Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ben blij dat het niet alleen aan mij licht die The Wire niet echt goed vind begin seizoen 1. Wel erg dat ge eerst bijna een heel seizoen moet kijken tegen dat het goed zou worden.
Ik heb het zelf opgegeven na paar afleveringen. Iets kan traag zijn, tot daar aan toe, maar 't was niet eens goed :unsure:

Ik heb het zelf opgegeven na paar afleveringen. Iets kan traag zijn, tot daar aan toe, maar 't was niet eens goed :unsure:

the-wire-wendell-pierce.gif

Je hebt dat toch ook met elke tv show alla parks and recreatiom waar het eerste seizoen bagger is en het dan goed gaat worden? Hiermee wil ik niet zeggen dat S01 van the wire bagger is, sloom is het wel, maar dat heeft ook zijn charmes.
Geen van die je opsomt hebt ik gezien :)
Het gebeurd zelden dat ik een seizoen niet uitkijk. Ja, The 100 heb ik halfweg de eerste aflevering afgezet.
Troost u, ik heb het na 4 afleveringen ook opgegeven. Ik ga het in de toekomst wel zeker nog eens een kans geven.

Natuurlijk is Blu ray van een barslechte kwaliteit.
Aha daar hebt ge me wel liggen. Ik heb The Wire het meest gezien op DVD en die kwaliteit was niet geweldig te noemen, zelfs al in die tijd. Enerzijds omdat het budget vrij laag lag en ze dus ook in redelijk lage kwaliteit opgenomen hebben, anderzijds omdat het ook een artistieke keuze was. Ze wilden groezelig beeld met veel handycam werk in een 4:3 aspect ratio om een meer documentairestijl te hebben. Ik heb erna de HD remaster van een vijftal jaar geleden wel gezien, die was veel beter maar nog niet super. En daar was wel geklooid met de aspect ratio, alles naar 16:9 gebracht. Ik neem aan dat de meeste mensen sowieso wel hier de kwaliteit boven het artistieke kiezen. Maar in mijn herinnering, door de oorspronkelijke DVD release, heeft The Wire een opvallend lage beeldkwaliteit. Uiteraard wou ik niet laten uitschijnen dat het totaal niet te bekijken is.

Het was nooit in me opgekomen om te kijken of er nu een BR release ondertussen is. Bij deze toch eens zien om de reeks ook opnieuw te bekijken.

Ik heb het helemaal uitgekeken maar toch vooral door de hele "hype" die er omheen hangt, je leest dat toch vaak dat the wire zo geweldig is/was, maar zelf vond ik het maar matig. Goed genoeg om helemaal uit te kijken maar daar stopt het toch ook.

Ge zijt allemaal zotten The Wire is vanaf de allereerste scène briljant.

This America man.
The Wire klikte ook al bij de eerste aflevering, maar dan bij de introductie van Bubbles en Johnny. En al wie
niet goed vond, zal wel nooit fan hiervan worden. :unsure:

Bij een tweede kijkbeurt vond ik ook S2 en S4 waanzinnig goed van themathiek/sfeer, terwijl ik ze bij mijn eerste kijkbeurt juist minder vond. :love:
Mocht ik het nog ergens kunnen vinden op Blu Ray, ga ik niet twijfelen. Ik heb de dvd's wel, maar toch...

Jongens jongens, laten we kalm blijven. Iedereen heeft recht op zijn mening en net zoals anti-vaxers zijn zij die The Wire niet goed vinden ongeïnformeerde zwijnen.

The Wire op bluray is wel....chefs kiss* Netjes geremastered en in 16:9.

Zelfs Somos gezien, en daar waar een reeks als The Wire de traagheid gebruikt om het verhaal te laten ademen en de personages uit te bouwen en geen moment verveelt, wringt bij Somos de traagheid net.

Je weet van het begin hoe de reeks gaat eindigen, maar de opbouw naar het drama hangt als los zand aan elkaar. Losse verhaallijnen waarin verschillende normale personages gevolgd worden. Ik snap het, het is om de slachtoffers een menselijk gezicht te geven, maar het soap gehalte is mij te groot. Het kan mij niet schelen dat de ene haar vent haar bedriegt en dat een andere een nieuwe job heeft. Dat die personages op het einde dan, vaak off camera, gewoon verdwijnen. Tja, jammer.

Wat gebeurt is in Allende is hartverscheurend en Somos kan dat op geen moment laten voelen. Also...hoe lachwekkend slecht wordt er door vooral die Amerikaanse acteurs hier geacteerd zeg.

Terug
Bovenaan