Persoonlijk kon ik Somos. wel smaken, die traagheid geeft een zekere opbouw, er is (voor mij dan) toch wel een traag opbouwende dreiging die pas echt explodeert in de laatste aflevering. Het geeft voor mij wel een mooi sfeerzetting.The Wire op bluray is wel....chefs kiss* Netjes geremastered en in 16:9.
Zelfs Somos gezien, en daar waar een reeks als The Wire de traagheid gebruikt om het verhaal te laten ademen en de personages uit te bouwen en geen moment verveelt, wringt bij Somos de traagheid net.
Je weet van het begin hoe de reeks gaat eindigen, maar de opbouw naar het drama hangt als los zand aan elkaar. Losse verhaallijnen waarin verschillende normale personages gevolgd worden. Ik snap het, het is om de slachtoffers een menselijk gezicht te geven, maar het soap gehalte is mij te groot. Het kan mij niet schelen dat de ene haar vent haar bedriegt en dat een andere een nieuwe job heeft. Dat die personages op het einde dan, vaak off camera, gewoon verdwijnen. Tja, jammer.
Wat gebeurt is in Allende is hartverscheurend en Somos kan dat op geen moment laten voelen. Also...hoe lachwekkend slecht wordt er door vooral die Amerikaanse acteurs hier geacteerd zeg.
Het off-camera verdwijnen (van bv. die twee tieners), om ze dan gewoon ergens als het zoveelste lijk te zien liggen, klaar voor het "koken", vond ik net tekenend voor de absurditeit/kwaadaardige willekeur.
Die Amerikaanse acteurs, mja, net iets te stereotype gringo's willen neerzetten denk ik.