Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

American Primeval op Netflix gebinched gisteren en vandaag. Rauw en goed. Het zijn eigenlijk 3 verhalen die door mekaar lopen in een miniserie. Het verhaal met Taylor Kitch en Betty Gilpin (die ik eerst had verward met Jodie Comer, echt 2 druppels water...) vond ik het interessantste om volgen. 7.5/10

Senna (Netflix)

Van genoten en geweldig in beeld gebracht vond ik: De tracks, de actie, de wagens. Gemengd met de echte racebeelden uit die tijd.
Acteurs zijn ook allemaal sterk.
Er is wel wat kritiek dat de serie Senna wat TE eenzijdig portretteert, te perfect met weinig flaws, die hij in realiteit wel had. Da's geen al te grote verrassing aangezien de familie van Senna sterk betrokken was bij de productie ervan. Maar ik heb me hier weinig aan gestoord en me gewoon laten meeslepen door 't verhaal. Ik had aanvankelijk ook wat schrik dat Prost er als evil villain zou gaan uitkomen. Maar dit bleek niet helemaal het geval. In de serie is 't eigenlijk vooral Senna vs FIA.

Blue Eye Samurai (Netflix)

1 aflevering van gezien en onder de indruk. Qua animatie ook weer fantastisch.
Een classic revenge story met (voorlopig toch) interessante personages, veel sfeer en een vleugje humor waar ze zuinig en gepast mee omgaan.
Het hoofdpersonage Mizu lijkt wel héél sterk op Caitlyn van Arcane, maar da's niet erg :unsure:

Bedankt voor de tips, Senna al bekeken was leuk.

Disclaimer
Ik had die hier enkele keren zien vernoemd worden en na de score op imdb te zien en dat Kate Blanchet er in mee speelt, heb ik deze dan bekeken. Ik heb het mij alleszins niet beklaagd!
Enkele afleveringen waren wel vrij erotisch maar na de laatste aflevering bekeken te hebben zat er toch een hele (triestige) twist in het verhaal.

Departure
Begon veelbelovend, maar op den duur werden de plottwists wel heel doorzichtig en tbh zag ik al vrij snel hoe het ging eindigen. Spijtig.

American Primeval op Netflix gebinched gisteren en vandaag. Rauw en goed. Het zijn eigenlijk 3 verhalen die door mekaar lopen in een miniserie. Het verhaal met Taylor Kitch en Betty Gilpin (die ik eerst had verward met Jodie Comer, echt 2 druppels water...) vond ik het interessantste om volgen. 7.5/10
Halverwege en inderdaad geslaagde miniserie. Deadwood meets The Revenant.

Ook gekeken. La Palma nog altijd een van mijn favoriete reisbestemmingen. Ik was al vergeten van die tsunami-theorie.
De miniserie vind ik goed beginnen, maar gaat gewoon in een rechte lijn bergaf vol compleet ongeloofwaardige gebeurtenissen en keuzes van de personages. Ook wordt er totaal niets gedaan met enkele verhaallijnen die in het begin in gang gezet zijn.
Voor mij toch een dikke tegenvaller.

In het begin start het inderdaad als de betere serie, het einde is gewoon hollywood. Jammer.

Mij eindelijk door Senna gesleept, man wat een tegenvaller... Ze hebben er niks speciaals mee gedaan, het acteren was heel matig, en vaak een pijnlijke switch tussen beelden van echte auto's en cgi. Totaal overbodige reeks die verbleekt tegenover de Senna documentaire die echt een pareltje is.

Idz Przodem, Bracie (Go ahead, brother) - Netflix. Meeslepende Poolse misdaadserie met knetterharde scenes. Kon me echt wel bekoren! In totaal 6 afleveringen, er zou een 2e seizoen onderweg zijn..

Eerste aflevering van American Primeval gezien en ik moet zeggen smaakt naar meer.

Ben ook begonnen met Dexter Original Sin en ook dit is weer top, heerlijk sfeertje.

The day of the Jackal

Zeer mooi in beeld gebracht en sterk geacteerd, maar de geloofwaardigheid gaat af en toe toch verloren. Einde was een beetje teleurstellend om zoveel zaken onbeantwoord te houden en de deur netjes open te laten voor een S2.

The Righteous gemstones (eerste seizoen)

Ik heb al veel kunnen lachen met wat ik gezien heb, maar vriendin ergert haar te hard aan de personages. Zelfde probleem als bij It's always sunny... Grappig, maar ze vindt de personages zodanig unlikeable dat ze niet verder wilt. :D

The Penguin

Ik vond The Batman film van 2 jaar terug gewoon "ok" dus had niet zo een hoge verwachtingen voor deze serie. Oz wordt echt wel fantastisch gespeeld door Farrel. Interessant gangsterverhaal in een leuke setting.

Sofia Falcone is de beste benadering van moderne TimBurton-bait die ik in tijden gezien heb. Mild eng, schattig, een beetje denigrerend en knap tegelijkertijd. :love:

Squid Game S. 2
Ondanks de eerder negatieve kritieken hier vond ik het eigenlijk wel goed.
De eerste 2 afleveringen met de zoektocht naar de recruiter vond ik eigenlijk heel leuk, heerlijke rol van Gong Yoo.

En ondanks dat de rest zich afspeelt op dezelfde plek als waar ook het eerste seizoen grotendeels plaats vond, waren er genoeg nieuwe perspectieven die het fris en leuk hielden (ik denk bv. aan het eerste spel).

Natuurlijk zag je van ver afkomen waar het ging eindigen, maar dat is dan wel een cliffhanger voor het derde (en ik vermoed laatste?) seizoen. En ben toch wel benieuwd welk einde ze er dan aan gaan breien.

Squid Game S. 2
De eerste 2 afleveringen met de zoektocht naar de recruiter vond ik eigenlijk heel leuk, heerlijke rol van Gong Yoo.

En ondanks dat de rest zich afspeelt op dezelfde plek als waar ook het eerste seizoen grotendeels plaats vond, waren er genoeg nieuwe perspectieven die het fris en leuk hielden (ik denk bv. aan het eerste spel).

Natuurlijk zag je van ver afkomen waar het ging eindigen, maar dat is dan wel een cliffhanger voor het derde (en ik vermoed laatste?) seizoen. En ben toch wel benieuwd welk einde ze er dan aan gaan breien.
Ik vond het een goed seizoen, maar dit soort eindes moet verboden worden!

Squid Game S. 2

Denk dat S3 sowieso het einde wordt, maar ik zou een soort spinoff hoe ze de organisatie ontmantelen en voor het gerecht brengen bijvoorbeeld wel nog kunnen smaken. Waarbij dan blijkt dat de rabbit hole nog veel dieper en zieker is dan we dachten bv.

Sinds het herbeluisteren van de podcast wat in de ban geraakt, en via YouTube flarden van deze serie tegen gekomen.

Na 1 seizoen is het wel duidelijk wat een fantastische serie dit is. Ik neem aan dat niet alles historisch accuraat zal zijn, maar de pracht van en geslijm in Versailles worden prachtig weergegeven.

Juist zeer jammer dat het in het Engels is, maar ja.

Ook de eerste aflevering van American Primeval gezien. Ik heb totaal niet meegekregen dat deze serie was uitgekomen, maar ik zag het passeren op Facebook. In ieder geval een indrukwekkend begin. Veel bruut geweld. Daar hou ik wel van.

Terug
Bovenaan