Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond Mad Men zalig van begin tot einde. En ik kan eerlijk gezegd nog altijd niet uitleggen waarom. Dat is écht een serie waar ik geen idee van heb waarom die goed is. Soprano's, Breaking Bad, Deadwood, Fringe, Band of Brothers, ik kan er allemaal een degelijke uitleg aan geven waarom je écht moet kijken naar die reeksen.

Maar van Mad Men? Geen idee. :)

Ik vond Mad Men zalig van begin tot einde. En ik kan eerlijk gezegd nog altijd niet uitleggen waarom. Dat is écht een serie waar ik geen idee van heb waarom die goed is. Soprano's, Breaking Bad, Deadwood, Fringe, Band of Brothers, ik kan er allemaal een degelijke uitleg aan geven waarom je écht moet kijken naar die reeksen.

Maar van Mad Men? Geen idee. :)

Gewoon omdat het enerzijds een intrigerende karaterschets is en anderzijds een fascinerend sfeervol tijdsbeeld is, bevolkt met memorabele personages, drijvend op sterk geschreven dialogen en uitstekende acteerprestaties.

Gewoon omdat het enerzijds een intrigerende karaterschets is en anderzijds een fascinerend sfeervol tijdsbeeld is, bevolkt met memorabele personages, drijvend op sterk geschreven dialogen en uitstekende acteerprestaties.
Klopt allemaal, en dat zijn de zaken die elke top serie heeft / moet hebben.
Maar hetgeen waardoor ge helemaal blijft kijken, is omdat Draper oprecht een intrigerend, fascinerend, interessant en charismatisch persoon is wat iedereen wil doorgronden en rond wil draaien...in de serie en door de kijker.
En belangrijker... dat is NIET enkel omdat de serie ons dat zegt (zoals bij de meeste series), dat is omdat Hamm hem zo totaal en oprecht speelt dat het echt wordt. Draper is by far 1 van de beste acteerprestaties van de laatste 50 jaar.

En dat houdt u bij Mad Men, en tilt die serie net boven anderen uit.
Andere voorbeeld: Bojack Horseman, Al Swearengen van Deadwood, Tony Soprano, Better Call Saul (nog niet 100% van overtuigd).

Merk op dat ik specifiek niet Breaking Bad vermeld. Want ondanks dat Cranston uiteraard een monster prestatie neerzet, is die serie meer bezig met ons te laten zien wie Walter is d.m.v. gecrafte coole momenten, ipv het ons puur te doen voelen.

Soprano's, Breaking Bad, Deadwood, Fringe, Band of Brothers
Weinig mensen die Fringe in dat lijstje durven zetten, I salute you sir :clap: (toch seizoen 2-3 en misschien 4).
Voeg nog een paar seizoenen van Buffy en Angel toe, en we gaan een pint drinken.

Weinig mensen die Fringe in dat lijstje durven zetten, I salute you sir :clap: (toch seizoen 2-3 en misschien 4).
Voeg nog een paar seizoenen van Buffy en Angel toe, en we gaan een pint drinken.
Bufffy toevoegen maar niet Firefly?
fc4.jpg

Bufffy toevoegen maar niet Firefly?
fc4.jpg
  1. Een paar seizoenen van Buffy (en Angel), zeker niet alles
  2. Het ging mij om de vergelijking om iets als Fringe in uw top lijstje te zetten. Firefly gaat ge vaak tegenkomen, Buffy niet
  3. Firefly vind ik een moeilijke, wat er is vind ik absoluut fantastisch. Maar er is niet genoeg om te beoordelen of de serie ook zijn volle potentieel zou benutten. Voor hetzelfde geld zou Whedon rond dezelfde pot blijven draaien, waardoor het "leuk" werd met enkele afleveringen "coole ideeën en concepten", maar overall gemiddeld (zie bvb Dollhouse).

1. Een paar seizoenen van Buffy (en Angel), zeker niet alles
  2. Het ging mij om de vergelijking om iets als Fringe in uw top lijstje te zetten. Firefly gaat ge vaak tegenkomen, Buffy niet
  3. Firefly vind ik een moeilijke, wat er is vind ik absoluut fantastisch. Maar er is niet genoeg om te beoordelen of de serie ook zijn volle potentieel zou benutten. Voor hetzelfde geld zou Whedon rond dezelfde pot blijven draaien, waardoor het "leuk" werd met enkele afleveringen "coole ideeën en concepten", maar overall gemiddeld (zie bvb Dollhouse).
Ja snap ik volledig, was er maar een beetje mee aan het lachen ;). Ik durf bijna te zeggen dat Firefly eigenlijk goed is juist omdat het beperkt is en wat er is, goed is. Whedon heeft inderdaad de gewoonte van high highs en low lows in zijn series.

Ja snap ik volledig, was er maar een beetje mee aan het lachen ;). Ik durf bijna te zeggen dat Firefly eigenlijk goed is juist omdat het beperkt is en wat er is, goed is. Whedon heeft inderdaad de gewoonte van high highs en low lows in zijn series.
Exact, ook beetje hetzelfde gevoel. Maar het is onmogelijk te ontkennen dat het potential for greatness ook zeer hoog was.

Bedankt. :D

Ik vond Fringe toch écht wel een uitzondering. Niet super in beeld gebracht maar één voor één goeie acteerprestaties en de suspension of disbelief werd volledig opgehouden imho. Desondanks mijn fandom voor Anna Torv is Gellar nog altijd een childhood crush maar ik vond die reeksen toch echt wle niet van hetzelfe niveau.
Fringe was experimenteel, ging een flink stuk verder dan die andere reeksen én durfde het aan om er een paar sterke karakters in te steken zonder dat het een puberfest werd.

Over Fringe gesproken, ik ben er net eens opnieuw aan begonnen, hoop dat ik het deze keer volhoud. Toen seizoen 1 net uit was, ben ik een aflevering of 7 ver geraakt, maar het kon mij niet blijven boeien :( ik probeer nu wel zonder specifieke verwachtingen te kijken want indertijd was ik begonnen met de verwachting dat het quasi volledig zoals X-Files zou zijn.

Over Fringe gesproken, ik ben er net eens opnieuw aan begonnen, hoop dat ik het deze keer volhoud. Toen seizoen 1 net uit was, ben ik een aflevering of 7 ver geraakt, maar het kon mij niet blijven boeien :( ik probeer nu wel zonder specifieke verwachtingen te kijken want indertijd was ik begonnen met de verwachting dat het quasi volledig zoals X-Files zou zijn.
Fringe begint pas echt in seizoen 2 tbh...
En het is X-Files... maar fun(ny) en proberen nooit "high-brow" te zijn.

Good girls S1 tem S3 : leuk average serietje. Kijkt lekker weg alhoewel het regelmatig te onnozel of ongeloofwaardig is blijft het even goed grappig en gewoon entertainend. 7/10.

Het tweede seizoen van Prison Break...
Kan grotendeels akkoord gaan met de eerdere commentaren een paar blz terug. Het tweede seizoen is op zich goed, maar het eerste seizoen was spannender en beter. Zeker naar het einde toe merk je dat het wat uitgemolken begon te raken. Ben benieuwd naar het derde, maar ik vrees dat ze nu in clichés gaan hervallen.

Met een beetje moeite toch tot het einde van The Wire S1 geraakt.
Naar het einde toe werd het zeker een pak interessanter! Ben nu wel bang dat S2 opnieuw traag gaat opbouwen.

In ieder geval zou ik de serie niet onmiddellijk aanraden. Ongetwijfeld was het 20j gelden wel een top serie.

Met een beetje moeite toch tot het einde van The Wire S1 geraakt.
Naar het einde toe werd het zeker een pak interessanter! Ben nu wel bang dat S2 opnieuw traag gaat opbouwen.

In ieder geval zou ik de serie niet onmiddellijk aanraden. Ongetwijfeld was het 20j gelden wel een top serie.
Allé jong, ik heb de serie al volledig gezien en dit weekend seizoen 1 voor de 2e keer uitgekeken. Zonet aan seizoen 2 begonnen. Het is juist die trage opbouw die de serie steengoed maakt, de personages die erin zitten (Bubbles en Omar :love2:) spelen het verhaal ook echt zeer goed. Dit blijft toch mijn nr 1 serie, moest ik mijn geheugen kunnen wissen puur voor deze serie, ik zou het zo doen.

Wat het ook nog interessant maakt is de focus die in elk seizoen op een ander deel ligt. In het tweede seizoen dacht ik de haven? Derde politiek. Vierde schoolsysteem. En vijfde de media.

Zou die zo graag nog eens herbekijken....maar gewoon te weinig tijd, zeker met al de andere kwalitatieve series die maar blijven komen

Idem, teveel andere series die momenteel voorrang hebben.
Deze week zou ik seizoen 3 van Sex Education willen zien. Daarna denk ik aan Reservation Dogs te beginnen.
The White Lotus, Evil seizoen 2, Star Wars The Bad Batch,... en nog een hele hoop die ik wil beginnen of verder kijken.

Terug
Bovenaan