Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Net 2 afleveringen gezien van twisted metal op streamz …

Is zo een post apocalyptisch serie waar ze niet zuinig zijn op een dode meer of minder en waar de karakters eerder karikaturen zijn .
Ook staat het acteren niet echt op hoog niveau maar de waanzin en de dwaasheid maakt dat wel goed .

Net 2 afleveringen gezien van twisted metal op streamz …

Is zo een post apocalyptisch serie waar ze niet zuinig zijn op een dode meer of minder en waar de karakters eerder karikaturen zijn .
Ook staat het acteren niet echt op hoog niveau maar de waanzin en de dwaasheid maakt dat wel goed .
Twisted Metal is eigenlijk beter dan het zou mogen zijn als zijnde een game "verfilming".
Ik vond het zeker ook de moeite om te bekijken.

Het Eiland, seizoen 1: hopla, nog maar eens gekeken nu het sinds vorige week weer op VRT Max staat. Vierde keer dat ik het zie en vierde keer dat ik heel veel gelachen heb. Op naar seizoen 2!

Ik ga er van uit dat VPN niet onder legaal valt dus het blijft bij importdvd's... Totally worth it though, zó grappig.
Absolute Canadese top-serie. Het dipt wat na S2, maar vanaf 4 is het er terug boenk op.

Ik heb ondertussen The Penguin gezien, ik volg de lovende kritieken, echt goeie serie. Alles zit tot in de puntjes goed in elkaar.

Terminator Zero (anime) begonnen door aanraden hier, maar ik moet er mij echt doorsleuren. Vanaf de main-character plotarmor krijgt, is het voor mij feitelijk gedaan en hier is het gewoon te belachelijk voor woorden. In de preview zie je die terminators letterlijk 100-den mensen op enkele seconden neerschieten zonder missen, maar laten ze dan we onze heldin 2 afleveringen elke keer met 50 laders kogels missen. Of dat stuk waar hij haar vast heeft en op haar rug klopt. In andere afleveringen slaat hij mensen door een muur, maar zij kan 5 slagen op de rug incasseren en vrolijk weglopen. Sorry, maar dan mag de serie nog zo goed zijn, voor mij verliest het al de spanning en ik kan deze na 3 afleveringen spijtig genoeg niet blijven volgen. Als ik dan lees dat het het beste is na Judgement day dan vind ik dat triest want ik keek er echt naar uit deze uitstekend te vinden.

Morgen Arcane starten, ben nu al zeker dat het top gaat zijn.

Afgelopen weken/maanden paar zaken beginnen kijken.

NieR: Automata: Ik wou de anime eens checken en heb me even geabonneerd op Crunchyroll.
Het blijft heel trouw aan het bronmateriaal (originele muziek, sfeer, dialogen, story, zelfs de omgevingen) dus het stelt absoluut niet teleur. De combat scènes zijn geweldig geanimeerd. Vanaf het 2de seizoen pakken ze het qua verloop wat anders aan dan de game, maar dat mag om het frits te houden. Zeker omdat ik het spel versleten heb gespeeld.

One Piece: Kende ik alleen van naam, ik weet dat het heel populair is. Maar tot kort nooit een aflevering van gezien. In 't begin moest ik er wat inkomen, maar de absurde humor en de rare personages motiveren om verder te kijken.
Maar gezien het aantal afleveringen, ga ik het nooit uitkrijgen denk ik :unsure:

Tomb Raider: The Legend of Lara Croft: Best geslaagde adaptie imo. Het gaat verder op de recentste trilogie, maar de focus ligt grotendeels op de gebeurtenissen uit de eerste game. Animatie is goed maar niets uitzonderlijks. Voice acting van Lara is top, ondanks dat het niet Camilla Luddington is die nu de stem verzorgd. Ze doen Lara er misschien net teveel uitzien als een superhero. In de games doet ze uiteraard ook over-the-top stunts, maar in animatie had het misschien een tikkeltje minder gemogen. Het heeft me er alleszins toe aangezet de laatste trilogie opnieuw te spelen. Heb gemerkt dat de adaptie bij vele fans niet zo goed ontvangen is, maar de reacties zijn wat overdreven imo. Gewoon leuk om te volgen en om Tomb Raider in deze stijl te kunnen bekijken.

Dandadan: Heel random aangeklikt en beginnen kijken, maar damn, wat een topper. Heel fast paced en fantasierijk (aliens, geesten, demonen, you name it) in een heel originele visuele stijl, met grappige maar tegelijk diepe personages. Vooral na Ep 7 (net gezien) wordt duidelijk wat voor reeks dit is. Dikke aanrader.

Ghost in the Shell: Stand alone Complex: Bezig aan een rewatch. Kreeg er zin in na al die animatie omdat het voor mij nog steeds een favo is.
Qua thema's nog steeds relevant en super boeiend. Misschien meer dan ooit. Ik geef toe dat ik vaak even moet terugspoelen om de info dump in de convo's 100% te kunnen begrijpen, maar da's typisch. Kan ook aan mij liggen. Heb in de manga's en de films ook die ervaring.
Ik heb steeds een voorkeur gehad voor de SAC Motoko itt de film-versie. Nog steeds hard, professioneel en super skilled, maar met een heel humoristisch, soms onnozel kantje. Batou blijft m'n 2de favo personage. Zijn omgang met de Tachikoma's is geweldig.

Arcane S02: Oef mannekes. Da's qua animatiekwaliteit momenteel de absolute top neem ik aan (ik ken alleszins niets gelijkaardigs). Bijna elk shot ziet eruit als een kunstwerk. Eindelijk na die grote cliffhanger 3 jaar (!) geleden krijgen we het vervolg. Ik ben er nog niet helemaal door, maar er wordt qua story geen tijd verloren. Veel actie, emotie en fantastische muziekmontages. Net zoals het vorige seizoen. Dat het eindigt met seizoen 2 is waarschijnlijk een goeie beslissing. Je kan die Vi/Jinx dynamiek niet oneindig rekken zonder impact te verliezen.

Star Trek: The Next Generation: Zoveelste rewatch, maar omdat ik nu toch m'n 'kijkactiviteit' aan 't oplijsten ben, en het niet wil doen lijken alsof ik enkel animatie kijk :unsure: (Da's zelfs niet van m'n gewoonte, maar momenteel is het aanbod dat in mijn 'ballpark' ligt gewoon groot. Krijg ook weer zin om Edgerunners opnieuw te bekijken. En die Terminator reeks moet ik nog beginnen.)
Maar Star Trek TNG dus. Een vaste waarde waarbij ik me goed kan ontspannen. Het blijft me steeds verrassen hoe relevant vele storylines nog steeds zijn. En hoe goed Patrick Stewart is als Picard. Zoveel iconische momenten waarin het puur zijn delivery is die de scène helemaal maakt. De opgepoetste CGI en HD remastering maken dat deze reeks nog vele jaren relevant zal blijven. Voor mij alleszins.

Laatst bewerkt:
Het Eiland, seizoen 1: hopla, nog maar eens gekeken nu het sinds vorige week weer op VRT Max staat. Vierde keer dat ik het zie en vierde keer dat ik heel veel gelachen heb. Op naar seizoen 2!
Aha thx voor de tip. Ik wou ook nog eens kijken maar wist niet dat het terug op VRT Max staat.

From S3: Soort serie dat makkelijk 9/10 zou verdienen waren het niet dat 70% van de karakters mij matenloos irriteren. Ze zijn allemaal zo dom, doen irrationele dingen en irriteren mij op alle mogelijke vlakken. De zij-verhalen zijn zo oninteressant dat ik er mij door moet worstelen, maar het hoofd verhaal is dan weer zo intrigerend dat ik deze echt wil afzien. Ik had gehoop dat de makers uit S1 en " geleerd hadden, maar Eliz/Fatima, Kenny-Docteres en nu die nieuwe flik... Het zal wel hun bedoeling niet zijn, maar ik kan niet wachten tot ze gruelijk aan hun einde komen, zodat ik geen 20 min. per aflevering met mijn ogen moet rollen.
Voor de rest wel aanrader :)

Alé, seizoen 2 zit er ook weer op. Even goed al blijf ik een lichte voorkeur hebben voor het eerste seizoen.

Arkane eerst S1 nog eens gekeken en aansluitend het nieuwe seizoen. Vandaag laatste 3 afleveringen. Mijn zoon van 15 raadde me deze aan. Nooit interesse in anime of league of legends gehad, maar wat een ongelooflijke parel is deze serie toch. Top 3 aller tijden voor mij.

Op Star channel gisteren eerste aflevering van The Walking dead : the one who live (of zoiets ) .
Het is de spin off van de walking dead toen ze Rick meenamen met de helikopter en het gaat dus over hem .

Arcane. Ik weet niet of ik verdrietig moet zijn dat het voorbij is, of blij omdat ik zo een pareltje heb mogen aanschouwen. Wat een serie zeg. :bow:

From S3: Soort serie dat makkelijk 9/10 zou verdienen waren het niet dat 70% van de karakters mij matenloos irriteren. Ze zijn allemaal zo dom, doen irrationele dingen en irriteren mij op alle mogelijke vlakken. De zij-verhalen zijn zo oninteressant dat ik er mij door moet worstelen, maar het hoofd verhaal is dan weer zo intrigerend dat ik deze echt wil afzien. Ik had gehoop dat de makers uit S1 en " geleerd hadden, maar Eliz/Fatima, Kenny-Docteres en nu die nieuwe flik... Het zal wel hun bedoeling niet zijn, maar ik kan niet wachten tot ze gruelijk aan hun einde komen, zodat ik geen 20 min. per aflevering met mijn ogen moet rollen.
Voor de rest wel aanrader :)
Worden er ook antwoorden gegeven? Ik heb S01 en S02 gezien en vond het ook wel goed, maar ik vond ook wel dat het een beetje de Lost kant uit aan het gaan was. En dat is voor alle duidelijkheid géén goede kant (ik weet dat de meningen daarover verschillen). Raadsels zijn wat mij betreft maar goed als er ook redelijke verklaringen gegeven worden.

Stond al een tijdje op mijn lijst, maar de afgelopen maand eindelijk The White Lotus eens gekeken, beide seizoenen.

Kijkt vlot weg. Leuke serie om bij te ontspannen, vind ik. S1 had meer humor (Murray Bartlett zet toch echt een heerlijk personage neer :biglaugh: ) , maar S2 deed me dan weer meer uitkijken hoe de verschillende verhaallijnen tot hun einde gingen komen. Veel leuke personages tout court eigenlijk, die ook prima gecast zijn.

S3 zal hier zeker bekeken worden wanneer het uitkomt :smile:

Terug
Bovenaan