Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Na die posts hier over True Detective ben ik eens aan een rewatch van seizoen 2 van True Detective begonnen. Het is al wat jaren geleden en dus eens kijken of het misschien beter meevalt de tweede keer. Eerste 2 afleveringen vallen best mee.

Als er dan nog tijd is ook dat eerste seizoen nog eens kijken.

Ik wil graag beginnen maar ben volledig vergeten hoe s01 liep. Is er ergens een recap?
Ik dacht ook ff dat het moeilijk ging zijn alles op te pikken, maar ben gewoon beginnen kijken zonder recap en eigenlijk stelde ik me nooit vragen. In 't begin krijg je een heel korte recap met net genoeg info. In feite is het ook een compleet andere story die de focus legt op een groter 'probleem' in de familie.

Maar de recap van hierboven checken is zeker een goed plan!

Halo (4/10)

Nu het seizoen afgelopen is kan ik enkel zeggen dat het alle kanten op schoot. De productie-geschiedenis van de serie is al een saga op zich. Met zovele koks in de keuken valt een goed eindproduct maken niet mee.

Visueel zit het dichtbij de games maar de laatste showrunners gaan er prat op dat ze niks kennen van het spel en daardoor vrij zijn om een verhaal te vertellen. Zij die wel spelen herkennen de namen maar natuurlijk matcht het nergens met de spel-equivalenten. Tot overmaat van ramp is er een nieuw hoofdpersonage bij gezet, Kwan Ha. Daar zijn de meningen quasi onverdeeld over: compleet te skippen. Er was een hele episode aan gewijd maar ik heb die zelfs niet bekeken na vele gefrustreerde recensies, voor de rest van het seizoen maakt die episode niets uit, dus zelfs voor het plot was het niet nodig.

Er gaat te veel aandacht naar politieke machinaties die vol clichés zitten. Een onderdrukkende militaire dictatuur, ja, dat zien we genoeg elders. De meesten zitten te wachten op actie-scènes van Master Chief maar ze zijn zeer sporadisch en de CGI is niet om over naar huis te schrijven.

Het plot gaat ook meerdere afleveringen over de emotionele strubbelingen van Master Chief maar volgens mij is deze achtergrondinfo beter voor het tweede seizoen. Het probleem is gaandeweg dat je je afvraagt "Is dit Halo? Waarom heet het zo?", dat is niet echt de bedoeling.

Met de vele kritieken en een stabieler team heb ik meer hoop voor het komende seizoen, er zijn een aantal series die nog hun weg zoeken in het begin, deze lijkt ook in die rij te passen.

Ik moet de laatste aflevering nog zien maar vond het ook eerder een misser. Ik had er hier reeds enkele bedenkingen over geschreven. Benieuwd of de laatste aflevering het nog een beetje kan optillen of finaal de dieperik induwt.

Moon Knight

Geniaal of pure tijdverspilling ? Ik ben er nog niet uit.
Wel het minst toegankelijke wat Marvel al heeft gemaakt imo.

Ik moet de laatste aflevering nog zien maar vond het ook eerder een misser. Ik had er hier reeds enkele bedenkingen over geschreven. Benieuwd of de laatste aflevering het nog een beetje kan optillen of finaal de dieperik induwt.
Nog niet aan begonnen, ik ging wachten tot alle afleveringen uit waren. Maar als ik de meningen hier lees denk ik toch dat ik het ga skippen.

Ozark uitgekeken. Topreeks dat voor mij over de 4 seizoenen goed blijft. De finale vond ik wel passen bij de hele reeks :)

Net begonnen met Arcane. Zit aan ep3. Ik heb eigenlijk niet echt interesse in League of Legends, maar heeft dit me even verrast zeg. (Het was dan ook via de 'surprise me' functie van Netflix dat ik was beginnen kijken :unsure: ) Geweldige animatie met filmische cinematografie. Interessante personages met heel wat karakter. Eerste 2 eps waren nog 'braaf' maar in die 3de barst het helemaal los. Ik hoop dat het niveau volgehouden wordt.

Tokyo Vice uitgekeken en toch wel goed.
Aan begonnen maar gedropped wegens te tegenvallend voor mij : Halo, Russian doll S2, Outer Range

Terug
Bovenaan