar je moest er wel 7k toeren mee maken ipv 4k om power te hebben... Heel andere stijl van rijden.
 
Ontgoochelen is veel gezegd. Zo een 2-reeks is ook al een grotere en iets zwaardere wagen dan een 1-reeks. Dus dat voel je en zie je in de cijfers. Maar goed die motor is wel nog vrij leuk om mee te rijden.

De 2GC is in mijn ogen trouwens geen mooie wagen. Silhouet lang achter is afgrijselijk, langs opzij buiten proportie en langs voor is hij goed enkel zie je dat hij samengeduwd is. Ik spreek dan zuiver in M-sport uitvoering. Normale uitvoering is waanzin dat ze dat durven verkopen.

Ik blijf erbij de nieuwe 1 en 2 zijn allesbehalve een schot in de roos.
Ik vind het anders wel ne mooie :) ook de achterkant.. Heel spijtig dat ik maar 1 uitlaat heb maar lelijk kunt ge dat toch niet noemen..

En zoals ik al zei, int echt is em veel mooier, om een of andere reden pakt dienen auto niet op foto.
 
Die 1.9's hadden nog een smallere poweband, en daardoor nog fellere knallen! Spectaculair blok was dat... Wel zwarte rook zeker, met die waarden?
Was met een hybride turbo (Garrett vnt17/20), vanaf 2500 tot 4500 was het losgehen 😝
Zwarte rook hoorde erbij hé maar viel nog betrekkelijk mee in vergelijking met sommige andere.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan