Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Only Murders in the Building (Disney+)

Goeie wisselwerking tussen Steve Martin, Martin Short en Selena Gomez (die ik enkel van Spring Breakers ken),
Get on The Dead Don't Die asap. Toegegeven, het is niet Jims beste werk, maar als zijn deadpan humor je ligt, denk ik wel dat je ervan zal kunnen genieten. Ik hoop echt dat zijn volgende film een weerwolvenfilm wordt, hoe zalig zou dat zijn.

Wanneer heeft Fringe bij jullie een klik gegeven? Van in 't begin al, of later pas? Want ik voel het voorlopig écht niet :unsure: (begin seizoen 1 nog)
Bij mij vanaf aflevering 1 wel al. Maar vandaag seizoen 2 verandert het wel van een "monster of the week" formaat naar "1 overarching story", wat het wel significant beter maakt.

Ma bon, voor mij is Walter ook net de ster van de show. Dus als hij u irriteert... 🤷‍♂️.

Mij hadden ze ook wel vanaf het begin mee. Ik was er ook blij mee dat ze niet aan het monster of the week concept bleven vasthouden. Dat laatste seizoen was ook nog altijd zeer sterk, vond ik.

Walter was idd wel fun. En Olivia ook leuk om naar te kijken :unsure:.

Het werd TE goed maw!
Mag ik JJ Abrams zwaar overroepen vinden? Buiten het feit dat hij tv-series met Lost serieus op de kaart heeft gezet (qua impact en buzz, niet qua kwaliteit) heeft hij vooral Star Trek verneukt met lens flares en van Star Wars een zielloos wezen gemaakt. Super 8 was meh.

Tbh heb ik Alias en Fringe wel nooit tegoei bekeken.

Mag ik JJ Abrams zwaar overroepen vinden? Buiten het feit dat hij tv-series met Lost serieus op de kaart heeft gezet (qua impact en buzz, niet qua kwaliteit) heeft hij vooral Star Trek verneukt met lens flares en van Star Wars een zielloos wezen gemaakt. Super 8 was meh.

Tbh heb ik Alias en Fringe wel nooit tegoei bekeken.

Ik ben gewoon een Lost-fanboy. Mijn favoriete serie of all time. That's all :D
Net zoals ik het ook niet echt eens ben met uw analyse over Star Trek en Star Wars :D De eerste twee Star Trek films vond ik enorm goed, net zoals de eerste twee Star Wars films van de sequel trilogie. Bij beide was ik minder fan van de laatste van de trilogie.

Wanneer heeft Fringe bij jullie een klik gegeven? Van in 't begin al, of later pas? Want ik voel het voorlopig écht niet :unsure: (begin seizoen 1 nog)

Kvond het wel leuk int begin, maar vanaf eind seizoen 1 start het pas echt en vanaf toen was ik gigantisch grote fan.

Ik ben gewoon een Lost-fanboy. Mijn favoriete serie of all time. That's all :D
Net zoals ik het ook niet echt eens ben met uw analyse over Star Trek en Star Wars :D De eerste twee Star Trek films vond ik enorm goed, net zoals de eerste twee Star Wars films van de sequel trilogie. Bij beide was ik minder fan van de laatste van de trilogie.
Hehe, was niet per se op u bedoeld hoor! Is meer iets dat ik me steeds meer en meer afvraag. Hij heeft gewoon zo'n goeie naam in de film- en televisiewereld, maar ik zie weinig in wat die goede naam rechtvaardigt.

De derde Star Trek-film sinds zijn reboot vind ik veruit de beste (is niet van hem) en Star Wars Episode VIII is trouwens niet van zijn hand. Ik vind vooral dat hij ergens onderweg een succesvolle formule heeft gevonden (lees: cash) en dat in al zijn projecten sindsdien kopieert. Het is me allemaal wat te formularisch, allemaal wat te steriel.

Foundation S1 uitgekeken. Amai, meer van dat. De eerste afleveringen is het wat wennen (vooral het gepruts met de tijd), maar het verhaal zit geweldig in elkaar (bvb met de Cleons). Ik kijk al uit naar S2.

The Sinner S4 : zeer goed seizoen deze keer. Misschien zelfs beter dan S1. Vorig seizoen was wat zwak, maar deze keer zijn ze weer volledig on track.

Startup S1 : na een aantal afleveringen opgegeven. Het verhaal wil maar niet starten heb ik de indruk. En Martin Freeman als bad-ass flik? Nee, dat gaat er niet in.

Laatst bewerkt:
Midnight Mass volledig uitgekeken. Het kon mij vanaf de eerste tot de laatste seconde bekoren. Enorm van genoten.

Hier werd gezegd dat de verhaallijn van Riley heel abrupt stopt, en dat werd als minpunt gezien. Ik vind dat net een pluspunt. Op die manier had ik totaal niet verwacht wat er ging gebeuren. Ik was echt mee in de illusie dat hij Erin erbij ging lappen.

Voor mij 1 klein minpunt en 1 groot. De make-up van Monseignior Pruitt en de moeder van de dokter was niet goed. Ik zag jonge mensen met make-up, maar bon.

Groter minpunt is het hele 'we hebben niets om te schuilen doordat alles afgebrand is' verhaal. Zelfs een zeil of doek was voldoende geweest. Mogelijkheden genoeg om te improviseren en zich tegen daglicht te beschermen.

Door deze serie gezien dat ook Doctor Sleep van Mike Flanagan was, wat ik ook goed vond. Nu begonnen met The Haunting Of Hill House en er na The Haunting Of Bly Manor.

Leuk leuk leuk.
Is Midnight Mass de moeite, als je maar heel weinig vond aan Haunting of Hill House

Hill house begon leuk, maar naarmate het seizoen vorderde boeide het me steeds minder

Is Midnight Mass de moeite, als je maar heel weinig vond aan Haunting of Hill House

Hill house begon leuk, maar naarmate het seizoen vorderde boeide het me steeds minder
Dat gaan we moeilijk voor jou kunnen bepalen :) de series lijken helemaal niet op elkaar, als je dat bedoelt. Midnight Mass is minder horror te noemen en heeft een nog tragere opbouw, maar is wel overladen met sfeer.

Exact 7 episodes in eerste seizoen, daarna…man man
Normaal hou ik het zo lang niet vol maar mijn buikgevoel liet me niet toe om te droppen.

Ik heb nu hetzelfde met Succession

Terug
Bovenaan