Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste seizoen van The Deuce zit erop. Vrees voor de dubbelrol van Franco was onterecht. Gyllenhaal in de rol van haar leven. Super om zoveel bekende gezichten te zien van andere Simon reeksen. 'Tga weer pikken als het voorbij is.

Eerste seizoen van The Deuce zit erop. Vrees voor de dubbelrol van Franco was onterecht. Gyllenhaal in de rol van haar leven. Super om zoveel bekende gezichten te zien van andere Simon reeksen. 'Tga weer pikken als het voorbij is.
f537c2429b610bb1772ad4958ce58ade.gif

Zonder iets te willen spoilen, vond ik het eind van de reeks zeer sterk. Eigenlijk is ook elk seizoen even goed. Ik had graag nog wel wat afleveringen met alle personages willen door brengen, maar nu is het zo'n mooi afgerond geheel geworden. Het is ook een kunst om zo'n reeks niet te lang te rekken.

Toch één voordeel aant feit dat er zo weinig films uitkomen. Voorbije maanden de beste series van afgelopen decennium aant inhalen.
Wist vooraf ook niet dat er zoveel grote namen in Hannibal mee speelden. Fishburne doet dat ook heel goed.

True. Leuke serie. Ik was vooral fan van Alana Bloom. Een vrouw die een deftig biertje weet te appreciëren, staat me wel aan :).

Toch één voordeel aant feit dat er zo weinig films uitkomen. Voorbije maanden de beste series van afgelopen decennium aant inhalen.
Wist vooraf ook niet dat er zoveel grote namen in Hannibal mee speelden. Fishburne doet dat ook heel goed.
't Was doordat ik zag dat Mads er in meespeelt dat ik beginnen kijken ben. Momenteel op dit moment 1 van mijn favoriete acteurs.
True. Leuke serie. Ik was vooral fan van Alana Bloom. Een vrouw die een deftig biertje weet te appreciëren, staat me wel aan :).
Alana Bloom :love2:

For All Mankind volledig uitgekeken nu. Toch wel een van mijn favoriete reeksen van de afgelopen jaren denk ik. Vrees wel een beetje voor seizoen 3 met de grote stap in tijd, we shall see. Wie graag meer van Michael Dorman wil zien kan ik Patriot wreed aanraden.

Series in de afgelopen maand bekeken:

Invincible: 6,5/10 Owkay-ish, als je The Boys goed vind zal je deze ook wel kunnen smaken. De overdreven gore hoeft voor mij nu niet maar ik heb me er niet bij verveelt.

Wandavision: 7,0/10 Over het algemeen van genoten, al stoorde ik me eraan
dat ze plots met een heks afkomen (wtf), een geforceerde en klungelige manier om het verleden van Wanda uit te diepen.

Resident Alien: Een paar episodes bekeken en daar hou ik het bij, de humor is te flauw en je voelt voor Alan Tudyk's karakter eerder plaatsvervangende schaamte.

Falcon and the Wintersoldier: 6,0/10 Viel tegen, het verhaalde boeide niet echt en de slechteriken zijn weinig memorabel.

Shadow and Bone: 6,5/10 Fantasy serie waar de wereld gedetailleerd en indrukwekkend vormgegeven is al miste ik achtergrondkennis over die wereld en zijn karakters. Eerste episodes van genoten maar daarna verzandt het verhaal teveel in teen drama.

Begonnen aan Freaks & Geeks.

Coming of age en high school is right up my alley. 3 afleveringen ver en ik geniet ervan maar het woordje meesterwerk die ik in veel recensies lees is nog niet bij me opgekomen ... Al is het daarvoor nog te vroeg om te oordelen.

Fishburne is de reden dat ik nog tot halverwege S2 heb volgehouden, wat een fantastische acteur is dat toch. Ik zag er heel veel goede dingen in maar het werd een beetje een cat-and-mouse up its own ass waar het narratief zo traag vooruiting dat ik op den duur bijna niet meer doorhad dat er een season arc bezig was en de hele boel begon aan te voelen als een beter gemaakte en goed geacteerde CSI-reeks.

The Spy met Sacha Baron Cohen (Borat, Ali G, ...)

Het verhaal (6 afleveringen) van een Israëlische spion in Syrië in de jaren 60... een aanrader!

For All Mankind volledig uitgekeken nu. Toch wel een van mijn favoriete reeksen van de afgelopen jaren denk ik. Vrees wel een beetje voor seizoen 3 met de grote stap in tijd, we shall see. Wie graag meer van Michael Dorman wil zien kan ik Patriot wreed aanraden.
Mja, een sprong naar de jaren '90 en op Mars ... Maar ik heb er wel vertrouwen in. S2 was ook een grote sprong en die is goed geweest :)

Ik heb de eerste drie afleveringen van het eerste seizoen bekeken en moet de tijd vinden om eens verder te kijken.

Fishburne is de reden dat ik nog tot halverwege S2 heb volgehouden, wat een fantastische acteur is dat toch. Ik zag er heel veel goede dingen in maar het werd een beetje een cat-and-mouse up its own ass waar het narratief zo traag vooruiting dat ik op den duur bijna niet meer doorhad dat er een season arc bezig was en de hele boel begon aan te voelen als een beter gemaakte en goed geacteerde CSI-reeks.
Ik ben ook gestopt met kijken wegens te traag/psychologisch/artsy. Die serie nam zichzelf veel te serieus.

The Serpent

Het verhaal van Charles Sobhraj, manipulator/moordernaar in de jaren '70.
Boeiend genoeg om uit te kijken.
Dat is inderdaad een aanrader. Er stond onlangs nog iets in de krant over Siemons.

Paul Siemons, de Kempense diplomaat uit Netflix-hit ‘The Serpent’: een reus die op nazi’s joeg en een papegaai op z’n schouder droeg. - HLN

Yasuke: 6/10 Matige serie over een zwarte samurai en had interessant kunnen zijn maar dan sleuren ze er magic & robots bij en komt het allemaal nogal puberaal over. En de commerciële kak die Flying Lotus uitbraakt helpt ook al niet.

Yasuke: 6/10 Matige serie over een zwarte samurai en had interessant kunnen zijn maar dan sleuren ze er magic & robots bij en komt het allemaal nogal puberaal over. En de commerciële kak die Flying Lotus uitbraakt helpt ook al niet.
Oh no ik wou deze serie omwille van FlyLo zien :(

The Walking Dead: World Beyond

Krijgt niet zo'n goede reviews eigenlijk, maar als grote TWD en zombie fan moest ik deze toch zien. In het midden van de pilot ben ik op zoek gegaan naar reviews, omdat het mij tegen stak. Blijkbaar dus niet echt lovende kritiek en effe getwijfeld of ik wel door zou kijken. Toch maar gedaan, zonder hoge verwachtingen, en viel dan nog beter mee dan verwacht.
Oke, er zitten storende dingen en onlogische shit in maar kom, daar moet je je maar over zetten. Bleef toch boeien eigenlijk. Mocht langer duren, ben benieuwd naar het vervolg.

Eerste seizoen van Good Girls.

Geinig vertrekpunt, maar matige uitvoering. 6/10.
De volgende seizoenen krijgen precies wel betere kritieken dus ik bijt even door.

Why women kill
keuze van de vriendin. De nieuwe van de maker van Desperate housewives...boy o boy. Eerlijk echter, het valt best mee. Het is soapy en tikje hysterisch, maar Ginnifer Goodwin en Lucy Liu zijn erg goed, de dialogen zijn vaak scherp en Alexandra Daddario heeft nog steeds ogen waar je in wil verdrinken.

pennyworth
Mijn keuze. Ik ben een tikje superheldenmoe, maar Pennyworth heeft gelukkig slechts een dunne link met Batman. Het gaat over Alfred de butler in de jaren 60 toen hij nog Alfie was...een voormalig SAS commando die ingelijd wordt in een spionagebe...holy hell, ze hebben er een James Bond show van gemaakt. Het is geen high art, maar erg fun en met een lead acteur die wat aan een jonge Michael Caine doet denken.

Scrubs seizoen 1
Waarom ben ik nu pas begonnen aan Scrubs? Omdat het nu pas op streaming te zien is uiteraard. Beter laat dan nooit. Die show werkt gewoon omdat ze de karaktertrekken van de personages erg uitvergroten zonder er wandelende karikaturen van te maken en ze durven naast de jokes ook oprecht emotionele thema's aan te snijden.

Final Space seizoen 2
De vriendin zegt nog steeds aaaw wanneer Moonpie in beeld komt, zelfs wanneer ze weet dat het een intergalactisch massavernietigingswapen is. Dat doet me vermoeden dat je met erg veel weg kan komen bij haar als je maar schattig genoeg kijkt en rare dingen zegt. Chookity pop!

Terug
Bovenaan