Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ted Lasso S2 - 8/10

Halverwege dit seizoen vreesde ik dat het torenhoge niveau van het eerste seizoen niet aangehouden kon worden, en ergens ook maar logisch. Maar dan kwam de episode 'Beard After Hours' en er zijn verdomme maar weinig tv-episodes in de geschiedenis die beter zijn. Wat een trip en genot was die epi! Ook de latere afleveringen deden voor mij meer, waardoor ook dit seizoen voor mij weer must-see televisie is.

Only Murders In The Building, seizoen 2: net de finale gezien. Dit blijft gewoon steengoed. Zeker zo goed als het eerst seizoen. Heerlijke serie gewoon.

Only Murders in the Building S2 - 6.5/10

Meh..... Met momenten vind ik het wel amusant, maar ik vind het gewoon te vergezocht, te ongeloofwaardig en geen enkel personage dat ik echt leuk vind. Nog geen idee of ik dit ga blijven volgen.

Begonnen aan White Lotus. Na 2 afleveringen ben ik nog niet overtuigd. Echt grappig vind ik het nog niet en er gebeurt ook niet veel. Sfeerzetting kan ik snappen maar er zijn maar 6 afleveringen. Hopelijk gaat het in aflevering 3 wel echt van start.

Begonnen aan White Lotus. Na 2 afleveringen ben ik nog niet overtuigd. Echt grappig vind ik het nog niet en er gebeurt ook niet veel. Sfeerzetting kan ik snappen maar er zijn maar 6 afleveringen. Hopelijk gaat het in aflevering 3 wel echt van start.
De personages zijn echt heel goed uitgewerkt. Het is eerder zwarte humor, dus misschien niet voor iedereen.

Trainwreck: Woodstock 99'
Hallucinant dat zo een festival zo kan aflopen. Had er voordien nog nooit van gehoord. Wel interessant maar zeer op zijn Amerikaans gemaakt.

De rest van Moon Knight gebinged. Voor mij toch wel bij de betere Marvel-serie. Audiovisueel dik in orde en ook het verhaal kon ik smaken. Mag zeker nog een seizoen komen!

@GemaneDude @coldplayke Hebben jullie alles van The Rehearsal gezien? Ik heb net met vertraging de finale gezien. Wat een mindfuck van een serie…

Remy :cry2: en dan erna weer het (in dit geval creepy) naspelen met die volwassene, ik kon niet meer. In het hele seizoen waren er te veel geniale momenten, soms kleine details, om ze allemaal op te sommen. Robbin, het stiekem planten van de groenten, Angela die overal satanisme in ziet, de Joodse lerares die Nathan in de hoek duwt over Palestina, dokter Fart, het “terugspoelen“ van 15 naar 6 jaar via de schuifaf, het stille verjaardagsfeest, de spiegels…

@GemaneDude @coldplayke Hebben jullie alles van The Rehearsal gezien? Ik heb net met vertraging de finale gezien. Wat een mindfuck van een serie…

Remy :cry2: en dan erna weer het (in dit geval creepy) naspelen met die volwassene, ik kon niet meer. In het hele seizoen waren er te veel geniale momenten, soms kleine details, om ze allemaal op te sommen. Robbin, het stiekem planten van de groenten, Angela die overal satanisme in ziet, de Joodse lerares die Nathan in de hoek duwt over Palestina, dokter Fart, het “terugspoelen“ van 15 naar 6 jaar via de schuifaf, het stille verjaardagsfeest, de spiegels…
Jep, vorige week hebben we de finale gezien.
Die laatste aflevering was eigenlijk diep tragisch. Dat transformeerde de hele reeks voor mij. Het maakte dat het het initiële idee van een simulacrum oversteeg, en je niet enkel het programma als vorm van entertainment, maar ook jezelf als gewillige kijker ethisch in vraag begint te stellen.

Knap seizoen, er komt trouwens een tweede van.

Mirzapur (Amazon Prime) - 8/10

Eerste seizoen bekeken en nu begonnen aan het tweede, ook in India kunnen ze toch wel deftige dingen produceren.
Goed acteerwerk (op de figuranten na, daar is nog serieus wat overacting aan de gang), cinematografisch de moeite (paar zeer mooie one shot scenes) + leuke soundtracks en een verhaal dat binge-gedrag stimuleert.
Ik keur het goed.

The Wire S1 (Streamz) - 7.5/10

Zie je vaak opduiken in lijstjes van beste series en ik snap ook wel waarom. Zelden zo'n authentieke sfeer gezien in een serie. Maar er wordt gewoon nul komma nul aan exposition gedaan en het duurde bij mij toch wel enkele afleveringen voor ik echt mee was met alles. Dat doet voor mij gewoon afbreuk aan de ervaring omdat je geen moment je aandacht mag laten verslappen.

Denk dat ik deze dus even ga laten rusten, dan rewatch van S1 en daarna pas aan S2 beginnen.

Zie je vaak opduiken in lijstjes van beste series en ik snap ook wel waarom. Zelden zo'n authentieke sfeer gezien in een serie. Maar er wordt gewoon nul komma nul aan exposition gedaan en het duurde bij mij toch wel enkele afleveringen voor ik echt mee was met alles. Dat doet voor mij gewoon afbreuk aan de ervaring omdat je geen moment je aandacht mag laten verslappen.

Denk dat ik deze dus even ga laten rusten, dan rewatch van S1 en daarna pas aan S2 beginnen.
Alleeeeeeeeez

The Wire is inderdaad geen serie om te zien als je doel is om louter te ontspannen. Integendeel, de serie vergt net enige inspanning om mee te volgen met het verhaal, de nuances en kleine plotdetails die woordeloos worden gecommuniceerd, het soms moeilijk te doorgronden straattaaltje van de corner boys en het jargon van de flikken, politiekers en al de rest dat aan bod komt. Maar het is grote mensen-tv van de allerhoogste plank en als je bereid bent om de nodige aandacht hieraan te schenken, zal je moeite beloond worden want... tja, het is gewoon de beste serie ooit gemaakt 🤷🏽‍♂️

Hebt ge Breakin Bad al gezien?
Yes, voor mij ligt The Wire wel nog een pak hoger. Het is de combinatie van heel sterke personages, een goed verhaal én een sterke maatschappelijke context (en kritiek).
Breaking Bad was zuiver entertainend en was daar top in. Ik ga het wel nooit zo hoog schatten als The Wire. Mad Men schat ik ook hoger uit diezelfde era.

Terug
Bovenaan