Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mannekes, Mussolini: Son of the Century op Mubi. Gaat dat zien, verdorie!
Niet lang geleden weer een abonnement genomen op MUBI. De voorbije maanden enkel maar gechilld met HBO Max om The Wire te herbekijken en nu Succession S3. Maar als dit seizoen voorbij is, ga ik misschien aan die Mussolini show beginnen en zo die kost voor MUBI te verantwoorden.

Zijn er eigenlijk nog series op MUBI te bekijken? Ik wist niet dat zij dat ook deden, vind ik wel nice

Niet lang geleden weer een abonnement genomen op MUBI. De voorbije maanden enkel maar gechilld met HBO Max om The Wire te herbekijken en nu Succession S3. Maar als dit seizoen voorbij is, ga ik misschien aan die Mussolini show beginnen en zo die kost voor MUBI te verantwoorden.

Zijn er eigenlijk nog series op MUBI te bekijken? Ik wist niet dat zij dat ook deden, vind ik wel nice
Voor zover ik weet is dat de enige serie op Mubi, ik heb er alleen maar films/docu's/shorts op gezien.

Onlangs onbewust aan de serie "self portrait as a coffee pot" begonnen op Mubi. Dacht dat het een kortfilm was.

Een euh.. tgoh, covid breinspinsel van een geïsolleerde kunst attelier. 3 afleveringen ver en denk niet da'k het nog uit ga zien maar er zijn dus nog wel wat series. Mussolini begin ik volgende week!

Mobland - Guy Ritchie doing what he does best; Gangsters doing gangster things. Geen comedy deze keer maar wel een heel meeslepend maffia epic met prachtige vertolkingen door grote namen zoals Pierce Brosnan, Helen Mirren, Paddy Considine en Tom Hardy. Zag deze hier al een paar keer passeren met raving reviews en kan me daar volledig bij aansluiten. Top. 👌

Zaterdag eerste aflvering van Chief of War gekeken. Was er niet van onderste boven. Hopelijk zijn de volgende episodes wat beter anders gaat dit toch niks voor mij zijn helaas.

@Arades Ze worden eigenlijk niet echt beter, iets te veel drama en soms kwam het wat houterig over. Ik denk dat er een tweede seizoen van komt, maar als het je nu niet bevalt is dat geen signaal om door te zetten.

Task episode 2..

Aanrader wel..
Begonnen aan Task (HBO). Begin is alvast veelbelovend!

Voor de zekerheid misschien in spoiler ivm afl 2.
Wat ik even niet snap is dat de FBI task force al gesproken had over de leider van de dark hearts(Jayson) dat de broer/vader van Robbie/Maeve had vermoord. Maar als Maeve dan Sam naar de kinderwinkel doet en ze daar wordt tegengehouden en haar naam/adres/contactinformatie hebben dat ze daar geen enkele link met maken. Of mis ik iets dat ze haar naam gewijzigd had ofzo? ik zit zelf halverwege afl3.

@Arades Ze worden eigenlijk niet echt beter, iets te veel drama en soms kwam het wat houterig over. Ik denk dat er een tweede seizoen van komt, maar als het je nu niet bevalt is dat geen signaal om door te zetten.
Spijtig. Ik vond het er vooral erg leeg uitzien allemaal, beetje zoals met King and Conquerer helaas. Ik had toch iets meer landschappen en een beetje in lijn zoals Shogun verwacht. Dan schuiven we maar door naar Task

Voor de zekerheid misschien in spoiler ivm afl 2.
Wat ik even niet snap is dat de FBI task force al gesproken had over de leider van de dark hearts(Jayson) dat de broer/vader van Robbie/Maeve had vermoord. Maar als Maeve dan Sam naar de kinderwinkel doet en ze daar wordt tegengehouden en haar naam/adres/contactinformatie hebben dat ze daar geen enkele link met maken. Of mis ik iets dat ze haar naam gewijzigd had ofzo? ik zit zelf halverwege afl3.
Amai, dat iemand van die bende de broer/vader heeft vermoord was mij zelfs compleet ontgaan eerlijk gezegd. Of komt dat pas in aflevering 3 aan bod?

Alleszins, dat de Politie (of het computersysteem) niet instant de link legt, lijkt mij nu wel niet zo onrealistisch. Ook in België ga je geen automatische melding krijgen wanneer er bij een identitietscontrole een familiale link is met dader/slachtoffer van een zwaar misdrijf.

Amai, dat iemand van die bende de broer/vader heeft vermoord was mij zelfs compleet ontgaan eerlijk gezegd. Of komt dat pas in aflevering 3 aan bod?

Alleszins, dat de Politie (of het computersysteem) niet instant de link legt, lijkt mij nu wel niet zo onrealistisch. Ook in België ga je geen automatische melding krijgen wanneer er bij een identitietscontrole een familiale link is met dader/slachtoffer van een zwaar misdrijf.
Gisteren aflevering 3 en 4 gezien en het is daar rond al heel wat duidelijker.

Mobland - Guy Ritchie doing what he does best; Gangsters doing gangster things. Geen comedy deze keer maar wel een heel meeslepend maffia epic met prachtige vertolkingen door grote namen zoals Pierce Brosnan, Helen Mirren, Paddy Considine en Tom Hardy. Zag deze hier al een paar keer passeren met raving reviews en kan me daar volledig bij aansluiten. Top. 👌
Zalig toch he. Had al even een nieuwe fix nodig na gangs of london. Wat een cast ook.

Met absoluut 0 verwachting aan Peacemaker begonnen op HBO en vond het eigenlijk best lollig.
Harcourt is wel Britta van den Aldi maar Eagly maakt veel goed. :)

Halva Malmö består av killar som dumpat mig (of de handigere Engelse titel: Diary of a Ditched Girl :tongue:)

Zweedse serie op Netflix. 7 afleveringen van telkens een half uurtje (in dit 1ste? seizoen). Je bent er dus wel snel door.
Samen met de wederhelft gekeken.

Best wel een paar grappige momentjes erin. Voor de rest snijdt het wat alledaagse thema's aan (problematisch liefdesleven, moeilijke familierelaties, ...)

Echt een hoogvlieger is het niet. Geen spijt dat ik het gezien heb, maar zal het niet speciaal aanraden aan iemand anders.

Terug
Bovenaan