Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De Koreaanse serie the Glory op Netflix uitgekeken. Damn, wat een goede serie! Wraakverhaal dat fantastisch in beeld wordt gebracht!

Attraction

Heel goede Belgische serie. Eerste Franstalige serie die ik zie maar wel van genoten.

Beef
Ergens halverwege deze momenteel. Wel goed maar niet het meesterwerk dat sommigen er precies van maken (so far).

Ik heb nog nooit de reactie gelezen of gehoord dat Beef de beste serie ooit zou zijn.
Ik vraag me af of dat te wijten is aan

1) een grote hoeveelheid kijkers die enkel of voornamelijk via Netflix series zien
2) het al even geleden is dat Netflix nog eens een kwalitatieve, original serie heeft uitgebracht

(Voor iemand het zegt: Wednessday was ook geen meesterwerk, laat staan heel goed, dus ik tel al terug tot Squid-game)

(... en Squid-game was goed, maar verre van perfect :p )

Ik vraag me af of dat te wijten is aan

1) een grote hoeveelheid kijkers die enkel of voornamelijk via Netflix series zien
2) het al even geleden is dat Netflix nog eens een kwalitatieve, original serie heeft uitgebracht

(Voor iemand het zegt: Wednessday was ook geen meesterwerk, laat staan heel goed, dus ik tel al terug tot Squid-game)

(... en Squid-game was goed, maar verre van perfect :p )
Ik heb me dat met Beef inderdaad ook zitten afvragen. Je haalt inderdaad goeie voorbeelden aan, Queen's Gambit kan er ook nog bij.
Af en toe komt Netflix effectief met een kwalitatieve reeks af, maar voor mij komen die nauwelijks aan de enkels van pakweg de beste HBO reeksen. En ja, ik reken daar ook bv Stranger Things bij, wat ik een van de meest overrated series vind in deze tijden.
Wednesday was een zeldzaam geval waar ik het seizoen zelfs niet uitgekeken heb, waarom dat zo bejubeld wordt is mij werkelijk een raadsel.

Dat gezegd zijnde vind ik bv Beef, Squid Game, Stranger Things en Queen's Gambit goed he, maar niet de meesterwerken dat sommigen ervan lijken te maken.
Bij Beef heb ik nog 2 afleveringen te gaan, en mijn voorlopig oordeel is dat het voor mij niet helemaal werkt (maar ben benieuwd naar het slot). Een reeks waar alles draait om zulke buitenproportioneel diepgewortelde haat en wraakgevoelens, daar heb ik eigenlijk weinig voeling mee. De eerste 2 afleveringen waren veelbelovend en vond ik grappig. Daarna lijkt het wat ernstiger te worden en stel ik me per aflevering meer en meer vragen over de personages hun motieven. Uiteraard zijn het kort door de bocht gewoon oerslechte karakters, maar bij Succession (onlangs nog aangehaald), is dat een element dat mij dan weer niet stoort.

Ik heb me dat met Beef inderdaad ook zitten afvragen. Je haalt inderdaad goeie voorbeelden aan, Queen's Gambit kan er ook nog bij.
Af en toe komt Netflix effectief met een kwalitatieve reeks af, maar voor mij komen die nauwelijks aan de enkels van pakweg de beste HBO reeksen. En ja, ik reken daar ook bv Stranger Things bij, wat ik een van de meest overrated series vind in deze tijden.
Wednesday was een zeldzaam geval waar ik het seizoen zelfs niet uitgekeken heb, waarom dat zo bejubeld wordt is mij werkelijk een raadsel.

Dat gezegd zijnde vind ik bv Beef, Squid Game, Stranger Things en Queen's Gambit goed he, maar niet de meesterwerken dat sommigen ervan lijken te maken.
Bij Beef heb ik nog 2 afleveringen te gaan, en mijn voorlopig oordeel is dat het voor mij niet helemaal werkt (maar ben benieuwd naar het slot). Een reeks waar alles draait om zulke buitenproportioneel diepgewortelde haat en wraakgevoelens, daar heb ik eigenlijk weinig voeling mee. De eerste 2 afleveringen waren veelbelovend en vond ik grappig. Daarna lijkt het wat ernstiger te worden en stel ik me per aflevering meer en meer vragen over de personages hun motieven. Uiteraard zijn het kort door de bocht gewoon oerslechte karakters, maar bij Succession (onlangs nog aangehaald), is dat een element dat mij dan weer niet stoort.

Ik moet echt Queen's gambit bekijken, want het blijft hier passeren. De trailer van Beef had ik voor release bekeken en had ook zoiets van "een reeks zeer gericht op wraak/haat-gevoelens...misschien als het zeer grappig is of creatief dat het me pakt".

Ik ga het alsnog proberen, maar ben benieuwd of me het echt zal aanspreken.

It's always sunny draait ook rond oerslechte karakters, maar het is gewoon zo grappig met momenten, dat ik gefascineerd blijf kijken. Men vriendin moet er ook mee lachen, maar zij heeft anderzijds meer moeite met die specifieke oerslechte karakters te volgen :D Toch gaan we Succession hier ook eens proberen vroeger of later.

Ik heb een klein sprankeltje hoop dat True detective S4 heel goed zal zijn en dat we weer een kwalitatieve HBO-serie erbij hebben. Anderzijds is Barry S4 hopelijk een goede afsluiter.

Del Toro's Cabinet of Curiosities vind ik enorm goed. En Derry Girls is misschien wel de beste komische serie sinds euhm.. The Office(UK)?

Maar Netflix speelt wel grotendeels op de middenmoot en gewoon zoveel mogelijk doelgroepen sprokkelen. Kwaliteit is dan ook zelden op niveau van HBO, dat sinds Chernobyl en Succesion eindelijk terug een beetje aan een nieuw gouden tijdperk bezig is.

Del Toro's Cabinet of Curiosities vind ik enorm goed. En Derry Girls is misschien wel de beste komische serie sinds euhm.. The Office(UK)?

Maar Netflix speelt wel grotendeels op de middenmoot en gewoon zoveel mogelijk doelgroepen sprokkelen. Kwaliteit is dan ook zelden op niveau van HBO, dat sinds Chernobyl en Succesion eindelijk terug een beetje aan een nieuw gouden tijdperk bezig is.
DT Cabinet vergeten te vermelden inderdaad! Zeer leuke Anthologyreeks die exact doet wat ge zou willen van een reeks kortverhalen met zijn naam erop.

Derry Girls ben ik benieuwd naar. Jaren geleden één aflevering opgezet, maar geen deftige kans gegeven uiteindelijk.

Chernobyl denk ik nog regelmatig op terug met hoe sterk geacteerd het was, hoe goed alles eruit zag. De puppy-scene bleef lang in men hoofd zitten :'(

Vind het ook echt wel enorm goed, ook al vreesde ik dat het me niet zou liggen (gezien het feit waarover het gaat)
Maar ik kan me zo heerlijk verkneukelen aan die personages, die arrogante kwallen, die zich soms zo gedragen als kleuters (hé Romelus) en verwaand zijn, machtig gewoon :laugh:

Ondertussen net begonnen aan het 3e seizoen, aan dit tempo ben ik mee tegen dat de finale van S04 uitkomt :coolbrows:

Derry Girls is geen Netflix original moest dat een criteria zijn, maar geweldige serie!

De Bunker Seizoen 2 Nu dat bijna afgelopen is (toch op VTM) kan een goede indruk worden gemaakt. Het is helaas al verouderd door het 7 jaar op de plank te laten liggen. Het was natuurlijk nooit de bedoeling om het realistisch te maken maar het amateuristische aan de spionage is anno 2023 wel lachwekkend en verknalt het kijkplezier.

Voor een gezapig avondje is het leuk tijdverdrijf maar het eerste seizoen was in 2015 een betere hit dan dit seizoen dat achterhaald aanvoelt.

Seinfeld seizoen 2

Ik vond het moeilijk om erin te komen, maar na seizoen 1 volledig uitgekeken te hebben ligt de humor mij blijkbaar wel. Ideaal om af en toe eens een aflevering te kijken als ik mij verveel.

Seinfeld seizoen 2

Ik vond het moeilijk om erin te komen, maar na seizoen 1 volledig uitgekeken te hebben ligt de humor mij blijkbaar wel. Ideaal om af en toe eens een aflevering te kijken als ik mij verveel.
Ik vond beter en beter worden naarmate het vorderde. Zitten echt pareltjes van afleveringen en scènes in.

Zelf (eindelijk) op de Succession hype train gesprongen! Oh boy, wat een serie :love:
Gisteren "Hunting" bekeken. Boar on the floor, boar on the floor! Wtf was dat? Zo ongemakkelijk, van de pot gerukt en tegelijk realistich; ik zie mensen zich echt nog zo gedragen. Sterk, echt sterk.

Terug
Bovenaan