Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Taboo uitgekeken op Netflix. Zoals eerder hier vermeld door anderen, sterke reeks. Beetje over the top en ongeloofwaardig naar het einde toe, maar plezant en interessant om te kijken.
Jammer dat seizoen 2 reeds 4 jaar geleden bevestigd is, maar pas ergens in 2023 gefilmd zal worden. Dat worden Song of Ice and Fire toestanden hier...

The Boys S3
Geweldig. Al vond ik S1 & S2 precies toch iets beter.

The Boys Presents: Diabolical
Wat een stuk stront. Brengt op één aflevering na werkelijk niks bij.

Ted Lasso S1-S2
Redelijk. Maar na de lovende commentaren hier had ik er meer van verwacht.

Resident Evil op netflix. Zijn gewoon geen woorden voor hoe slecht dit is. CW teen drama met een edgy vegan die alles omzeep helpt. Please skip het gewoon. De eerste twee episodes op fast forward x10 moeten kijken om dan onmiddelijk naar de laatste episode over te schakelen en nu ben ik gewoon kwaad op mezelf dat ik een vrijdag avond hier aan verkloot heb.

The Rehearsal

Dit is de nieuwe komische HBO reeks van Nathan Fielder, de man achter de geweldige cultreeks Nathan For You. Hoewel het hier nog nergens te streamen valt, kon ik me voor één keer niet bedwingen omdat ik een grote fan van die reeks ben. Het idee van The Rehearsal is dat Fielder een persoon helpt om te oefenen voor een belangrijk moment in zijn of haar leven.

Het is moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen omdat je er voor de rest best gewoon zo blind mogelijk in gaat, maar voor mij was dit één van de meest geniale dingen die ik in zeer lange tijd gezien heb. "Geniaal" wordt nogal vaak als hyperbool gebruikt als iets heel goed is, maar dit was echt iets speciaal en hoewel het een beetje in het verlengde van Nathan For You ligt, gaf deze eerste aflevering me het gevoel dat ik voor het eerst sinds lang nog eens iets nieuw gezien heb. Het vrij simpele concept is zodanig goed uitgewerkt en Fielder gaat er zó ver mee, dat er niet alleen veel te lachen valt maar dat je op het eind iets bij geleerd hebt over het mijnenveld dat sociale interactie is.

Zeer sterk aanbevolen voor wie van wat meer aparte, ongemakkelijke humor houdt.

The Umbrella Academy S3.
Pak beter al dan S2 maar ik zit toch met een paar vraagtekens..
BTW - Sloane <3
Te weinig info wie wat is? Wie is Christopher? Een rondvliegende steen? Zwart gat is er gekomen, ok.. maar hoe was dit nu exact? Ze komen er aan in een dimensie waar toestel is dat het heelal kan resetten.. Wie heeft dit gebouwd enzovoort? Bij het einde, waar is Sloane ineens? Iedereen ging er keilosjes over dat die ineens verdwenen was behalve Luther..
Dat maakt die serie toch net zo goed. Vragen waar je het antwoord niet op weet waardoor je harder gaat nadenken om het te kunnen verklaren.
En veel bvragen zullen wel worden beantwoord in het volgende seizoen.

Resident EVIL 0/10

Wtf 0.000 niks met RE te maken enkel het bedrijf.
Vies kwaad nu, heel mijn avond verprust.

Het gaat enkel maar enkel over 2 zussen meer NIET!

James May, our man in Italy

Vermakelijk en typisch James May. Alleen had ik het gevoel dat het wat te gehaast was, er was zoveel te doen en over alles gaan ze vrij vlot over. Het had van mij allemaal wat op een gezapiger tempo mogen zijn.

Terminal List (Prime Video): ok drama complot actie
Its Always Sunny In Philadelphia S15: keek lekker weg, veel te vlug voorbij
Superman & Lois S02: drama actie en vooral veel overdreven sound effects, maar (nog) niet langgerekt zoals de flash serie

Op de hetere dagen gaan de series er vlot door, want te warm om te gamen en/of buiten te komen.
Next: schijnt een resident evil serie te zijn op Netflix

Gisteren seizoen 4 van Stranger Things uitgekeken. Fucking hell, wat een gedrocht. Heb me er echt door moeten sleuren, terwijl ik ten tijde van S1 nog helemaal mee was met de hype.
Het meeste van al stoorde ik me aan de personages. Stranger Things lijkt wel een parodie van zichzelf geworden. Ik ergerde me dood tijdens al de scènes waar de Russische personages in kwamen, overacting en karikaturaal tot en met. Sommige van de Amerikaanse personages vond ik ook te karikaturaal, zoals de surfer/stoner dude, 't is er gewoon over. Ook net iets te veel melige momenten.
Hoe het seizoen geëindigd is, daar kan ik dan wel weer mee leven, ondanks dat de laatste aflevering absurd lang duurde, viel het op zich nog mee. Ik twijfel wel serieus of ik hier in de toekomst nog verder zal naar kijken.

Terug
Bovenaan