Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Die kaiserin. Toch een volledig ander verhaal dat de triologie films van sissi.
Is al lang geleden dat ik nog eens een serie volledig heb bekeken. Mooie serie

Een week ziek hier.
Momenteel The Bear (Disney+) aan't zien. (afl 2 nu , weet nog steeds niet wat er van te vinden)
Dahmer er door gejaagd. (7.5/10)
Verder: The Rings of Power , Andor en House of the Dragon

The Walking Dead is ook terug begonnen op Fox maar ik word zot van die k*treclame.

The Midnight Club
Nieuwe Mike Flanagan serie op Netflix.
Grote fan van zijn werk maar deze vind ik persoonlijk wat messy en matig.
Het is natuurlijk gebaseerd op een YA (young adult) boek dus de vibe is sowieso anders.
Het gaat dus over een groep tieners die terminaal ziek zijn en in een instelling zitten. Iedere avond komen ze samen en vertellen ze griezelverhalen, dit noemen ze de midnight club.
In de serie krijgen we dus de verhalen zien die ze vertellen maar is er tegelijkertijd ook een doorlopend verhaal daarbuiten bezig. Problemen zijn:
- De verhalen die ze vertellen nemen eigenlijk teveel tijd in beslag waardoor we minder tijd krijgen voor karakterbuilding tussen de leden van de midnight club en het doorlopend verhaal.
- De verhalen die ze vertellen zijn verteld door tieners en dus gewoon vaak niet zo goed op zichzelf.
- Het doorlopend verhaal dooft eigenlijk wat uit en er is geen goede conclusie. Ik denk dat er een 2e seizoen moet komen? Dat zou het eventueel wel kunnen redden.
- Acteer prestaties zijn wat hit en miss
- Het is gewoon niet echt scary

Er zijn uiteraard ook goede punten, ik vond het cool hoe de verhalen die de leden vertellen ons een inzicht in hun karakter geven, Het doorlopend verhaal begint interessant en doet je geregeld theoriseren over wat er gaat gebeuren en wie wie is.

De andere series van Mike Flanagan (Haunting of Hill House, Bly Manor, Midnight Mass) vind ik een stuk beter maar ook gewoon omdat ze veel volwassener zijn, met sterkere dialogen en een beter verhaal. Ik mis ook een iconische soundtrack, zoals Hill House bijvoorbeeld echt wel had.
Dit is een soort YA horror serie die voor tieners misschien wel goed zou zijn maar voor mij kwam het tekort.

Brooklyn Nine-Nine S3 - 6/10

De toevoeging van het personage van Adrian Pimento maakt dit seizoen toch een minder seizoen. Desondanks blijft het wel lekker wegkijken en is het samen met mijn verloofde onze go-to om een kort momentje op te vullen met iets luchtigs.

Killing Eve S1 - 7/10

Mja, moest de serie met momenten niet zo draggen, zou dit echt top kunnen zijn. Want het heeft alles: zwarte humor, uitstekende acteerprestaties en prachtig geschoten scènes. Sandra Oh en vooral Jodie Comer acteren hier de pannen van het dak.

Cobra Kai S1 - 8/10

Halverwege dit seizoen dacht ik dat het een enorme teleurstelling zou worden. De verhaallijnen waren zo soapy en de acteerprestaties zo slecht dat het te cringe werd. Gelukkig is er een halverwege een soort switch waarin de schrijvers en acteurs al deze tekortkomingen volop omarmen en right in the feels op de juiste knopjes weten te drukken. Zo werd het toch nog een zeer goed seizoen voor mij.

The Bear e1; zeker niet de 9/10 waard van de online fanfare, een blue collar versie van ziekenhuisserie ER, dialogen en plot iets te gekunsteld. Het eten en de keukenruimte zijn wel een waardig personage op zich.
Bij mij klikt het ook niet na 2 afleveringen, maar het is wel goed genoeg om te blijven kijken.

Mr Inbetween de eerste 2 seizoenen bekeken op Disney Plus en dat vond ik echt top.

is een van mijn favo series van de laatste jaren, zeker al 3 keer herbekeken telkens het nieuwe seizoen uitkwam.
Zitten een paar memorabele scenes in bvb S02E04 in die trein tunnel en S02E09 in de kelder.
Dat waren idd zalige afleveringen, de laatste twee afleveringen van het 1e seizoen vond ik ook super.

The watcher 5,5/10

Gebinged op 1 dag.
Goed acteerwerk, maar soms over the top plot twists en slecht script met veel loopholes.
Zou er allemaal mee wegkomen mits een deftig einde. Nope. Worst ending ever. Of toch niet, Dexter en GOT waren nog erger. (Lost niet gezien)

Met een deftig einde had het een 7,5 kunnen zijn.

Iemand Shantaram op Disney+ aant volgen ? Bij het lezen van het boek verlangde ik een tijd zo hard om een vrije ziel in de miljoenenstad Mumbai te zijn ... ik hoop dat de serie wat kan tippen aan het boek. Wel blij dat ze er uiteindelijk een serie van gemaakt hebben, geeft voldoende tijd voor karakterontwikkeling.

Ik heb gisterenavond die Kaiserin uitgekeken op Netflix.
Begon redelijk goed, niet indrukwekkend en by far niet eens in de buurt van de originele Sissi (film) maar keek lekker weg maar dus de laatste 2 afleveringen vond ik maar hmmm...
Nee dat was em niet.
Hou van series die gaan gaan over koningshuizen en hoe verder in de geschiedenis hoe beter.
Iemand iets gezien op Disney+, Netflix of ergens anders, let me know. 🥰
Btw, the Crown heb ok al gezien (deels)

Terug
Bovenaan