TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Laatste aflevering the boys gezien.
The Deep wordt er toch serieus door gesleurd zu 😂😂
Zoals sommige acteurs haatmails krijgen als ze een slechterik spelen, denk ik dat deze gewoon zal uitgelachen worden op straat :LOL:

For all mankind gisteren bekeken. Der zitten daar toch een paar gruwelijke manieren van doodgaan in :eek:
Echt een topserie, Als ge The Expanse graag ziet, dan is deze zeker eens de moeite van bekijken
 
The Terminal List

Eerste 4 episodes gezien..
Chriss Pratt als seal op wraakmissie nadat z'n team en gezin worden vermoord.
Goed genoeg om tussendoor te bingen.
 
Taboo.
Met een ijzersterke Tom Hardy.
Slow burner, maar toch boeiend genoeg, mede door de goede vertolkingen, om verder te kijken.
Heel goeie serie. Tom Hardy en Jonathan Pryce steken er ver boven uit. Hoe verder het evolueerde hoe beter ik het vond.

Enkel spijtig dat van S2 niks geweten is en deze serie toch al van 2017 (dacht ik) was dus wss zal het bij 1 seizoen blijven :(
Had graag gezien hoe het verder was verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga richting het einde van seizoen 2 van The Wire. Nu wil ik niet opnieuw heel die discussie aanwakkeren, maar gaat het verder zoals de eerste 2 seizoenen? Ik moet me best wel erdoor slepen tot nu toe, maar ben bang dat ik het nog echt goed ga vinden.
 
The Terminal List gezien, ik vond het wel goed. Ik heb het boek gelezen en alhoewel ik een fan ben van actie/spionage/avontuurverhalen vond ik het boek echt middelmatig. En het werd dan nog eens naar beneden getrokken doordat de auteur zijn (extreem)rechtse zever er moest in steken. Gelukkig is dat in de serie veel minder aanwezig en niet storend. Alle wijzigingen die ze tegenover het boek gemaakt hebben vind ik een verbetering.
'T is enkel wel heeeel donker. Alsof de hele serie een extra donkere filter gekregen heeft. Ik keek op een oled-TV en bij momenten zag ik echt geen steek. Geen idee waarom ze zo'n rare beslissing gemaakt hebben.

Ik vond het echt niet slecht, zou zeker een tweede seizoen kijken.

 
Ik ga richting het einde van seizoen 2 van The Wire. Nu wil ik niet opnieuw heel die discussie aanwakkeren, maar gaat het verder zoals de eerste 2 seizoenen? Ik moet me best wel erdoor slepen tot nu toe, maar ben bang dat ik het nog echt goed ga vinden.
Ja. Maar misschien liggen de thema's je dan meer. Seizoen 3 focust op politiek, seizoen 4 op schoolsysteem en seizoen 5 op media.
En seizoen 4 wil je imo echt niet missen want daar zitten paar harde en hartverscheurende scènes in. Ik geloof dat in seizoen 3 ook Marlo eerst verschijnt wat ook een interessant personage is.
 
Als hij na 2 seizoenen nog niet gebeten is gaat het ook niet gebeuren in S3 en 4. Goeie David Simon om met te beginnen zijn de mini series zoals The Corner en Generation Kill. Heb je direct een idee wat voor relatief sobere tv je voorgeschoteld krijgt en als je dan meer wilt kun je de grotere namen afgaan. Generation Kill onlangs nog herbekeken. Blijft toch ook wel een hallucinant pareltje dat geen gelijke kent.

Ot: eindelijk eens gestart met Silicon Valley. Had ik het geweten dat het van Mike Judge was had ik er veel eerder aan begonnen.
 
Halverwege Peaky Blinders S6.

Meh. Grote fan van de serie, maar dit is tot nu toe het minst goede seizoen. Geen tempo, slechte verhaallijnen en ik heb de indruk dat men sommige scenes heel kunstzinnig wil maken zonder enige meerwaarde.

Hopelijk wordt het toch nog interessant.
 
Voor de volledigheid, wat ik recent heb gezien:
Nonkels - 6.5/10 - Begon erg veelbelovend, maar werd elke aflevering een beetje saaier en flauwer.
Obi-Wan Kenobi - 7.5/10 - Zoals wel vaker het geval is met die Star Wars-reeksen worden erg epische stukken afgewisseld met veel minder geslaagde scènes of zelfs volledige afleveringen.
Severance - 9/10 - Buitengewoon goed en right up my alley. Het type mysterie dat in het bedrijf hangt deed me erg denken aan Lost/Dharma Initiative. Kan er nog altijd niet bij dat een schijnbaar volslagen idioot als Ben Stiller over zo'n meesterbrein blijkt te beschikken.
Man Vs Bee - 7/10 - Eigenlijk weinig op aan te merken, hersenloos vermaak, ik heb mij ermee geamuseerd.
Ted Lasso S1 - 7.5/10 - Waar ik bij Severance helemaal mee ben met de hype, is dat bij Ted Lasso niet het geval. Lasso zelf is een geweldig personage, maar ik voel toch lichte ergernis bij bepaalde scènes en verhaallijnen.
 
The Terminal List gezien, ik vond het wel goed. Ik heb het boek gelezen en alhoewel ik een fan ben van actie/spionage/avontuurverhalen vond ik het boek echt middelmatig. En het werd dan nog eens naar beneden getrokken doordat de auteur zijn (extreem)rechtse zever er moest in steken. Gelukkig is dat in de serie veel minder aanwezig en niet storend. Alle wijzigingen die ze tegenover het boek gemaakt hebben vind ik een verbetering.
'T is enkel wel heeeel donker. Alsof de hele serie een extra donkere filter gekregen heeft. Ik keek op een oled-TV en bij momenten zag ik echt geen steek. Geen idee waarom ze zo'n rare beslissing gemaakt hebben.

Ik vond het echt niet slecht, zou zeker een tweede seizoen kijken.

Zeer goede reeks inderdaad. (over de TV-serie).
Qua donkerheid, ik heb dat bij dolby vision of HDR zaken ook. Echter door te tweaken en gamma hoog te zetten enzovoort heb ik een normaal en "licht" beeld.
 
Ik zit ongeveer halverwege "Under the Banner of Heaven".


Misdaad thriller true crime reeks met een fantastische Andrew Garfield. Heel leuk hoe ze de geschiedenis van de mormoonse kerk en specifiek de Latter Day Saints verweven in een luguber verhaal dat zich afgespeeld heeft midden jaren 80 dat tegelijkertijd vandaag nog altijd heel actueel is.

Topper 👌
 
The boys uitgekeken. Manier waarop het eindigt is subliem! Wat een show toch 🔥. Nu weer zo lang wachten, dat is minder 😢.
 
Terug
Bovenaan