TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Is Midnight Mass de moeite, als je maar heel weinig vond aan Haunting of Hill House

Hill house begon leuk, maar naarmate het seizoen vorderde boeide het me steeds minder
Nee. Ik ben ooit eens aan de eerste aflevering van Hill House beginnen kijken toen die serie nieuw was en heb het niet eens tot het einde gehaald. Ik vond het helemaal niet intrigerend.
Enkele jaren en een paar films van Flanagan later (Ripley's Game was amusant en Doctor Sleep vond ik zelfs goed), ben ik dan toch maar eens begonnen aan Midnight Mass en hij heeft mij toch wel liggen gehad. Eerste aflevering was veelbelovend, lekker traag maar erg sfeervol. Het kleine eilandje vormde een perfecte setting voor een horrorverhaal en de religieuze invalshoek leek goed te werken. Maar elk thema in dit verhaal, elk personage en elk subplot wordt zodanig uitgerokken dat er geen spring meer in de reeks zit en het gewoon de ene nodeloos lange speech of dialoog na de andere is die maar blijft duren tot lang nadat het punt gemaakt werd. Het lijkt alsof een of andere PA bij Netflix een foutje heeft gemaakt in een dossier en ergens "7 episodes" heeft genoteerd ipv "3", en niemand tijdens het hele productieproces dat heeft opgemerkt. Of ze wisten het wel, maar niemand die het aan Flanagan durfde zeggen dat er gewoonweg niet genoeg materie voor is.
 
Nee. Ik ben ooit eens aan de eerste aflevering van Hill House beginnen kijken toen die serie nieuw was en heb het niet eens tot het einde gehaald. Ik vond het helemaal niet intrigerend.
Enkele jaren en een paar films van Flanagan later (Ripley's Game was amusant en Doctor Sleep vond ik zelfs goed), ben ik dan toch maar eens begonnen aan Midnight Mass en hij heeft mij toch wel liggen gehad. Eerste aflevering was veelbelovend, lekker traag maar erg sfeervol. Het kleine eilandje vormde een perfecte setting voor een horrorverhaal en de religieuze invalshoek leek goed te werken. Maar elk thema in dit verhaal, elk personage en elk subplot wordt zodanig uitgerokken dat er geen spring meer in de reeks zit en het gewoon de ene nodeloos lange speech of dialoog na de andere is die maar blijft duren tot lang nadat het punt gemaakt werd. Het lijkt alsof een of andere PA bij Netflix een foutje heeft gemaakt in een dossier en ergens "7 episodes" heeft genoteerd ipv "3", en niemand tijdens het hele productieproces dat heeft opgemerkt. Of ze wisten het wel, maar niemand die het aan Flanagan durfde zeggen dat er gewoonweg niet genoeg materie voor is.
Oei. Gewoonlijk vertel jij hier dingen die volledig waar zijn :p
 

Van een trage serie gesproken. Bij deze is het toch wat te veel van het goed hoor. Ze willen de menselijke kant van de invasie belichten, maar vergeten intussen de invasie zelf bijna. Pas in aflevering 5 krijg je een alien te zien. Go figure.

Bovendien pakken ze uit met Sam Neill als één van sterren, maar tot nu toe (zit aan aflevering 7) komt hij alleen maar voor in één aflevering ...

Geen aanrader dus.
 
De meest recente aflvering van Succession vond ik tegenvallen. Het begint nu meer rond ruimere politieke corruptie te draaien, wat op zich interessant zou kunnen zijn, maar ze introduceren meer en meer over-the-top typetjes. Greg en Tom vind ik bijvoorbeeld geweldig, ook al komen ze niet altijd even geloofwaardig over, maar qua comic relief was dat al ruim voldoende. Ik hoop dat ze niet de sitcom-fallacy begaan en van ieder personage een hyperbool gaan maken.
 
ik zie dat undercover 3 ook terug uit is. spijtig enkel nog maar 1 aflevering, dus ik wacht wel weer tot ze er allemaal zijn, en binge watch ze dan na elkaar.
ik heb er een hekel aan te moeten wachten tot een volgende aflevering.
 
Squid game uitgekeken en snap de hype totaal niet. Niet slecht, maar los een van de zwakkere eindes wat ik tot dusver heb gezien. Dialogen vind ik ook niet geloofwaardig en eerder over the top, al is dat gewoon misschien de wijze waarop Koreanen communiceren.
7/10
 
Cowboy Bebop (anime) begonnen op Netflix. Zit aan afl. 4 en het bevalt me zeer. Het is me ineens ook duidelijk waardoor de intro van Archer geïnspireerd is.

Foundation uitgekeken.
Ik blijf bij m'n vorige mening. Het verhaal rond de Cleons is boeiend en goed gebracht. Het Foundation gedeelte (Terminus, Hardin, Gaal, Anacreons, ... ) steekt serieus tegen. Precies 2 verschillende regisseurs en schrijversteams.
In 't algemeen wel interessant genoeg om te blijven volgen.
 
Is Midnight Mass de moeite, als je maar heel weinig vond aan Haunting of Hill House

Hill house begon leuk, maar naarmate het seizoen vorderde boeide het me steeds minder
Geen idee. Ik vond Hill House zeker de moeite. Midnight Mass vond ik nog beter maar je kan ze niet echt vergelijken vind ik.
Nu begonnen met The Haunting Of Bly Manor en ik ben weeral volledig hooked.

Ik was al een tijdje op zoek naar wat kwalitatievere horror, je ziet duidelijk dat er wel wat budget achter zit. Het is ook telkens wat mysterieus en creepy, en niet voortdurend jump scares.
 
Live action Bebop opgegeven na 7 afleveringen. Dit terwijl ik na aflevering 5 en 6 wel dacht het einde te halen.

Ik had echt niks problemen met de casting en dat Faye deze keer er als een normaal geproportioneerde vrouw ging uitzien was alleen maar een pluspunt. Maar zo slecht haar verhaal uit de doeken doen, wat zowel het meest gegronde, als originele is van de hele cast, mannekes dat doet toch pijn.
 
Live action Bebop opgegeven na 7 afleveringen. Dit terwijl ik na aflevering 5 en 6 wel dacht het einde te halen.

Ik had echt niks problemen met de casting en dat Faye deze keer er als een normaal geproportioneerde vrouw ging uitzien was alleen maar een pluspunt. Maar zo slecht haar verhaal uit de doeken doen, wat zowel het meest gegronde, als originele is van de hele cast, mannekes dat doet toch pijn.
Dit helpt al niet veel voor mijn drempel :unsure:
 
Exit gekeken via vrt.nu. In een paar dagen de 2 seizoenen gezien, kijkt vlot weg 😋 Leuke taal ook wel dat Noors.

De Noorse serie 'Exit' volgt een groep steenrijke, maar immorele en decadente ondernemers in Oslo. De vier dertigers verzuipen in het geld en proberen met seks, drugs en andere uitspattingen te ontsnappen aan de druk van hun professionele en persoonlijke leven.
 
Dit helpt al niet veel voor mijn drempel :unsure:
zonder de OG anime gezien te hebben was deze bebop live action nog wel cava.
geen topper, maar ik vond het een degelijke scifi.
het hele visuele sfeertje en de goede sound effects maken het voor mij al goed.
En de cast heeft euhm ... mooie ogen

okk4Tj7.jpg
 
Exit gekeken via vrt.nu. In een paar dagen de 2 seizoenen gezien, kijkt vlot weg 😋 Leuke taal ook wel dat Noors.

De Noorse serie 'Exit' volgt een groep steenrijke, maar immorele en decadente ondernemers in Oslo. De vier dertigers verzuipen in het geld en proberen met seks, drugs en andere uitspattingen te ontsnappen aan de druk van hun professionele en persoonlijke leven.
Eerste seizoen vond ik wel goed, het tweede zal ik binnenkort bekijken. Nu Furia aan het bekijken dat je ook via vrt.nu zal vinden. Een van die heren van Exit speelt daarin de hoofdrol.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvR
Terug
Bovenaan