TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

This is us S6 : blijft geweldig geschreven hoor. Echt een topper dit. Blijkbaar zou het ook het laatste seizoen geweest zijn :(

Stranger Things S4 deel 1 : net als this is us gebinged. Ik ben benieud voor 1 juli :)
 
Peaky Blinders seizoen 5 & 6 na mekaar gekeken.

Blijft goed niveau, zeker de dialogen en de muziek, de sfeer, etc. Verhaaltechnisch leek seizoen 5 me een stuk beter. Seizoen 6 begint met een tijdssprong van 4 jaar, en de focus verlegt zich wat. Mosley is wat meer op de achtergrond, de Billie Boys zijn helemaal verdwenen (heel jammer).
Geen enkele verhaallijn wordt echt afgesloten, alles is een opzet naar de aankomende Peaky Blinders film, die in 2023 gefilmd zal worden.

Enkele opmerkingen/kanttekeningen:
- De hele zigeneurqueste paste enerzijds wel bij Tommy, maar anderzijds kwam het niet echt "vloeiend" over. Paste niet echt goed in het algemene verhaal, mede omdat die activiteiten van Ruby (die tekeningen, die uitspraken) geen verdere toelichting kregen. Hallucinaties passen niet echt als symptoom van TBC geloof ik.
- De onteigening van Finn kwam ook zo abrupt, dat hij plots zo goed bevriend is met die Billy dat hij tegen zijn eigen familie zou ingaan. Had wat meer aandacht verdiend.
- De ontmaskering van Billy offscreen, vroeger zou je dat meer onscreen hebben zien gebeuren. Nu is het blijkbaar out of the blue dat Tommy het weet, maar hoe dan?
- De laatste meeting in de pub met de plannen voor de finale, op zich wel goed maar dan die opmerking in Romani "voor zij die de waarheid weten", ja lap SPOILER KUT, nu wist ik gelijk dat die hele finale fake zou zijn om de bad boys uit hun kot te lokken.
- Die finale met Arthur in de pub was wat "over the top" en tactisch gezien van beide partijen gewoon slecht aangepakt, hoewel het cinematografisch er misschien wel netjes uitzag.
- Eerlijk is eerlijk, ik denk dat ik een beter gevoel gehad zou hebben als Tommy effectief een tuberculoma had en zichzelf van kant had gemaakt. Dan zou de serie GOED geeindigd zijn. Nu de film dus maar even afwachten.
- Die IRA bende leek zo bekwaam op het einde van seizoen 5 omdat ze de plannen van Tommy zo deskunding wisten te dwarsbomen zonder dat Mosley of McCavern op de hoogte waren of zelfs kwamen tijdens die presentatie. Maar in seizoen 6 stelt die echt niet voor. Eerst aan de telefoon een grote bek dat Tommy maar klein grut is en zij zo fantastisch zijn, maar in de 3 optredens die we zien van die vrouw, komt die telkens heel onzeker, heel "klein" en in de laatste actiescene ook gewoon heel onbekwaam over. Spoort niet echt met hoe ze geintroduceerd werd(en).
 
The pentaverate. 8/10

Wou eigenlijk nog eens austin powers kijken, maar staat niet op netflix of disney+.

Dit is wel degelijk het gene dat het dichst in de buurt kwam.
 
War of the Worlds (2019 - Disney+)

Er is nog een remake van BBC dat zich begin 20e eeuw afspeelt, deze remake van Canal+/Fox speelt zich vandaag de dag af. Je verwacht veel aliens maar eigenlijk zie je enkel een robothond van Boston Dynamics, niet erg alien maar wat futuristisch.

Het is meer een apocalyptisch survivalverhaal waar de personages elkaar moeten terug vinden en ze ruzie maken met lotgenoten onderweg, het heeft ergens zijn charme maar ik dacht dat de aliens alles gingen kapot schieten zoals het was in de films, niets van dat alles.

Er zou eind dit jaar of in 2023 nog een derde seizoen volgen, mss leuk om een aantal zomeravonden te vullen.
 
Net S1 van Severance uitgekeken. Heel coole serie! Deed me wat denken aan verhalen van Philip K Dick of "Never Let Me Go" van Kazuo Ishiguro.

Wat een origineel idee. Die oudste verfijner was hilarisch, wat een heerlijk volgzaam bedrijfsmannetje. Zo onschuldig trouw aan Lumon.

Heel mooi ook hoe ze de balans van geloofwaardigheid behouden in de bizarre situatie waarin de "innies" verkeren. (Al die "prachtige" cadeaus.)

Ik had wel graag een afgerond geheel gezien, of een kleiner verhaal. Want ik heb het gevoel dat het weer typisch "groter" gaat worden in S2, zeg maar een "grotere nieuwe" baas zoals in computergames of veel series, maar goed, ik heb zeker zin om het tweede seizoen te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Obi-Wan uitgekeken, en het was verre van perfect maar ik vind dat er toch overdreven veel over gezaagd wordt. De seizoensfinale vond ik heel epic.
Persoonlijk had ik meer verwacht van de serie. Maar er wordt idd wel iets teveel over gezaagd. Vond de finale ook wel de moeite.
 
Net S1 van Severance uitgekeken. Heel coole serie! Deed me wat denken aan verhalen van Philip K Dick of "Never Let Me Go" van Kazuo Ishiguro.

Wat een origineel idee. Die oudste verfijner was hilarisch, wat een heerlijk volgzaam bedrijfsmannetje. Zo onschuldig trouw aan Lumon.

Heel mooi ook hoe ze de balans van geloofwaardigheid behouden in de bizarre situatie waarin de "innies" verkeren. (Al die "prachtige" cadeaus.)

Ik had wel graag een afgerond geheel gezien, of een kleiner verhaal. Want ik heb het gevoel dat het weer typisch "groter" gaat worden in S2, zeg maar een "grotere nieuwe" baas zoals in computergames of veel series, maar goed, ik heb zeker zin om het tweede seizoen te kijken.
Ik zit ondertussen aan aflevering 3 en ik kan niet genoeg benadrukken hoe ongemakkelijk ik word bij alle scenes die zich in Lumon afspelen.
Gewoon die super corporateness is zo cultish dat ik meteen rillingen en stress krijg.
 
Net S1 van Severance uitgekeken. Heel coole serie! Deed me wat denken aan verhalen van Philip K Dick of "Never Let Me Go" van Kazuo Ishiguro.

Wat een origineel idee. Die oudste verfijner was hilarisch, wat een heerlijk volgzaam bedrijfsmannetje. Zo onschuldig trouw aan Lumon.

Heel mooi ook hoe ze de balans van geloofwaardigheid behouden in de bizarre situatie waarin de "innies" verkeren. (Al die "prachtige" cadeaus.)

Ik had wel graag een afgerond geheel gezien, of een kleiner verhaal. Want ik heb het gevoel dat het weer typisch "groter" gaat worden in S2, zeg maar een "grotere nieuwe" baas zoals in computergames of veel series, maar goed, ik heb zeker zin om het tweede seizoen te kijken.
interessante theorie :) (spoilers indien nog niet uitgekeken uiteraard)
 
interessante theorie :) (spoilers indien nog niet uitgekeken uiteraard)
Ja, voorlopig is het afwachten wat ze gaan doen met dat mysterie. En wat en wie die "board" nu precies is. Met mysteries kan het al eens tegenvallen, maw: de onbekende spanning is heel leuk, tot er uiteindelijk een flauwe uitleg komt. Maar zoiets als die theorie in je spoiler zou het alvast supercool maken. En ik heb ook wel het gevoel dat de serie op dit vlak niet zal teleurstellen.

Het zou kunnen dat Gemma, die niet overleden blijkt te zijn, of alleszins niet overleden als innie in het bedrijf, ook mooi in die theorie past. Dat sluit toch wat op elkaar aan.
 
Terug
Bovenaan