Welke wagen heb jij? Post your pics!

Afhankelijk van hoeveel je verkoopt denk ik.
En van het merk waar je bij zit :p. De commissie op ne Rolls Royce zal wel wat hoger zijn dan bij ne Dacia (maar de volumes wel lager...).

Het valt in elk geval vaak op dat ge geen affiniteit met auto's nodig hebt, en ook niet moet snappen wat ge juist aant verkopen zijt.
 
En van het merk waar je bij zit :p. De commissie op ne Rolls Royce zal wel wat hoger zijn dan bij ne Dacia (maar de volumes wel lager...).

Het valt in elk geval vaak op dat ge geen affiniteit met auto's nodig hebt, en ook niet moet snappen wat ge juist aant verkopen zijt.
9/10 van de kopers weten ook niet wat je aan het verkopen bent dus dat komt wel goed :p
 
En van het merk waar je bij zit :p. De commissie op ne Rolls Royce zal wel wat hoger zijn dan bij ne Dacia (maar de volumes wel lager...).

Het valt in elk geval vaak op dat ge geen affiniteit met auto's nodig hebt, en ook niet moet snappen wat ge juist aant verkopen zijt.
Just daarom ik heb 3 garages gedaan en elke keer dacht ik, amai ik weet meer van hun autos als zijzelf..
 
Hier is alles best vlot verlopen.
Op de moment dat er papieren waren direct een mail om te tekenen of puur ter info, ook snel terug antwoord. Hield me ook goed op de hoogte. Kreeg toch te horen dat het een zotte kot is, de auto's vliegen de deur uit.

Uiteraard wel een voorschot moeten betalen, maar het volledig bedrag pas op de dag dat ik hem ging halen. Wanneer ik wist dat alles in orde was en de auto klaar stond. Was toch met een instantoverschrijving.

auto.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier is alles best vlot verlopen.
Op de moment dat er papieren waren direct een mail om te tekenen of puur ter info, ook snel terug antwoord. Hield me ook goed op de hoogte. Kreeg toch te horen dat het een zotte kot is, de auto's vliegen de deur uit.

Uiteraard wel een voorschot moeten betalen, maar het volledig bedrag pas op de dag dat ik hem ging halen. Wanneer ik wist dat alles in orde was en de auto klaar stond. Was toch met een instantoverschrijving.

auto.jpg
En nu nog eentje zonder doek!
 
Kheb nog niks betaald nee.

Ze wisten me ook nog heel leuk te zeggen dat ik 'chance had dat ze nog net een set m performance velgen hadden kunnen bemachtigen, want anders was dat nog 6 maanden wachten'

Euh, die velgen hadden 5 maand geleden besteld moeten zijn en niet nu he. :-/

Er zitten trouwens pirelli's op 😭
Straf. Dat zal je toch moeten doen voor de aflevering vermoed ik?

Dat van die velgen is wel een raar verhaal inderdaad. Daar snap ik ook de chance niet zo van. Ik kan er wel inkomen dat velgen bestellen en die dan moeten stockeren voor een wagen die pas 4 maanden later binnenkomt ook niet mogelijk is voor veel klanten. Maar hoeveel keer zouden ze dat voorhebben?

Pirelli’s zijn toch top man! Zal wel RFT zijn natuurlijk, wat het al minder maakt. Maar als zomerband zie ik niet in wat je meer wilt. Die banden kleven aan de weg.
 
Straf. Dat zal je toch moeten doen voor de aflevering vermoed ik?

Dat van die velgen is wel een raar verhaal inderdaad. Daar snap ik ook de chance niet zo van. Ik kan er wel inkomen dat velgen bestellen en die dan moeten stockeren voor een wagen die pas 4 maanden later binnenkomt ook niet mogelijk is voor veel klanten. Maar hoeveel keer zouden ze dat voorhebben?

Pirelli’s zijn toch top man! Zal wel RFT zijn natuurlijk, wat het al minder maakt. Maar als zomerband zie ik niet in wat je meer wilt. Die banden kleven aan de weg.
Geen RFT, blijkbaar niet mogelijk op die velgen. Dacht thans dat dat altijd ging.

Rij eens Michelin ps4s ;-)
 
Geen RFT, blijkbaar niet mogelijk op die velgen. Dacht thans dat dat altijd ging.

Rij eens Michelin ps4s ;-)
Te groot en breed waarschijnlijk. Er staat toch een ster op?
Want ik dacht dat non-RFT geen ster hadden, ik denk dat op de mijne ook geen ster staan.

Ps4’tjes! Dat leg ik nog niet op mijn tractor!!
Heb er al mee gereden hoor. Maar niet op mijn wagen dus dan is het altijd moeilijk vergelijken. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel tevreden van met mijn Pzero’s. Hiervoor had ik Bridgestone Potenza S001 RFT liggen. Die schoten echt op veel vlakken te kort. Het verschil met nu de Pzero’s is immens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Toen ik begin 2017 mijn Megane GT gekocht heb is alles toch heel goed verlopen.
De garage heeft zelf de nummerplaten aangevraagd en heeft de gegeven zelf naar mijn verzekeringsmaatschappij doorgestuurd zodat ik daar zelf geen tijd in moest steken.
Ook heb ik pas betaald op het moment dat ik de wagen ben gaan afhalen, op een klein voorschot na dat ik betaald heb bij ondertekenen van de bestelbon.
Ik heb trouwens ook zelf de banden gekozen die ik op de velgen wilde hebben
 
Zo autoverkoper verdiend dat ewa goed? Volgens mij zou ik daar goed in zijn :)
Me broer had bij Audi, eerste 3 maand (tijdens opleiding) vast loon van 2900 bruto + wagen, basis smartphone en ik dacht maaltijcheques van 7 euro.

Na de opleiding viel hij terug op 2500 bruto + commissie.
Commissie op nieuwe is 60 euro bruto en op 2e hands 100 euro bruto.
Meeste verkopen ongeveer 3 auto's per week en hebben een maandloon rond de 3300 euro.

Plezante is wel dat als je uw wagen verkoopt je weer iets nieuws mg samenstellen/krijgt.
Heeft op een half jaar tijd al 4 wagens gehad.

Edit: commissie op 2e handse is 20% van de winstmarge. Komt ongeveer neer op die bedragen wist hij te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Zo autoverkoper verdiend dat ewa goed? Volgens mij zou ik daar goed in zijn :)
Een echte luxe job is dat niet. Ofwel werk je bij een goedkoop merk, heb je wel wat klanten die kopen maar steeds voor het meest basic pakket gaan om maar te besparen.
Ofwel werk je bij een duurder merk, veel tijd kwijt aan funshoppers, leasebakken. De mooie samenstellingen die je hier op BG ziet zijn veelal uitzonderingen voor die mensen.
 
Terug
Bovenaan