Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Halverwege het tweede seizoen van Only Murders In The Building. Dit is weer serieus goed. Met Martin Short moet ik echt veel keer luidop lachen :laugh:.

The Man Who Fell To Earth (2022) ep 1 - 3: hidden gem, alé het was hidden voor mij :)
Severance (2022) ep 1: holy what? Much promise, several wow
Halo (2022) gans s1: because of the intro ^^
Marvel's Hit Monkey S1 (2021): the break I needed
Our Flag Means Death ep 1 - 4: desert please?
The Pentaverate ep 1 - 2: Mike Myers, it's been too long!

The Man Who Fell To Earth (2022) ep 1 - 3: hidden gem, alé het was hidden voor mij :)
Amaai teh fuck het is mij compleet ontgaan dat er een serie als continuation van de film is :eek2:.
Film is wel een dikke persoonlijke favoriet hier, serie snel maar eens opzoeken.

Is gewoon een andere richting ingegaan. Om het slecht te noem goh, we bezien het hier als iets apart :)
Ook door de eerste 3 afleveringen van Resident Evil, ik snap de vernietigende kritieken toch niet zo goed.

Is gewoon een degelijk gemaakte zombie apocalyps serie. Enige wat mij wel wat stoort is de nogal teenager achtige muziek.

Mss hadden ze het gewoon anders moeten noemen en was de kritiek dan milder ofzo?

Formula 1: Drive to Survive: Cava, veel respect voor ricc
Stranger things season 4: dikswijls door gespoeld, moet de laatste episode nog zien.

Doorgespoeld? Hoe kun je in godsnaam een serie volgen als je doorspoelt 😆
Tgoh er zit imo toch ook veel filler in, bvb 27 keer teasen dat de demogorgon komt...

Ge kunt makkelijk 1/3e van de meeste afleveringen skippen en alsnog mee zijn.

Als je een serie gaat doorspoelen kan je mijn inziens beter stoppen en iets anders gaan kijken. Zie daar echt het nut niet van in.

Whaaat nooit van gehoord zelfs, ben ook giga fan van Roegs film
:mad:
● Paramount+ (yep that's streaming service #6 in deze post) zal blijkbaar naast de 1001 star trek shows waar ze aan bezig zijn toch ook nog enkele andere releases uitbrengen. We krijgen een remake van The Man Who Fell to Earth, based on Walter Tevis’s 1963 novel and Nicolas Roeg’s 1976 sci-fi cult classic film version. Why? Who knows. Chiwetel Ejiofor zal een nieuwe alien spelen en zal dus niet Bowie's schoenen trachten te vullen.
;p

Heb het klaar staan maar ben er nog niet aan begonnen. Reviews waren niet zo denderend dus ik ben wat terughoudend maar ben wel curieus naar jullie gedacht erover.

;p

Heb het klaar staan maar ben er nog niet aan begonnen. Reviews waren niet zo denderend dus ik ben wat terughoudend maar ben wel curieus naar jullie gedacht erover.
Kheb zelfs nog gereplyed op uw post, specifiek over die serie :shy:.
Compleet vergeten dus.

Tgoh er zit imo toch ook veel filler in, bvb 27 keer teasen dat de demogorgon komt...

Ge kunt makkelijk 1/3e van de meeste afleveringen skippen en alsnog mee zijn.
Je weet op voorhand niet wat er skippable is en wat niet, dus ja... Er zat alleszins te veel filler in, dat wel.

Je weet op voorhand niet wat er skippable is en wat niet, dus ja...
Ja klopt. Voor de goede orde: Ik spoel ook niets door, dan stop ik inderdaad wel gewoon met de serie te kijken. Ik wou gewoon maar aangeven dat ik de opmerking van Elke wel begreep ivm ST S4.

;p

Eerste epi gezien en ik vind het wel goed! Chewitor doet dat goed op z'n eigen manier. Hij is ook wel een klasse acteur, en hier ook niet de 'Bowie' alien. Noamie Harris is ook goed.

De vibe en de Midwest locatie van de Roeg film zit er wat in, en grotendeels het idee natuurlijk. Maar soms ook wat Starman van John Carpenter. Wat minder cult-psychedelisch dan Roeg z'n film, maar dat hoeft niet. Een vleugje (degelijke) humor hier en daar. Moderne productie - visuals. Nogal 70's soundtrack.

ps. toevallig de Nicolas Roeg film vorige zomer gezien en vond die best goed. Bowie was zeer goed getype gecast. Op dat moment was ie redelijk alienated oa door drank en drugs, en z'n personage sluit ook wel wat aan bij z'n muziek op het album Station to station.

Laatst bewerkt:
Eerste epi gezien en ik vind het wel goed! Chewitor doet dat goed op z'n eigen manier. Hij is ook wel een klasse acteur.
en hier ook niet de 'Bowie' alien. Noamie Harris is ook goed.

De vibe en de Midwest locatie van de Roeg film zit er wat in, en grotendeels het idee natuurlijk. Maar soms ook wat Starman van John Carpenter. Wat minder cult-psychedelisch dan Roeg z'n film, maar dat hoeft niet. Een vleugje (degelijke) humor hier en daar. Moderne productie - visuals. Nogal 70's soundtrack.

ps. toevallig de Nicolas Roeg film vorige zomer gezien en vond die best goed. Bowie was zeer goed getype gecast. Op dat moment was ie redelijk alienated oa door drank en drugs, en z'n personage sluit ook wel wat aan bij z'n muziek op het album Station to station.
Ik hoop dat het geen spoiler is, want dan heb ik het ook gespoiled voor mezelf, maar Newton, het Bowie karakter, doet wel degelijk mee.

Generation Kill
Stond al een lange tijd op mijn lijst omdat het mij werd aangeraden als in dezelfde trend te zijn als Band of Brothers.
Wel het is niet Band of Brothers, dus verwacht het ook niet want het zou de ervaring van deze serie negatief beinvloeden.
Ten eerste is oorlogvoering gigantisch veranderd tussen WO2 en de invasie van Irak, dus verwacht geen epische vuurgevechten.
Het beroep van soldaat is ook gigantisch veranderd, iets waar de karakters in de serie geregeld over spreken.
Het voelt ook een stuk meer als een documentaire aan, de karakters zijn realistisch met alle positieve en negatieve kwaliteiten van een gewone mens.

Nu, ik moet wel zeggen dat het soms als vrij onsamenhangend kan overkomen. Karakters hun overtuigingen switchen precies constant.
Geregeld spreken verschillende karakters zich uit tegen het betrekken van de locals bij het geweld, schieten op onschuldigen etc. Om dan even later te zeggen dat een ieder binnen 100m beschoten mag worden of geen hulp willen bieden aan locals.
Ik weet niet goed of dit realistisch is en dat juist het punt is dat gemaakt wil worden, maar als iemand met weinig kennis van het militaire was het soms wat verwarrend en vervelend. Het moet wel gezegd worden, ik denk dat dit een van de weinige media is rond dit conflict dat geen duidelijke kant kiest (rechts of links, politiek correct, anti of pro militair). Daarom ook dat het meer als een documentaire of echt als een blik in het leven van deze soldaten overkomt.

Zeker een aanrader.

Zijn er nog zo militair/war series? Band of Brothers uiteraard, The Pacific? Pacific heb ik ooit de eerste aflevering gekeken maar was ik niet zo in mee, waard om een kans te geven?

Ook door de eerste 3 afleveringen van Resident Evil, ik snap de vernietigende kritieken toch niet zo goed.

Is gewoon een degelijk gemaakte zombie apocalyps serie. Enige wat mij wel wat stoort is de nogal teenager achtige muziek.

Mss hadden ze het gewoon anders moeten noemen en was de kritiek dan milder ofzo?
Muziek was op zich ok. Ze kunnen moeilijk klassieke muziek pakken, aangezien het inderdaad door de ogen van tieners is. Die muziek speelt dan weer niet als we in de toekomst zijn.

Ondertussen alle afleveringen van Resident Evil (Netflix) gezien.

Hier en daar schort er wel wat aan, zo is er iets te vaak een miraculeuze ontsnapping, altijd net toevallig de lead die het overleeft, maar dat heb je in heel wat van die actie- of horror series of films natuurlijk.

Maar over het algemeen vond ik het best goed en spannend, goede casting, leuke locaties, spannend verhaal met de nodige verrassingen,...

Ik snap dus de echt vernietigende kritiek en scores nog steeds niet.

Terug
Bovenaan