TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Allee, S1 van Foundation zit er ook op. Het was verdomme beter dan verwacht. Leuke wereld, sterk verhaal en de casting is ook spot-on, samen met een aantal onbekende acteurs die toch wel wat in hun mars hebben.

Ik kijk al uit naar S2.
 
Maar inderdaad, die hype vroeger. Dat was wakker blijven tot een stuk in de nacht toen het in Amerika airde om te kijken.
Zalig. Die eerste 2 seizoenen vond ik de max. Daarna is het bergaf gegaan, vooral (zoals hier eerder gezegd) doordat men precies zelf niet wist welke richting men uit wou.

Het moment dat Mr. Eko (of Ecko?) oog in oog staat met de zwarte rook zie je allemaal witte flitsen in de rook. Ik had daar precies iets in gezien. Daarna op de PC die scene frame per frame bekeken. Iedere flits bleek een foto uit zijn verleden te zijn. Wat een 'wauw' gevoel dat was.

The Haunting Of Hill House uitgekeken. Enorm van genoten! Volgende op het programma: The Haunting Of Bly Manor. :clap:
 
Een goed eerste seizoen is dan ook niet moeilijk. Continuïteit en een sterk einde is een heel ander paar mouwen.

Ik begin nog liever aan Sex and the City dan dat ik Lost ooit opnieuw bekijk. Uiteindelijk doelloos gerekte zever.

Ot: De live action Bebop herinterpretatie begonnen. Dialogen schieten net iets teveel mis en komen soms erg puberaal over, maar de actie, casting en cinematografie zijn allemaal dik in orde.

Ook sinds gisteren klaar hiermee. Gelijk ge zegt. Casting, actie, cinematografie -> deftig allemaal, de soundtrack die ze geschreven hebben voor deze reeks is ook goed, maar niet op het niveau van de anime.

De manier waarop ze de relaties proberen te ontwikkelen tussen personages is voor mij echter vrij generisch of een beetje geforceerd zelfs.
Vicious en Julia voelen quasi de hele tijd aan als karikaturen. Die ontluikende romance tussen Spike en Julia... niet bijster geloofwaardig. Julia die the syndicate wilt overnemen, hah... Faye haar verleden, Spike zijn verleden hebben nauwelijks emotionele impact.

De serie lijkt te willen rushen door de persoonlijke ontwikkeling en relaties van deze personages ipv interessante bounty-verhalen te vertellen.

De anime(ja, ik weet het - ik doe het hele "de anime deed het beter"-klaagzang) heeft een veel grotere focus op de side-stories en bounties en gradelings krijg je meer en meer inzicht op de personages, met af en toe een aflevering die zich toelegt op de achtergrond).

De live-action moet niet exact hetzelfde verhaal natuurlijk als de anime, maar in het algemeen is het verhaal dat ze vertellen niet zo goed als dit van de anime.

Al had ik wel men fangirl-momentje toen ze in de laatste episode "Rain" en "Greenbird" speelde :unsure:

6.5/10. Mensen die hier geïnteresseerd voor zijn: check eerst de anime. Ook al hebt ge niet graag anime :p
 
Laatst bewerkt:
Ook Cowboy Bebop bekeken. Settings en cinematografie zijn inderdaad top notch. Hoofdverhaal vond ik minder interessant, zijverhalen vond ik leuker.
 
Nee? :unsure:

Het staat letterlijk in de eerste zin:
Since airing its two-part finale in May 2010 on ABC, the polarizing ending of the landmark television series Lost has been a point of fierce contention among fans.

Het was een open einde met verschillende theorieën. Iemand die de echte mening niet gaat opzoeken, zal nog altijd met vragen zitten.
 
Het staat letterlijk in de eerste zin:

Het was een open einde met verschillende theorieën. Iemand die de echte mening niet gaat opzoeken, zal nog altijd met vragen zitten.
Omdat je het einde niet begrijpt wil toch niet zeggen dat het een open einde is? :unsure:
Of is mijn logica zo flawed?

Onder open einde versta ik dingen zoals Inception, Shutter Island, Memento. Kijkers bewust de vraag geven van...
 
Omdat je het einde niet begrijpt wil toch niet zeggen dat het een open einde is? :unsure:
Of is mijn logica zo flawed?

Onder open einde versta ik dingen zoals Inception, Shutter Island, Memento. Kijkers bewust de vraag geven van...
Volgens mij geeft gij nu net 3 films met een gesloten einde, waarvan mensen denken dat het open is omdat ze ze niet begrijpen :laugh:
Ze zijn licht ambigue, werken met clues en zijn niet helemaal "on the nose" duidelijk ... maar ze zijn (dacht ik, niet meer 100% zeker) wel degelijk gesloten. In het geval van Inception is dat zelfs bevestigd door Nolan dacht ik?

Children of Men, dat is een open einde.
Lost nooit volledig gekeken, dus daar spreek ik me niet over uit.

Edit: Ik ben het nu aan het opzoeken, en ben nu niet meer zo zeker :unsure:.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij geeft gij nu net 3 films met een gesloten einde, waarvan mensen denken dat het open is omdat ze ze niet begrijpen :laugh:
Ze zijn licht ambigue, werken met clues en zijn niet helemaal "on the nose" duidelijk ... maar ze zijn (dacht ik, niet meer 100% zeker) wel degelijk gesloten. In het geval van Inception is dat zelfs bevestigd door Nolan dacht ik?

Children of Men, dat is een open einde.
Lost nooit volledig gekeken, dus daar spreek ik me niet over uit.

Edit: Ik ben het nu aan het opzoeken, en ben nu niet meer zo zeker :unsure:.
Heb zelfs speciaal films met open eindes opgezocht om zeker te zijn :unsure:
 
Volgens mij geeft gij nu net 3 films met een gesloten einde, waarvan mensen denken dat het open is omdat ze ze niet begrijpen :laugh:
Ze zijn licht ambigue, werken met clues en zijn niet helemaal "on the nose" duidelijk ... maar ze zijn (dacht ik, niet meer 100% zeker) wel degelijk gesloten. In het geval van Inception is dat zelfs bevestigd door Nolan dacht ik?

Children of Men, dat is een open einde.
Lost nooit volledig gekeken, dus daar spreek ik me niet over uit.

Edit: Ik ben het nu aan het opzoeken, en ben nu niet meer zo zeker :unsure:.
Ik was eigenlijk net hetzelfde aan het denken over die 3 films...
 
Ja hoor. Als je graag anime ziet (en mss ook als je dat niet graag ziet).

Peaky blinders na 1 seizoen vind ik het wel wat minder.
 
Ik was eigenlijk net hetzelfde aan het denken over die 3 films...
Inception en Shutter Island waren toch bewust ambigue op het einde zodat je twijfelde welke uitkomst het had? Dat heeft Lost toch totaal niet?
In mijn hoofd hebben alle 3 nog steeds een gesloten einde.
De tol begint te vallen, dus realiteit
Hij is het nu aan het faken, omdat hij liever gelobotomiseerd wil worden. Hij zegt nog iets in de trand van "it's better to die a saint than live as a monster" of zoiets om het te benadrukken
Deze is wat lang op te typen, maar dat is toch volledig wrapped up? Als ge alle Z/W en kleur scenes in de juiste volgorde bekijkt, is er geen open einde?

Maareuh, tis al effe geleden, so could be wrong :).
 
Terug
Bovenaan