Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

A Man on the Inside op Netflix, met de geweldige Ted Danson.

Voorlopig nog maar 3 afleveringen ver maar zeer genietbaar.
Inmiddels uitgekeken, 8 korte afleveringen (30 minuten), maar zeer schoon en ontroerend. Aanrader voor fans van The Good Place.

Intussen begonnen met The Gentlemen: topcast en -director, en een groot "waarom zie ik dit nu pas"-gevoel. Vooral fan van Kaya Scodelario die erg overtuigend is als Susie Glass.

The Thin Blue Line, seizoen 1 en 2: jaarlijke rewatch (nummer 4 ondertussen) zit er weer op. Blimey, wat geniet ik daar toch iedere keer weer van.

Ben aan het wachten tot alle afleveringen uit zijn maar het eerste seizoen vond ik vrij geweldig. Op de acteurs en dialogen viel toen weinig tot niets aan te merken imo. In tegendeel; Ferguson, Rashida Jones, Tim Robbins, Oyelowo, Will Patton, Ian Glenn. Kan je moeilijk amateurs noemen.

Landman aflevering 1 en 2, hot damn I like. Sowieso fan van alles van Taylor Sheridan.
Billy Bob Thornton, Jon Hamm, Michelle Randolph,... Vlotte dialogen en een fantastische setting.
Voorlopig al een topper.

Laatst bewerkt:
De dochter zocht iets verhalend sterk om samen te kijken deze eindejaarsperiode, nadat we al eerder Band of Brothers en The Wire hadden gekeken rond deze tijd van het jaar.

Nu is het dus Deadwood geworden. Ik denk dat die na de eerste ep al hooked is omwille van de sfeerschepping en de sterke manier waarop die show haar karakters al erg vroeg uittekent. Die reeks is na 20 jaar nog geen greintje gedateerd.

Castlevania rewatch nav Nocturne S2 in januari

Nog altijd een bovengemiddelde adaptatie, maar ik denk toch iets minder lovend te zijn dan vroeger. In S1/S2 is de hoeveelheid "vloeiende" animatie/actie redelijk beperkt. De typische dialogen van "haha, fuck you too Trevor" kunnen een tikkeltje onnozel overkomen met momenten. Als het aankomt op fanservice en ode aan Castlevania 3 is het wel prachtig om alle referenties te zien.

Vertolking van Dracula is nagenoeg perfect en de finale van S2 is echt een kippenvel-momentje zelfs nu ik het voor de derde keer zie. De voice-acting voor Dracula is zo goed en hij krijgt doorgaans ook de beste dialogen. S3/S4 moet ik nog herbekijken, maar ik meen me te herinneren dat de dialogen breedgenomen iets beter werden.

"You are the greatest of your people, Isaac. You have a soul I think" :bow:
"I'm killing our boy...":headshake:

De dochter zocht iets verhalend sterk om samen te kijken deze eindejaarsperiode, nadat we al eerder Band of Brothers en The Wire hadden gekeken rond deze tijd van het jaar.

Nu is het dus Deadwood geworden. Ik denk dat die na de eerste ep al hooked is omwille van de sfeerschepping en de sterke manier waarop die show haar karakters al erg vroeg uittekent. Die reeks is na 20 jaar nog geen greintje gedateerd.
Swegen, cocksucka!

Tijdje geleden hier iets over Mocro Maffia gezet. Gisteren de laatste aflevering gekeken.
Moet zeggen dat het vanaf S4 allemaal wat té werd.
Nu mss nog de spin offs kijken.

Ja, die eerste twee seizoenen ofzo zijn echt top. Het wordt exponentieel slechter.

Betreffende de spin-offs. Die laatste spin-off film over Taxi staat in de top 5 slechtste films die ik ooit heb gezien, en dat wil toch al wel wat zeggen. Ongelofelijk eigenlijk

Vind dat ook echt slechte acteurs en slechte dialogen. Typisch voor dat soort scifi series. Vaak leuke concepten, maar vreselijke uitwerking
Tim Robbins en Rebecca Ferguson zijn anders geen flauwe acteurs hoor. Dat zijn of waren A listers. Is gewoon het script, en een nogal monotoon verloop. S2 is inderdaad zwak, teveel van hetzelfde.

Een heel zwakke focus op de andere silo en alles van mysterie rond het hoe en waarom van de andere silos. Juliette heeft daar ook weinig om handen en een ronduit awkward (naar slecht neigend dan) personage en acteur als tegenspeler.

Het draait weer om rebellie in de eerste silo, en dat rekt men nog eens goed lang uit ook. Was ook de zwakte van S1. Tot het beter werd en ergens naartoe ging naar het einde toe. Om nu een gans seizoen te wachten om te zien wat Julliete gaat doen of zelfs nog terug gaat raken ... boring aan dit tempo.

Laatst bewerkt:
From S01-S03

Nooit van gehoord tot ik dit enkele weken hier zag verschijnen.
Objectief geen hoogstaande serie maar dit ik heb een zwak voor zo'n series. Mystery + een bovennatuurlijk kantje. :love:

Ferry de serie.

Ik had het geskipt omdat...uitmelkerij en stuff, maar dit is zo de tijd van het jaar dat ik iets verwaarloosbaar wil kijken, Ferry past in dat malletje.

Het begint in elk geval amusant. Een soort marginale Breaking Bad, met een Frank Lammers die de aandacht opeist. Kevin Janssens steelt hard de show als de Jurgen. Ik moest echt veel te luid lachen met zijn smoeleke toen hij zijn brommertje stond te sluiten. 'Ge weet gij niet hoeveel krapuul er hier rondhangt zeker?'.

From S01-S03

Nooit van gehoord tot ik dit enkele weken hier zag verschijnen.
Objectief geen hoogstaande serie maar dit ik heb een zwak voor zo'n series. Mystery + een bovennatuurlijk kantje. :love:
². Zit ook al mid seizoen 2 op een paar dagen.

Heb hier ook echt een zwak voor, alleen jammer dat de dialogen en acteurs altijd zo slecht zijn.

Fingers crossed dat het ergens naartoe gaat en de vragen effectief beantwoord worden!

². Zit ook al mid seizoen 2 op een paar dagen.

Heb hier ook echt een zwak voor, alleen jammer dat de dialogen en acteurs altijd zo slecht zijn.

Fingers crossed dat het ergens naartoe gaat en de vragen effectief beantwoord worden!
Die acteurs vallen toch mee? Ik heb al veel slechter gezien (bv The Walking Dead).
Bij TWD kon ik er mij soms echt aan ergeren aan sommige acteurs maar hier heb ik dat gevoel totaal niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan