Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik weet wel "ieder zijn mening". Echter the Wire sloom of matig vinden gadverdamme geef dan maar eens een voorbeeld van wat topreeksen zijn voor u. Amai

Wel, da's op zijn minst 2/3. Maar ik ga u sociopatische vergoelijkende ziel toch niet uitnodigen op mijn bbq.

Kwestie da'k op het einde van den avond niet onderstenboven hang uit te bloeden omdat uwe steak niet perfect saignant is gebakken :unsure:

Ik weet wel "ieder zijn mening". Echter the Wire sloom of matig vinden gadverdamme geef dan maar eens een voorbeeld van wat topreeksen zijn voor u. Amai
Misschien zijn degene die het niet het hele eerste seizoen hebben uitgehouden een juiste maatstaf (waaronder ik).

Topreeksen voor mij : Breaking Bad, Better Call Saul, Ozark, Dark, Black Mirror, Chernobyl, The Boys, Mindhunter, Watchmen, What We Do In The Shadows, Raised By Wolves, Hannibal, .....
Er staan nog een hoop in mijn lijstje van topfavorieten maar deze steken er zowat bovenuit.

Misschien zijn degene die het niet het hele eerste seizoen hebben uitgehouden een juiste maatstaf (waaronder ik).

Topreeksen voor mij : Breaking Bad, Better Call Saul, Ozark, Dark, Black Mirror, Chernobyl, The Boys, Mindhunter, Watchmen, What We Do In The Shadows, Raised By Wolves, Hannibal, .....
Er staan nog een hoop in mijn lijstje van topfavorieten maar deze steken er zowat bovenuit.
Dat vind ik persoonlijk een zeer mooi lijstje! Met The Wire erbij zou het weliswaar nog mooier zijn :p maar toch, volledig mijn smaak, die lijst.

Er zijn momenteel nog een hele hoop die ik moet bekijken of waar bijna een nieuw seizoen van uit is, maar ik ga The Wire zeker nog een kans geven in de toekomst!

Loki
Nog eens een leuke Marvel serie, vond verrassend genoeg geen enkele van de drie Marvel series slecht eigenlijk (WandaVision, Falcon & WinterSoldier, Loki).

Op Disney+, Marvel Legends. Zo kan ik het ook, ik dacht eventueel wat background of zo maar het is gewoon een montage van shots uit de films rond 1 bepaald personage. Na vijf minuten Wanda Maximof had ik het ook al wel gezien.

Ben ook niet echt van mijn stoel gevallen bij Mad Men,wel helemaal uitgezien.
Vond het ook maar vrij saai.
Staat niet in mijn top 50 van series denk ik.
Game of Thrones ook niet btw.
Het is ook niet selcht daarom maar had er meer van verwacht wegens de hype errond waarschijnlijk.

Narcos(Mexico),Homeland,Breaking Bad,Better Call Saul,Sons Of Anarchy,Chernobyl,The Wire,Mindhunter,Zero Zero Zero,Ozark,Fauda,True Detective,When They See Us,The Night Of,Boardwalk Empire,Band Of Brothers,Generation Kill,The Spy,Taboo,De Dag,The Killing zijn al zeker en vast stukken beter.

Bloodline vond ik ook wel meer potentieel hebben maar hebben ze gerusht.
The Walking Dead moet ik nog verder zien,heb eerste 8 seizoenen gezien denk ik.
Suits zit ook ergens daarrond,zes of zeven seizoenen gezien.

Belgisch vind ik De Dag,Matroesjkas's en Beau Sejour ook wel leuker om te volgen dan Mad Men.

Series nog niet gezien.
Dark
Mr.Robot
Black Mirror
House Of Cards
Peaky Blinders
.....

Het is ook niet selcht daarom maar had er meer van verwacht wegens de hype errond waarschijnlijk.

Narcos(Mexico),Homeland,Breaking Bad,Better Call Saul,Sons Of Anarchy,Chernobyl,The Wire,Mindhunter,Zero Zero Zero,Ozark,Fauda,True Detective,When They See Us,The Night Of,Boardwalk Empire,Band Of Brothers,Generation Kill,The Spy,Taboo,De Dag,The Killing zijn al zeker en vast stukken beter.

Belgisch vind ik De Dag,Matroesjkas's en Beau Sejour ook wel leuker om te volgen dan Mad Men.

Series nog niet gezien.
Dark
Mr.Robot
Black Mirror
House Of Cards
Peaky Blinders
.....

Dark & Mr. Robot zijn top. Eerste paar seizoenen van House of Cards ook, maar voorlaatste seizoen vind ik crap. Laatste seizoen niet eens meer bekeken.

Black Mirror is hit or miss; Elke aflevering staat op zich, dus je niet laten afschrikken als je de eerste aflevering niet goed vind. Ik vond ze wel cava. Vind de serie te pessimistisch wel, cynisch zelfs met momenten, zoals die Star Trek aflevering. Die vond ik net iets te cynisch. Ook overhyped want Star Trek heeft zelf meerdere zulke afleveringen, dus mensen die het heel erg bijzonder vonden om de positieve Star Trek boodschap op zijn kop te zetten hebben Star Trek blijkbaar zelf niet gezien.

USS Callister blijft wel een uitstekend stukje televisie, maar niet groundbreaking zoals beweerd wordt. Star Trek deed het zelf al in de jaren '60.

Mijn favoriete Belgische serie is Into The Night. Te zien op Netflix. Met de geweldige Pauline Etienne en een hilarische Jan Bijvoet die met een dik Antweeerps accent Frans probeert te spreken. Interessant er aan vond ik het gegeven dat het een (lichte weliswaar) sci-fi serie is waar niet iedereen magisch dezelfde taal spreekt. Zonder te spoilen het gaat over een groep mensen op een vliegtuig en dus van verschillende landen die verschillende talen spreken en zich via (doorgaans gebroken) Frans proberen verstaanbaar te maken om de ellende te vermijden.

High concept wel, dus mensen die nitpicken op realistische details gaan zich ergeren. Maar ik vind high concept doorgaans wel gaaf. Suspension of disbelief wel vereist.

Laatst bewerkt:

Series nog niet gezien.
Dark
Mr.Robot
Black Mirror
House Of Cards
Peaky Blinders
.....
6 seizoenen Mad Men zien om dan te zeggen dat je het maar vrij saai vindt? Tijd teveel? :unsure:

Terug
Bovenaan