Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Een goed jaar

Niet hoogstaand, maar zeker leuk om te zien als je iets wilt zien dat makkelijk weg kijkt en niet te lang mag duren. Zaten wel wat leuke stukken tussen.

Niet zo lang geleden ging het hier nog over True Detective. Momenteel staat seizoen 3 ter beschikking op VRT Nu nog tot 04/10.

Ga het ook nog eens bekijken, denk ik. En ik was van plan seizoen 1 ook nog eens terug te bekijken.

We Own This City (van de makers van The Wire)
Ik kon er maar niet in geraken, aflevering één niet afgemaakt, misschien later nog een poging. Wordt het beter ?

Generation Kill
Stond al een lange tijd op mijn lijst omdat het mij werd aangeraden als in dezelfde trend te zijn als Band of Brothers.
Wel het is niet Band of Brothers, dus verwacht het ook niet want het zou de ervaring van deze serie negatief beinvloeden.
Ten eerste is oorlogvoering gigantisch veranderd tussen WO2 en de invasie van Irak, dus verwacht geen epische vuurgevechten.
Het beroep van soldaat is ook gigantisch veranderd, iets waar de karakters in de serie geregeld over spreken.
Het voelt ook een stuk meer als een documentaire aan, de karakters zijn realistisch met alle positieve en negatieve kwaliteiten van een gewone mens.

Nu, ik moet wel zeggen dat het soms als vrij onsamenhangend kan overkomen. Karakters hun overtuigingen switchen precies constant.
Geregeld spreken verschillende karakters zich uit tegen het betrekken van de locals bij het geweld, schieten op onschuldigen etc. Om dan even later te zeggen dat een ieder binnen 100m beschoten mag worden of geen hulp willen bieden aan locals.
Ik weet niet goed of dit realistisch is en dat juist het punt is dat gemaakt wil worden, maar als iemand met weinig kennis van het militaire was het soms wat verwarrend en vervelend. Het moet wel gezegd worden, ik denk dat dit een van de weinige media is rond dit conflict dat geen duidelijke kant kiest (rechts of links, politiek correct, anti of pro militair). Daarom ook dat het meer als een documentaire of echt als een blik in het leven van deze soldaten overkomt.

Zeker een aanrader.

Zijn er nog zo militair/war series? Band of Brothers uiteraard, The Pacific? Pacific heb ik ooit de eerste aflevering gekeken maar was ik niet zo in mee, waard om een kans te geven?
Band of Brothers voelt aan als een warm dekentje met la douce France als setting en het patriottische gevoel dat er toch wel vingerdik op ligt, The Pacific vond ik toch een pak donkerder en nihilistischer, zeker naar het einde toe. Geef het zeker een kans!

Nu, ik moet wel zeggen dat het soms als vrij onsamenhangend kan overkomen. Karakters hun overtuigingen switchen precies constant.
Geregeld spreken verschillende karakters zich uit tegen het betrekken van de locals bij het geweld, schieten op onschuldigen etc. Om dan even later te zeggen dat een ieder binnen 100m beschoten mag worden of geen hulp willen bieden aan locals.

Ik dacht dat dit bewust zo gedaan werd om de chaos bij het korps te illustreren. De marines weten het eigenlijk ook allemaal niet meer.
Goed geïllustreerd wanneer Trombley dat kind neerschiet en na alle hetze merkt Person op dat dat perfect conform de doorgegeven Rules of Engagement is.

Ik vond dat ook een heel toffe reeks. Leuk ook dat Rudy zichzelf speelt.

Ondertussen alle afleveringen van Resident Evil (Netflix) gezien.

Hier en daar schort er wel wat aan, zo is er iets te vaak een miraculeuze ontsnapping, altijd net toevallig de lead die het overleeft, maar dat heb je in heel wat van die actie- of horror series of films natuurlijk.

Maar over het algemeen vond ik het best goed en spannend, goede casting, leuke locaties, spannend verhaal met de nodige verrassingen,...

Ik snap dus de echt vernietigende kritiek en scores nog steeds niet.
Ik heb er toch ook van genoten.

Westworld S4

Eerste aflevering.
Nogal een ingewikkelde serie, vorige seizoenen dan, maar ik blijf toch kijken omdat het goed in elkaar zit.

Aflevering 4 van Black Bird.
Is toch wel zalig geacteerd van de "killer" in dit verhaal.

Seizoen 3 begonnen van True Detective. 3 afleveringen ver en tot hiertoe vind ik het toch beter dan seizoen 2, het ligt meer in lijn van seizoen 1.

Seizoen 3 begonnen van True Detective. 3 afleveringen ver en tot hiertoe vind ik het toch beter dan seizoen 2, het ligt meer in lijn van seizoen 1.
Wauw, ondertussen al 6 afleveringen en de ene twist achter de andere komt tevoorschijn! Nog niet het niveau van S1 maar het komt pretty close!

CSI: Vegas, de reboot dus. Keek vroeger graag naar de originele (maar alleen die) en in deze is er werkelijk niks aan de formule verandert, kijk plezant genoeg weg. Zelfde soort muziek, zelfde filters voor bepaalde zaken en Grissom/Sidle zijn er bij (nu toch nog).

Dirty lines. Jaren 80, Amsterdam. Serie zit boordevol verwijzingen naar die prachtige jaren. Als 70’s kid zoveel herkenbare situaties. Opkomst house, xtc, de Roxy, tv-shows, techniek, … ik ben fan !!!

Slow Horses
Goede serie om niet teveel bij te moeten nadenken. Goede cast (Lamb soms wat geforceerd grappig) en leuke openingsscene.

Pachinko
Eerste indrukken zijn zéér positief. De verschillende periodes lopen goed door elkaar en mooi verhaal.
Leuk dat ze Japans in andere kleur ondertitelen dan Engels en Koreaans.
Super toffe title sequence ook.

Better call Saul, shit ik ga dit missen als het gedaan is...
Moet ik nog aan beginnen 😎 Peaky Blinders uitgekeken.

Buiten het gypsy gedeelte en het feit dat er enkele dingen gewoon gebeuren zonder uitleg (ontmaskering van de mol) was dit toch weer een goed seizoen. Had een volwaardige afsluiter kunnen zijn maar blijkbaar nog een film. Bummer.

Moet ik nog aan beginnen 😎 Peaky Blinders uitgekeken.

Buiten het gypsy gedeelte en het feit dat er enkele dingen gewoon gebeuren zonder uitleg (ontmaskering van de mol) was dit toch weer een goed seizoen. Had een volwaardige afsluiter kunnen zijn maar blijkbaar nog een film. Bummer.
De ontmaskering van de mol wordt toch uitgelegd:
Thomas: 'I have spies erverywhere.'
1 van zijn spionen heeft de naam van de mol doorgegeven aan Thomas.

Terug
Bovenaan