Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

SW Skeleton crew af gewerkt. Heel hoog Goonies gehalte. Niet slecht maar ook niet schitterend. Allesinds wel beter dan alles wat tussen dit en Andor zat. Eigenlijk toch wel erg dat dit het niveau van Star Wars is geworden. 6/10

Lioness seizoen 1 en halverwege seizoen 2.
Aangenaam verrast! Ik dacht dat het meer B-serie ging zijn maar het valt, gezien mijn liefde voor alles wat Taylor Sheridan maakt, heel goed mee.
Grotendeels topcast ook weer, enkel soms iets teveel "America fuck yeah!" gehalte. Maar bon, dat hoort erbij.
Also; Genesis Rodriguez :drool:

Laatst bewerkt:
Safe Harbor: Nederlands (ook veel Engels), videoland, misdaadserie, aanrader, goed geacteerd, verrassend, zit voldoende snelheid in.

Doorbraak/breakthrough/genombrottet: een gedramatiseerde mini docu over het oplossen van een moordzaak.
Goed geacteerd, onderhoudend, oog voor detail.

Landman: serie met Billy Bob Thornton, Demi More (en gastrolletje Andy Garcia) over een manusje van alles in de oliewinningsindustrie, Tommy Norris, in het westen van Texas. Er komt vanalles langs, heb een flink aantal keer behoorlijk moeten lachen. Verrassend, humor.
Niet heel erg mijn onderwerp maar heb ‘m in 1 avond uitgekeken en vond het jammer toen ik bij de laatste aflevering was.

Safe Harbor: Nederlands (ook veel Engels), videoland, misdaadserie, aanrader, goed geacteerd, verrassend, zit voldoende snelheid in.

Doorbraak/breakthrough/genombrottet: een gedramatiseerde mini docu over het oplossen van een moordzaak.
Goed geacteerd, onderhoudend, oog voor detail.

Landman: serie met Billy Bob Thornton, Demi More (en gastrolletje Andy Garcia) over een manusje van alles in de oliewinningsindustrie, Tommy Norris, in het westen van Texas. Er komt vanalles langs, heb een flink aantal keer behoorlijk moeten lachen. Verrassend, humor.
Niet heel erg mijn onderwerp maar heb ‘m in 1 avond uitgekeken en vond het jammer toen ik bij de laatste aflevering was.
JUUUUNNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIII

Miljaar, lang geleden dat ik jou hier heb gezien. :unsure:

Bezig met Girls, ik wist niet dat Hannah zo'n verschrikkelijk mens was.

Edit: het is niet die Juni. :unsure:

Laatst bewerkt:
Eerste seizoen van Severance was fantastisch maar ik ga denkik wachten tot alle afleveringen uit zijn van S2 vooraleer er aan te beginnen. Silo S2 is net afgelopen dus eerst deze bingen nu.

Net Landman gezien en alhoewel niet slecht begint Sheridan's template voor series stilaan wel vrij formulaisch te worden. Basically yellowstone maar dan met olie ipv koeien. Zijn films en ook Lioness vind ik dan beter omdat dat strakker afgelijnde verhalen zijn die duidelijk ergens naartoe werken. Als deze hernieuwd wordt zal die waarschijnlijk hetzelfde traject volgen als yellowstone en wordt het naargelang de seizoenen vorderen alsmaar minder vlees en meer soap genre familie/home and away. Yellowstone afgehaakt na seizoen 3, kweet nog niet of ik aan seizoen 2 van deze zou beginnen.

Ripley daarentegen alhoewel reeds de zoveelste adaptatie ervan voelde wel best fris aan en was fingerlickin knap geschoten. Heb mij er best mee geamuseerd. 👌

Eerste seizoen van Severance was fantastisch maar ik ga denkik wachten tot alle afleveringen uit zijn van S2 vooraleer er aan te beginnen. Silo S2 is net afgelopen dus eerst deze bingen nu.

Ja precies.. wil het liever ook in 1 avond zien.
Er is ook een podcast van de makers.. ik zit te twijfelen of ik die eerst zal luisteren of niet..

Al die keuzes ook.

Amai normaal kijk ik nooit series ma ik dacht deze winterperiode eens te binge watchen. :D

- Stranger Things: op een week tijd 4 seizoenen uitgezien. Holy crap da was zo goed :lol:

- La Palma: Ik vond het echt matig en weinig geloofwaardig (geacteerd) tot natuurlijk aflevering 4 dat precies de serie van een 6 naar 8 score bracht. Zeer goed in beeld gebracht.

- Nu begonnen met Dark. (halverwege seizoen 1) Amai wordt visueel en met de suspense muziek zo goed gebracht. Ook de acteurs zijn zo goed gecast, wat een topserie. Ik lees dat seizoen 2 en 3 minder zijn, pls noooo :(

Castlevania Nocturne S2

Pijnlijk om te zien welke kant ze zijn uitgegaan met de personages en plot. De gekozen slechterik voor Nocturne blijft oninteressant, personages zijn ronduit slechter geschreven dan in de eerste drie seizoenen. Ik waan me zelden een fanboy als het aankomt op kritieken van dingen die ik graag heb en toch is deze show een van de zeldzame instanties waarin een IP werd genomen dat ik altijd zeer cool heb gevonden en het in een fucking ravijn te rijden.

is het nodig om in een Castlevania-serie elementen te gebruiken zoals Egyptische mythology en whatever Annette haar spiritueel gedoe moest voorstellen?

S1 spendeert veel tijd met personages voor te stellen en S2 legt uit hoe de slechterik haar powerup wilt krijgen, maar ik vind dit zo vreselijk misplaatst. De games zijn geen literaire meesterwerken en ze moeten niet per se altijd Dracula terug opgraven om een big bad te hebben, maar ze konden niks beter bedenken dan de grote leeuwenvrouw?

Drolta die overigens gewoon even in de nightcreature-machine kan gestopt worden en er zonder verklaring terug uitkomt met een levelup is zo een bullshit-retcon...

De serie is nog altijd mooi geanimeerd en de laatste gevechten zijn visueel indrukwekkend, maar het is een zeer holle vreugde met hoe weinig emotionele impact er achter zit.

Op aanraden van een collega begonnen aan La Palma. 2 van de 4 afleveringen gezien, echt wel een goeie serie. En goed in beeld gebracht ook vind ik.

Eindelijk Twin Peaks aan het bekijken.
Niet omdat Lynch gestorven is. Puur toeval eigenlijk. :)
Blijft natuurlijk een reeks uit de jaren 80/90, en dat zie je er soms wel aan. Maar blijft wel boeien. En zitten wel geestige stukken in.

Terug
Bovenaan