Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De rewatch is bij mij ook het idee om te doen alvorens aan het laatste te beginnen, want is al van de release van S5 geleden dat ik dat nog gezien heb. Maar waar ga ik de tijd vinden... :help:?
Viel best wel mee eigenlijk om alles opnieuw te zien. Sowieso zeker 5 opnieuw kijken want al die politiek was ik compleet vergeten

@Koonut, goh, gaat me niet zozeer om de recap, gewoon omdat ik die serie steengoed vind! Maar inderdaad, als ik er echt niet aan toe zou komen, zal het wel een recap worden.
Maar als ik me goed herinner is S6 een direct vervolg op S5, dus zoals @Dr. Sheldon Cooper zegt, ga ik S5 zeker kijken.

Severance

Ik had hier al eerder een wat kritischere mening over de eerste paar afleveringen geschreven (omwille van sommige clichés en het feit dat de afleveringen maar wat ter plaatse bleven trappelen), maar vanaf aflevering 7 begint er wel een stuk meer vaart in te komen waardoor ik nu kan zeggen: tuut tuut all aboard the hype train. Ijzersterke seizoensfinale, ik kijk al uit naar een tweede seizoen.

Banshee

Gisteren uitgekeken. Wat een geweldige serie is dit zeg. Helemaal m'n ding. Eerste drie seizoenen waren echt top en zaten heel goed in elkaar. Vierde seizoen vond ik persoonlijk net wat minder, maar nog steeds goed. Iets te veel zaken door elkaar vond ik. Desondanks was de afsluiter wel weer top. Zeer sterk einde van de serie. Allemaal relatief mooi afgerond.

We Own This City: David Simon does it again! Lichte The Wire vibes bij het zien van deze serie. Verwerking van de flashbacks kon imo wat beter maar voor de rest weer topserie met goed acteerwerk die je achterlaat met een bitter en wrang gevoel.

Aflevering 2 en 3 gezien van stranger things gisteren. Ik vind het zo makkelijk kijken. Echt verslavend, en voor je het weet is het al middernacht. Kijk al uit naar de volgende afleveringen!

Severance

Ik had hier al eerder een wat kritischere mening over de eerste paar afleveringen geschreven (omwille van sommige clichés en het feit dat de afleveringen maar wat ter plaatse bleven trappelen), maar vanaf aflevering 7 begint er wel een stuk meer vaart in te komen waardoor ik nu kan zeggen: tuut tuut all aboard the hype train. Ijzersterke seizoensfinale, ik kijk al uit naar een tweede seizoen.
Idd. Een serie die je langzaam bekruipt, maar hoe spannend was de finale wel niet!

En nog veel vragen open ... Ik kijk uit naar S2. 8/10.

Verder nog bekeken :

Outer Range S1 : de eerste aflevering is intrigerend, maar daarna gebeurt er maar weinig boeiend. Jammer met zo een cast. Na aflevering 4 afgehaakt.
Prehistoric Planet S1 : Allemaal mooi gebracht en interessant indien je een dino-fan bent, maar qua verhaal kon het toch beter. Nuja Attenborough altijd +1 zeker? :) 7/10.

Severance S01. Ik sluit me aan bij de rest hier. Vond het erg goed. Maakte dezelfde indruk op mij als andere parels (True detective S01 / The Leftovers S01/02 o.a.). Niet verwacht van een Apple serie. Hopelijk kunnen ze dat aanhouden in S02.

Night Sky S01. Goed voor mijn sci fi fix. Niet extreem goed maar wel gewoon goed :)

We own this city. Leuk om enkele acteurs terug te zien. Het verhaal wordt te gefragmenteerd verteld.
Ik vond het eigenlijk meh en de minste van David Simon.

Mocro Maffia

Eerste 2 seizoenen zeer goed. Het 3de al wat minder en het 4de vond ik echt matig. Blijkbaar komt er ook een 5de, maar heb daar toch weinig goede hoop in. Jammer dat vaak de series te lang willen maken en daardoor kwaliteit verloren gaat.

Borgen (Netflix)

Ongeveer 10 jaar na het derde seizoen is een afsluitend seizoen van de Deense politieke reeks opgenomen. Deze keer is het een langer lopend plot over oliewinning in Groenland en de geopolitieke problemen daarrond. Dankzij de extra Netflix-budgetten zijn schitterende beelden van Groenland opgenomen.

De oliewinning is in de realiteit weggestemd in 2021 maar het geeft aan dat de serie juist aanvoelt wat de hete hangijzers zijn, zo ook dat Rusland, China en de USA wat graag via derde landen voet aan de grond willen krijgen voor eigen voordeel.

Wie de reeks nog nooit gezien heeft, het is een aanrader en vele recensenten zijn er enthousiast over. Het is niet zo cynisch als House of Cards en geeft ook weer hoe je moet schipperen in een coalitieregering.

Borgen (Netflix)

Ongeveer 10 jaar na het derde seizoen is een afsluitend seizoen van de Deense politieke reeks opgenomen. Deze keer is het een langer lopend plot over oliewinning in Groenland en de geopolitieke problemen daarrond. Dankzij de extra Netflix-budgetten zijn schitterende beelden van Groenland opgenomen.

De oliewinning is in de realiteit weggestemd in 2021 maar het geeft aan dat de serie juist aanvoelt wat de hete hangijzers zijn, zo ook dat Rusland, China en de USA wat graag via derde landen voet aan de grond willen krijgen voor eigen voordeel.

Wie de reeks nog nooit gezien heeft, het is een aanrader en vele recensenten zijn er enthousiast over. Het is niet zo cynisch als House of Cards en geeft ook weer hoe je moet schipperen in een coalitieregering.

De eerste 3 seizoenen vond ik zalige tv. Veel drama, maar geloofwaardig en zonder te overdrijven. Idd eens tijd om dat vierde seizoen te bingen.

Terug
Bovenaan