Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijft wat van hetzelfde. Stuk minder dan Simon zijn andere reeksen.We Own This City (van de makers van The Wire)
Ik kon er maar niet in geraken, aflevering één niet afgemaakt, misschien later nog een poging. Wordt het beter ?
Band of Brothers voelt aan als een warm dekentje met la douce France als setting en het patriottische gevoel dat er toch wel vingerdik op ligt, The Pacific vond ik toch een pak donkerder en nihilistischer, zeker naar het einde toe. Geef het zeker een kans!Generation Kill
Stond al een lange tijd op mijn lijst omdat het mij werd aangeraden als in dezelfde trend te zijn als Band of Brothers.
Wel het is niet Band of Brothers, dus verwacht het ook niet want het zou de ervaring van deze serie negatief beinvloeden.
Ten eerste is oorlogvoering gigantisch veranderd tussen WO2 en de invasie van Irak, dus verwacht geen epische vuurgevechten.
Het beroep van soldaat is ook gigantisch veranderd, iets waar de karakters in de serie geregeld over spreken.
Het voelt ook een stuk meer als een documentaire aan, de karakters zijn realistisch met alle positieve en negatieve kwaliteiten van een gewone mens.
Nu, ik moet wel zeggen dat het soms als vrij onsamenhangend kan overkomen. Karakters hun overtuigingen switchen precies constant.
Ik weet niet goed of dit realistisch is en dat juist het punt is dat gemaakt wil worden, maar als iemand met weinig kennis van het militaire was het soms wat verwarrend en vervelend. Het moet wel gezegd worden, ik denk dat dit een van de weinige media is rond dit conflict dat geen duidelijke kant kiest (rechts of links, politiek correct, anti of pro militair). Daarom ook dat het meer als een documentaire of echt als een blik in het leven van deze soldaten overkomt.Geregeld spreken verschillende karakters zich uit tegen het betrekken van de locals bij het geweld, schieten op onschuldigen etc. Om dan even later te zeggen dat een ieder binnen 100m beschoten mag worden of geen hulp willen bieden aan locals.
Zeker een aanrader.
Zijn er nog zo militair/war series? Band of Brothers uiteraard, The Pacific? Pacific heb ik ooit de eerste aflevering gekeken maar was ik niet zo in mee, waard om een kans te geven?
Nu, ik moet wel zeggen dat het soms als vrij onsamenhangend kan overkomen. Karakters hun overtuigingen switchen precies constant.
Geregeld spreken verschillende karakters zich uit tegen het betrekken van de locals bij het geweld, schieten op onschuldigen etc. Om dan even later te zeggen dat een ieder binnen 100m beschoten mag worden of geen hulp willen bieden aan locals.
Ik heb er toch ook van genoten.Ondertussen alle afleveringen van Resident Evil (Netflix) gezien.
Hier en daar schort er wel wat aan, zo is er iets te vaak een miraculeuze ontsnapping, altijd net toevallig de lead die het overleeft, maar dat heb je in heel wat van die actie- of horror series of films natuurlijk.
Maar over het algemeen vond ik het best goed en spannend, goede casting, leuke locaties, spannend verhaal met de nodige verrassingen,...
Ik snap dus de echt vernietigende kritiek en scores nog steeds niet.
Wauw, ondertussen al 6 afleveringen en de ene twist achter de andere komt tevoorschijn! Nog niet het niveau van S1 maar het komt pretty close!Seizoen 3 begonnen van True Detective. 3 afleveringen ver en tot hiertoe vind ik het toch beter dan seizoen 2, het ligt meer in lijn van seizoen 1.
Is ook mijn favoriet na S1!Wauw, ondertussen al 6 afleveringen en de ene twist achter de andere komt tevoorschijn! Nog niet het niveau van S1 maar het komt pretty close!
Moet ik nog aan beginnenBetter call Saul, shit ik ga dit missen als het gedaan is...
Peaky Blinders uitgekeken.De ontmaskering van de mol wordt toch uitgelegd:Moet ik nog aan beginnenPeaky Blinders uitgekeken.
Buiten het gypsy gedeelte en het feit dat er enkele dingen gewoon gebeuren zonder uitleg (ontmaskering van de mol) was dit toch weer een goed seizoen. Had een volwaardige afsluiter kunnen zijn maar blijkbaar nog een film. Bummer.