Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Disney + En soms ook op andere zenders.
Het einde was wel ongelofelijk.
Het was zeker een topserie, nu ben ik heel benieuw naar Sons of Anarchy dat word genieten lol

Chief of war.

De reeks van en met Jason Mamoa over de geschiedenis van de Hawaiaanse eilanden en stammen. Eerste aflevering veelbelovend. Goed gemaakt, en een thema dat me wel kan boeien. Wel stevige slagveld scenes.

Gisteren ook naar Chief of War beginnen kijken. Je moet er wel je aandacht bij houden. Meestal kijk ik series deels op de achtergrond, dat is bij Chief of War lastig gezien de dialoog in Olelo Hawaïaans is en je dus constant de ondertitels moet lezen.

Ik ga wachten tot alle afleveringen beschikbaar maar Apple + en Momoa zijn meestal wel een goede combinatie. Ik ben benieuwd!

Om 1 of andere reden nog niet naar het 2de seizoen gekeken van kleo. Bij deze gisteren terug begonnen. Eerst terug de laatste aflevering van s1 bekeken omdat we echt teveel vergeten waren en direct terug in het verhaal en absurde humor en conflicten. Zalige reeks en goed acteerwerk van Jella Haase en Dimitrij Schaad

Om 1 of andere reden nog niet naar het 2de seizoen gekeken van kleo. Bij deze gisteren terug begonnen. Eerst terug de laatste aflevering van s1 bekeken omdat we echt teveel vergeten waren en direct terug in het verhaal en absurde humor en conflicten. Zalige reeks en goed acteerwerk van Jella Haase en Dimitrij Schaad
inderdaad leuke serie, beide al gezien

Chief of War is idd een fijne serie. Ik vroeg me af hoe ze het authentiek konden verfilmen, het is een verdienstelijke poging. Ver in de toekomst (tov de reeks) is de tragische afloop dat er niet veel Hawaiianen meer over schieten en zelfs de taal op sterven na dood was. Ze hebben hier dan ook gebruik gemaakt van Maori acteurs, Nieuw-Zeelandse landschappen en zeldzame taalcoaches. De kijker krijgt nochtans de indruk dat het allemaal vanzelf gaat.

Met schaarse bronnen moet hier en daar wat (dramatisch) worden ingevuld maar de personages komen overeen met de historiek.

The leftovers S1, ik weet nog steeds niet wat het echte doel is van deze serie. Ik vind zo een type series normaal wel leuk, maar bij deze zou je denken dat het rond de departed draait en er meer bekend over gaat worden. Maar het blijft zo vaag en de focus draait rond wat de personages voelen. Er komen steeds meer raadsels en vragen bij. Daarom twijfel ik of ik verder ga kijken, ook omdat ik op het einde van zo een serie wel wat antwoorden wil.

Inderdaad ik bleef ook op mijn honger zitten en ben halverwege gestopt met kijken.

Inderdaad ik bleef ook op mijn honger zitten en ben halverwege gestopt met kijken.
Idem. Ook bekeken een jaar of 8 geleden ofzo. Seizoen 1 en 2 heb ik gezien denk ik, maar ergens in 3 gewoon gestopt, en nooit meer de interesse gehad het af te werken. Wat veel zegt.

Dat eerste seizoen vond ik wel nog sterk, qua personages, muziek en sfeerschepping, en intrigerend verhaal.

Eens men naar die andere stad gaat, boeide het echter niet meer.

Breaking Bad rewatch nr 3 begonnen. Net seizoen 1 uit. Laatste keer was toch al 10 jaar geleden dat ik deze had gezien. Mn vriendin had deze nooit gezien, dus daar moest ik verandering in blijven. Is voor mij altijd de beste serie ooit geweest en met die nu te beginnen herbekijken besef ik weer hoe geniaal die serie is, mn vriendin is ook verkocht!

Een poosje geleden begonnen met The Blacklist op Netflix, zit in seizoen drie van de tien en denk de handdoek in de ring te gooien.
Het is een leuk concept maar steeds dezelfde personages die doorheen het land gestuurd worden wanneer iets dringend is (ipv lokale teams) en de bijna lachwekkende kwaliteit van de vuurgevechten (kunnen ze nu niet eens een serie maken waarbij ze het SWAT-team laten doen waarvoor ze opgeleid zijn, ipv enkele lichtbewapende agenten het voortouw te laten nemen :wallbash: ) doen me afhaken.
Weet niet zeker of dit een spoiler was, dus voor de zekerheid.

Maar goed, ik heb seizoen twee van Carnival Row klaar staan, dus ben nog even zoet.

Mijn vrouw is de laatste tijd veel Law and Order special victim unit aan het kijken en ik betrap mij erop dat ik vaak met half oog/oor meekijken en luister.
Lelijkste introtrekst ever wel :ROFLMAO: .

Shrinking uitgekeken. Toch wel knappe reeks. Puur qua humor soms heel voorspelbaar en flauw, maar soms ook echt geestig.

Maar de sterkte ligt toch echt wel in de personages, en de combinatie van tragiek en humor. Mooi gemaakt, zoals zowat alle Apple producties.

Apothecary diaries S2.

Een serie met weinig echt vloeiende animatie, maar wat je ziet qua artdesign, kleuren en achtergronden maakt het een visueel genot om te ervaren. De toon is heel anders dan in S1 en ik moest echt men aandacht erbij houden om alle aanwijzingen en ontwikkelingen te kunnen volgen. Zeer sterke anime, kan niet wachten wat een S3 zou brengen qua verhaal.

Terug
Bovenaan