Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dit weekend streamz proefperiode gestart, was benieuwd naar Chucky nog maar 1 aflevering gezien en ben blij dat ze toch wat weer naar de roots zijn gegaan ( het verhaal charles lee ray )
Die reboot van twee jaar geleden was echt dramatisch.

Aan afl 5 van Midnight Mass. Vind het een toppertje, leuke sfeer en heerlijke setting. Wel een bedenking:

de eerste 4 afleveringen gaan slow paced, maar dan versnelt het toch ineens enorm? Huge plottwist en het hele mysterie wordt op 20 min ontrafeld? Enfin, heb het nog niet helemaal afgekeken.

The Thin Blue Line, seizoen 2: ook erg van genoten. Gaat verder op hetzelfde elan. Grim's rants zijn altijd wel lachen :laugh:.

Nadat Midnight Mass me goed beviel heb ik ook de 2 Haunting seizoenen bekeken.
En ook die zijn me allebei erg goed bevallen. Hill House is wel de meest horror van de twee.
Bly Manor is eigenlijk niet onder die noemer te scharen. In feite is het meer een verzameling liefdesverhalen met een sprookjesachtige rand.
Maar ik heb toch wel genoten van de verhaallijnen van Owen/Hannah en Dani/Jamie. Veel tristesse en een einde dat toch vooral bitterzoet is.

Derry Girls ( seizoen 2)

Het eerste seizoen was al lichtjes geweldig in het scheppen van een lastig tijdsbeeld door de onweerstaanbaar grappige lens van een groep tienermeiden, maar seizoen 2 lijkt nog beter te gaan worden. De ene na de andere grap en one liner passeert de revue en het meeste raakt doel.

"There just aren't enough protestants to go around"

Dat ze volgend jaar maar dat derde seizoen fiksen.

The Wire volledig uitgekeken voor de 2e keer. Seizoen 1 en 4 zijn toch wel de beste van de reeks. Nu volgt er weer dat gevoel van leegte wanneer je een serie uitkijkt na zoveel weken...

Gisterenavond Squid Game uitgekeken. Op zich wel een OK serie, maar het jammere is dat er totaal geen spanning in zat. De enige spanning die we een beetje hadden, was hoe het ging aflopen in het knikkerspel tussen 2 hoofdrolspelers. Al de rest is telkens een hoofdrol en een bijrol, waardoor je altijd weet wat er gaat gebeuren. OK, het eindverhaal was een beetje verrassend, maar niet dat ik van mijn stoel viel. Al bij al vermakelijk, maar het had meer kunnen zijn.

Ondertussen ook wat Chocago Fire gezien met mijn vroew. best nog een vermakelijke serie om met verstand op 0 naar te kijken. We kijken ook naar undercover seizoen 2. Da's ook niet slecht.

The Wire volledig uitgekeken voor de 2e keer. Seizoen 1 en 4 zijn toch wel de beste van de reeks. Nu volgt er weer dat gevoel van leegte wanneer je een serie uitkijkt na zoveel weken...
Nog nooit zoiets goed gezien als seizoen 4 van The Wire. Heb ook wel nog niet veel series gezien, maar heb toch het gevoel dat dat een uniek stukje televisie is.

Haunting of Hill house en Bly Manor deden mij niet veel dus ik verwachtte niet veel van Midnight Mass maar goddamn. Wat een topper is me dat!

Outlander S1, fijn wijvendrama van hoogstaand niveau, maar vooral een ronduit fantastische dubbelrol van Tobias Menzies (Brutus uit Rome), wat een prestatie! Blijft het niveau goed de volgende seizoenen?

Terug
Bovenaan