Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Beef uitgekeken. De eerste aflevering had me niet overtuigd, maar toch blijven kijken. Uiteindelijk was het wel een fijne reeks om een paar avonden mee te vullen, ik kon me er ook enigszins in herkennen (:unsure:). Het had voor mij beter gewerkt moest het geëindigd zijn met de voorlaatste aflevering.

De reeks valt vooral op door de voor Netflix originele insteek, maar is verder niet zeer memorabel.

Ik ben afgehaakt van Beef. Meer dan twee weken geen tijd of zin gehad om nog verder te kijken en nu hoeft het ook niet meer. De meeste series die ik begin kijk ik nooit helemaal uit, om eerlijk te zijn. Dat gaat niet enkel over series die meerdere seizoenen bevatten, want daar begin ik vaak niet aan. The Last of Us vond ik goed, maar ik moet de laatste aflevering nog zien maar ik denk niet dat ik dat nog ga doen. En begonnen in Salvation op Netflix maar aflevering 1 vond ik maar meh dus dat was tijdverspilling. Het moet echt al de moeite zijn om nog een serie uit te kijken, eerlijk gezegd. Rough Diamonds vind ik na drie afleveringen nog wel oké.

Binnenkort wel een re-watch doen van True Detective S01. Die staat wellicht in mijn top 5. En misschien Deadwood nog eens opnieuw kijken.

Ik ben afgehaakt van Beef. Meer dan twee weken geen tijd of zin gehad om nog verder te kijken en nu hoeft het ook niet meer. De meeste series die ik begin kijk ik nooit helemaal uit, om eerlijk te zijn. Dat gaat niet enkel over series die meerdere seizoenen bevatten, want daar begin ik vaak niet aan. The Last of Us vond ik goed, maar ik moet de laatste aflevering nog zien maar ik denk niet dat ik dat nog ga doen. En begonnen in Salvation op Netflix maar aflevering 1 vond ik maar meh dus dat was tijdverspilling. Het moet echt al de moeite zijn om nog een serie uit te kijken, eerlijk gezegd. Rough Diamonds vind ik na drie afleveringen nog wel oké.

Binnenkort wel een re-watch doen van True Detective S01. Die staat wellicht in mijn top 5. En misschien Deadwood nog eens opnieuw kijken.
Mag ik vragen welke langdurige series je dan wel afgekeken hebt?

Mag ik vragen welke langdurige series je dan wel afgekeken hebt?
Game of Thrones heb ik helemaal uitgekeken. 8 seizoenen lijkt me toch langdurig genoeg. Dertigers met 5 seizoenen. Andere series die ik helemaal heb uitgekeken zijn meestal maar twee of drie seizoenen lang zoals Deadwood of Rome.

Breaking Bad, The Wire, ... zijn hoogaangeschreven maar ik kan me moeilijk zetten aan een wekenlange binge.

Breaking Bad, The Wire, ... zijn hoogaangeschreven maar ik kan me moeilijk zetten aan een wekenlange binge.
Sinds we onze dochter hebben, lukken lange shows hier ook niet meer goed. The Wire is nu al een proces van jaren 😁. En elke avond hetzelfde kijken is ook wat saai natuurlijk.

Mijn vriendin en ik zijn nu elke zondag een aflevering van Six Feet Under aan het kijken. Ik had die vroeger al gezien, zij nog niet.

Blijft toch een geweldige reeks.

Mijn vriendin en ik zijn nu elke zondag een aflevering van Six Feet Under aan het kijken. Ik had die vroeger al gezien, zij nog niet.

Blijft toch een geweldige reeks.
Ik zit al jaren te zeggen dat ik hiermee moet herbeginnen. Ik vond de eerste twee seizoenen fantastisch maar het derde seizoen was zo’n teleurstelling dat ik afgehaakt ben. Maar al vaak gelezen dat SFU daarna terug beter wordt en één van de allerbeste eindes van een tv-reeks heeft… Ik heb van de eerste drie seizoenen de dvd boxen zelfs nog liggen.

Six Feet Under. :love:

Nog altijd een van de beste momenten ooit op TV. Kippenvel.

Toen ik indertijd in between jobs was, had ik nog 2 maanden vrije tijd voordat ik aan mijn nieuwe job kon beginnen. Toen heb ik The Wire, Six Feet Under en een groot deel van The Sopranos gebinged. Ah, good times.

In tegenstelling tot tegenwoordig nu ik maar heel weinig tot geen nieuwe series meer zie. Teveel aanbod gewoon en te weinig tijd. Ook met het streamen nu. Uw seizoen is daar, je kijkt dat in een keer uit. En bij veel series is het dan een jaar of 2 of meer soms wachten tot het volgende seizoen er is. Mijn interesse is dan eigenlijk volledig weg. Ook moet ik het vorige nog eens opnieuw zien of een recap ervan want ik ben helemaal niet meer mee. In tegenstelling tot het vroegere 'klassieke' kijken wist je dat het volgende jaar het volgende seizoen ging komen (tenzij het werd gecanceld natuurlijk).

Game of Thrones heb ik helemaal uitgekeken. 8 seizoenen lijkt me toch langdurig genoeg. Dertigers met 5 seizoenen. Andere series die ik helemaal heb uitgekeken zijn meestal maar twee of drie seizoenen lang zoals Deadwood of Rome.

Ik kijk meestal maar 2 afleveringen per week van fictiereeksen (momenteel succession en 6 feet under). Ik vind het niet erg dat ik er dan lang over doe om een reeks met meerdere seizoenen uit te kijken. Soms pak ik er tussen de seizoenen door nog een minireeks bij. :P

Op één na ook alles van Ted Lasso seizoen 3 gezien.
Imo gaat het toch bergaf: te lange afleveringen, veel (imo) oninteressante sideplots, zaken die ik gewoonweg niet snap.
Dingen zoals:
De evolutie van Nate. Vorige seizoen de hele setup om van hem de evil guy te maken. Eerste afleveringen van dit seizoen gaan op't zelfde elan verder. En ineens krijgen we toch een zachtaardige Nate die helemaal niet zo evil is, als hij eerst is neergezet. En dit vrijwel uit het niets, veel te gerushed gebracht. Of als hij altijd al dezelfde is geblijven, waarom daar dan niet meer van laten merken in plaats van die grotere omslag?

Soit, ga het nog uit kijken maar seizoen 1 steekt er toch een pak boven qua kwaliteit.

De eerste 3 afleveringen van Knokke Off gezien. Dikke aanrader. Weer een van de betere series van eigen bodem. Wel klote dat het nu telkens een week wachten is voor de volgende afleveringen.

Terug
Bovenaan