Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ook heel benieuwd naar Silo maar ik ga wachten tot alle afleveringen er zijn. Hetzelfde voor Mrs. Davis, From, Yellowjackets & Succession. Ik ga niet weten wat eerst te zien binnen enkele weken. 😅

White House Plumbers, eerste ep gezien, paar keer goed gelachen alvast, meer dan met BEEF wat ik na 2,5 eps heb afgezet, snap de hype daarvoor niet, totaal onsympathieke personages die zich verliezen in pieteluttigheden terwijl ze zelf de oorzaak zijn van hun zogezegde miserie. Ik weet dat dat ook de invalshoek is maar ik kan net zoals irl daar niet tegen om daar op te moeten zien, teveel negatieve energie. Curb kijk nochtans wel graag…

Had hier hoge verwachtingen voor gezien het onderwerp en de cast.

Maar heel grappig vond ik dit toch echt niet. Ga het wss wel uitkijken, maar was toch wel wat ontgoocheld.

Love and Death, van de makers van big little lies en The Undoing, vond ik na 1 aflevering toch wel veelbelovender.
ivm White House Plumbers, ep 2 was :sleep:, spijtig maar ik ga er niet meer tijd in steken ondanks de cast, je eerste indruk was de juiste.

A Small Light - het verhaal van Miep Gies. Enorm sterk. We kennen allemaal wel het verhaal op zich maar vanuit het standpunt van Gies en haar echtgenoot toch een eyeopener. Vier afleveringen, erg de moeite waard. Bel Powley one to watch, Liev Schreiber volledig tegen-type een sterke Otto Frank.

Beef

was voor mij toch al ff geleden dat een serie mij kon boeien. Niet dat ik veel pogingen ondernomen heb maar soit.
Ik vind de hoofdrolspeelster ook een aantrekkelijke dame, is ook volledig mijn type. Zal ook meespelen

Ik had een beetje schrik voor de laatste aflevering vanwege de reacties hier, maar die was een beetje waar ik sinds aflevering 1 op hoopte, buiten de laatste 5 minuten.

8/10

Ken Burns: The Vietnam War
Blijft een van de beste documentaires die ik ooit heb gezien.
10 afleveringen en bijna 20 uur van wat misschien wel de meest "objectieve" documentaire is over dit conflict.
Met aandacht voor generalen, soldaten, gewone mensen, overheden van alle kanten Noord, Zuid, Amerika, ...
Prachtig verteld door Peter Coyote ook.

5 afleveringen ver in Love & Death. Niet slecht. Goeie cast. Heel mooie setting. Boeiend (waargebeurd) verhaal.

Rampvlucht op Disney+ ook niet slecht. Het verhaal van de Bijlmer ramp. Onlangs ook een docu van gezien. Heel straf verhaal.

RIP Ray Stevenson (o.m. Titus Pullo uit Rome)
Beetje morbide misschien, maar ik heb nooit van die serie ROME gehoord.

Is deze even goed als die "spartacus" serie van een 10 tal jaar geleden? ook met even veel actie en zo?

Anders wil ik deze wel eens een kans geven, ik vond Stevenson een heerlijke acteur.

Rome is meer zoals Gladiator
Spartacus is gelijk 300
Ai dat klinkt niet goed (voor mij althans).

Gladiator vond ik niet echt mijn ding. 300 dan weer wel.

Dus als ik het goed begrijp is Rome meer een episch, verhalende en informatieve serie,
in tegenstelling tot het bombastische , meer hollywood action gerichtere Spartacus?

Ai dat klinkt niet goed (voor mij althans).

Gladiator vond ik niet echt mijn ding. 300 dan weer wel.

Dus als ik het goed begrijp is Rome meer een episch, verhalende en informatieve serie,
in tegenstelling tot het bombastische , meer hollywood action gerichtere Spartacus?
Yup, Rome is (veel) meer verhaalgericht dan Spartacus. Er zit ook wel wat bloed en naakt in, maar zo overdreven als in Spartacus wordt het nooit :p Hele goede serie, maar als Gladiator niet u ding was ga je waarschijnlijk niet veel vinden aan Rome ook. Als je kan zou ik het toch een kans geven, worst case ben je 50 minuten kwijt aan de eerste aflevering :)

Spartacus moet ik dan zeker niet zien, in Rome vond ik het al storend dat er iedere 10 minuten een naaktscène, orgie of seks-met-toestarende-slaven inzat.

Terug
Bovenaan