Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Seizoen 7 van Outlander is terug begonnen. Toch efkes een recap nodig gehad. Ik ben benieuwd waar het naartoe zal gaan. Wel té melig op sommige momenten.

From S3: Soort serie dat makkelijk 9/10 zou verdienen waren het niet dat 70% van de karakters mij matenloos irriteren. Ze zijn allemaal zo dom, doen irrationele dingen en irriteren mij op alle mogelijke vlakken. De zij-verhalen zijn zo oninteressant dat ik er mij door moet worstelen, maar het hoofd verhaal is dan weer zo intrigerend dat ik deze echt wil afzien. Ik had gehoop dat de makers uit S1 en " geleerd hadden, maar Eliz/Fatima, Kenny-Docteres en nu die nieuwe flik... Het zal wel hun bedoeling niet zijn, maar ik kan niet wachten tot ze gruelijk aan hun einde komen, zodat ik geen 20 min. per aflevering met mijn ogen moet rollen.
Voor de rest wel aanrader :)
Er komt seizoen 4 in.... 2026 🥲

Why Women Kill S1
Leuke serie, 3 verhaallijnen waar van1 heel goed was, 1tje ok, en 1tje slecht.

Arcane S1
Blijft schitterend, nu op naar seizoen 2.

Mad Men

Lang geleden dat ik het zo jammer vond om een reeks uit te hebben. Dit was genieten van begin tot eind. Seizoen 6 was het minste maar zelfs daar ligt het niveau op nog meer dan bovengemiddeld. Elke aflevering was een genot en die combinatie van de jaren 60 met geniale personages, plots en machtspelletjes is gewoon zalig om naar te kijken en dat 92 afleveringen lang.

Ik heb mij met momenten echt doodgelachen met de uitspraken en stoten van Roger Sterling en soms ook dat klungelige van Harry Crane, mij geergerd aan Pete Campbell zijn verwaand snobistisch kantje, meegevoeld met Joan Holloway en Peggy Olson die moesten opboksen tegen het glazen plafond maar vooral gekeken naar het complexe personage van Don Draper een kerel die op zijn eigen manier zijn zelfbeeld probeert recht te houden ten koste van alles.

Ooit ga ik deze nog eens herbekijken want dit was echt te goed om maar een keer te bekijken.
9,5/10

Laatst bewerkt:
Seizoen 3 is a treat. Heerlijk hoe ze het concept naar nu brengen met de originele cast.
Net gedaan met S3, het is in ieder geval beter dan ik had verwacht met enkele leuke toevoegingen in de cast. De grappen komen een beetje trager dan in de eerste twee seizoenen, maar de feestjes zijn allemaal goed en elke aflevering bevat wel enkele geweldige momenten. Zalige laatste aflevering.

Young Sheldon. Ondertussen zit ik aan seizoen 6. Wel grappig om tussen elk seizoen Sheldon een groeispurtje te zien krijgen. Zijn stem is ook zwaarder aan het worden sinds dit seizoen. Wel leuk dat ze het in de serie ook gewoon adresseren dat hij begint aan zijn puberen. Ik geniet nog altijd van de serie. Ideale serie om mee te relaxen, en af en toe zit er nog een levensles in ook.

Bezig met alle seizoenen van Mocro Maffia te -soort van- bingen.
Lekker rauw en puur. Tot nu toe grote fan (s4a4)!e
Mij waren ze wat kwijt als de vrouw van Taxi loco gaat. Eerste seizoenen vond ik heel goed. En eigenlijk niet zo van de pot gerukt als het lijkt.

Laatst bewerkt:
Eindelijk Banshee s4 kunnen uitkijken nadat ik eerste 3 gezien had op streamz en dat het naar hbo max verhuisde.
Klein intermezzo dus, ik vond het eerst wat tegenvallen, leek ook allemaal anders gefilmd en in elkaar te zitten maar de laatste 2/(3) afleveringen waren echt gewoon weer spot on. Weer een klassieker kunnen afvinken, en wat voor een, kan zeker bij mijn favorieten.

Nu mij terug een aan the sopranos proberen zetten ook.

The Night Of

HBO miniserie uit 2016 die op Reddit vaak werd vermeld in lijstjes van beste miniseries

Eerste 4 afleveringen gezien en tot dusver zéér genietbaar! Eerste aflevering vond ik ook oprecht spannend; heb ik niet vaak bij een serie/film.

The Night Of

HBO miniserie uit 2016 die op Reddit vaak werd vermeld in lijstjes van beste miniseries

Eerste 4 afleveringen gezien en tot dusver zéér genietbaar! Eerste aflevering vond ik ook oprecht spannend; heb ik niet vaak bij een serie/film.

Ik kijk volledig anders naar baby olie sinds die serie.

Zelf The mayor of Kingstown beginnen zien op Streamz. Dat is op zich een crime serie met de stoere mannen cliché's die Taylor Sheridan graag uit zijn pen schud, maar het heeft twee troeven. Één is de setting van een mistroostig stadje wiens bestaansreden de grote federale gevangenissen zijn die het ecosysteem vorm geven. Het concept van een fixer die bemiddelt tussen bewakers en gevangenen is eentje dat goed werkt.

Maar de grote troefkaart blijft Jeremy Renner die eindelijk nog eens mag laten zien dat hij een verdomd goed acteur is die veel kan doen met weinig. Na jaren Hawkeye en Mission Impossible was ik het bijna vergeten, maar de Renner van The Hurt Locker en The Town is er dus nog steeds.

De Parelvissers. Had dit nog nooit gezien maar herinnerde me dat dit destijds her en der sterk getipt werd. Vond het wel goed, geen allesverslindende topper maar zeker en vast een serie waar goed over nagedacht werd. Niet te ontkennen dat het verouderd is, dat wel, maar dat vond ik eigenlijk niet storend. Goede acteerprestaties ook.

F*ck You Very, Very Much, seizoen 2: cava nog wel, einde wat minder. Het eerste seizoen vond ik wel wat beter.

Worden er ook antwoorden gegeven? Ik heb S01 en S02 gezien en vond het ook wel goed, maar ik vond ook wel dat het een beetje de Lost kant uit aan het gaan was. En dat is voor alle duidelijkheid géén goede kant (ik weet dat de meningen daarover verschillen). Raadsels zijn wat mij betreft maar goed als er ook redelijke verklaringen gegeven worden.
Niet echt.
Voor elk half antwoord dat je krijgt komen er drie nieuwe vragen bij.
Ik vrees tot op een punt dat de schrijvers zelf niet meer weten hoe te verklaren.

Severance (S1)
Deze stond al heel lang op mijn lijst na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben (daarna moeten stoppen, want abonnement liep af).
Deze is gewoonweg af: de acteerprestaties, de muziek, de sfeer, de relaties tussen de personages (looking at you Irving en Burt), … Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Heel hard van genoten!
En ik ben blij dat S2 er al komt op 17/01, ik kan me niet voorstellen hoe mensen jarenlang op een vervolg hebben moeten wachten, ik vind het nu al lastig!

Terug
Bovenaan