Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Styx

Ik juich het toe dat men eens een ander genre durft proberen te maken, ik blijf echter wel achter met gemengde gevoelens.
8 afleveringen van bijna een uur was ook iets te lang.

De 2 antagonisten dragen wel echt de serie.

Voor mij een 6/10.

Ondertussen volledig op de S3 Twin Peaks hype trein gesprongen. Wat een geweldige tv is dit. Ik zit nu aan Aflevering 10 en dank u Lynch voor de liedjes op het einde. Dit kan mss wel eens het mooise zijn dat ik in lange tijd heb mogen ontdekken qua muziek. De serie zelf blijft enorm intritgeren en voor mij allesinds geweldig om te mogen aanschouwen. Het zal lang niet ieders cup of thee zijn, maar ik ben overenthousiast.

Zonder het te beseffen de infamous Aflvering 8 bekeken en ik wist niet goed wat er van te maken. Heel de tijd zocht ik naar antwoorden of herkenningspunten, maar David geeft ons niks en dat recht heeft hij. De man doet iets dat ik nog nooit heb ervaren in andere cinema en i like it. Het was kunst, het was speciaal, het zal voor de merendeel pokkesaai geweest zijn, maar ik kon er alleen maar van genieten.

Als dit zo kan doorgaan dan heeft hij hier echt een toppertje gemaakt. nog 8 Afleveringen te gaan. Ik ben spaarzaam en koester ze diep.

3 Body Problem S1:
Ik heb het boek een hele tijd geleden uitgelezen maar toch blijf ik na seizoen 1 met een "wrang" gevoel achter.
Niks aan te doen, zal moeten wachten op S2 :)

Eerste re-watch van Breaking Bad sinds ik het heb gezien bij release. Eerste 3 seizoen nu uitgekeken, maar S2 was wel even zwoegen eigenlijk. Terwijl in mijn herinnering ik dat had bij S4. En Skyler stoort me (voorlopig) minder dan toen.

Umbrella Academy S04: Slechts 6 afleveringen dit seizoen en dan nog niet de beste. Ik vond de eerste 2 seizoenen echt geweldig en had meer diepgang verwacht maar zoals seizoen 3 vond ik het bij momenten te raar. Five en Klaus blijven voor mij de meest interessante personages. 6/10

Severance uitgekeken, na alle topcommentaar hier. Ik vond het toch wel heel traag gaan, maar bleef op zich wel uitkijken naar het einde. Einde zeker even 'wtf' maar het was ook niet dat ik van mijn stoel viel. Maar op zich ben ik wel benieuwd naar seizoen 2, omdat er natuurlijk nog een hoop vragen zijn. Dus ik hink wat op 2 benen.

Wel even de vreemdste paar minuten tv sinds lange tijd. Is daar wat meer over bekend?

Eerste 3 episodes van Kaos (alle 8 beschikbaar op NF).
Best wel leuk, degelijke cast, mooi in beeld gebracht. De Griekse mythologie gebruikt als metafoor, wat zwarte humor. Verhaal komt beetje bij beetje op gang.

ps. blijkbaar niet op Kreta gefilmd, maar Andalousië Spanje oa Valencia. Heeft soms nogal een "La grande belezza " vibe op visueel vlak.

Laatst bewerkt:
Naar aanloop van 11 september alvast 3 afleveringen gezien van "9/11: One Day in America".
Heb al veel docu's gezien en ben sinds kort terug van een reis naar NYC met een bezoek aan het museum maar deze docu leert me nog steeds dingen bij. Veel nieuwe (of toch minder bekende) beelden, verhalen, interviews,...

Ben nu aan het kijken naar Django op Telenet en het is zo slecht nog niet …wel een beetje een raar verhaal en soms moeilijk te volgen maar het heeft allemaal wel ergens met elkaar te maken . ;)

Een klassieker?

Stargate SG-1

Ik zag tijdens het opgroeien enkel maar hier en daar een losse aflevering. Maar nam pas recent de tijd om alle afleveringen in volgorde te bekijken. Te starten met de film, dan de serie S1 - 10 om uiteindelijk af te sluiten met de 2 tv-films die het verhaal afsluiten. Wat moet ik zeggen... Niet vergelijkbaar de series van vandaag, maar heb hier echt wel van genoten. Geen idee waarom ik er zo'n 20 jaar over gedaan heb om dit in te halen.

De spin-offs Atlantis en Universe heb ik voorlopig nog achterwege gelaten,
maar die moet ik ook nog eens zien te bekijken.

The Expanse beginnen kijken.
Hemeltjelief, waarom is deze serie niet véél bekender? Ik had er goeie dingen over gehoord maar ik had niet zo'n intriges en visuele grandeur verwacht. Precies het sci-fi equivalent van Game Of Thrones. Die zes seizoenen gaan er snel doorgaan denk ik.

Eerste re-watch van Breaking Bad sinds ik het heb gezien bij release. Eerste 3 seizoen nu uitgekeken, maar S2 was wel even zwoegen eigenlijk. Terwijl in mijn herinnering ik dat had bij S4. En Skyler stoort me (voorlopig) minder dan toen.
In S4-A3 hoor je ‘If I had a heart’ van Fever Ray (Vikings theme). 🥳

Hemeltjelief, waarom is deze serie niet véél bekender? Ik had er goeie dingen over gehoord maar ik had niet zo'n intriges en visuele grandeur verwacht. Precies het sci-fi equivalent van Game Of Thrones. Die zes seizoenen gaan er snel doorgaan denk ik.

Geweldige show, maar jammer genoeg krijgen we nooit het "einde" te zien. Wel geweldig dat de show terug is kunnen komen om het nog wat af te ronden op een natuurlijk eindpunt.

Zeker de twee laatste boeken lezen als je na de show wilt weten hoe het verder gaat :)

You are in for a ride my friend

Geweldige show, maar jammer genoeg krijgen we nooit het "einde" te zien. Wel geweldig dat de show terug is kunnen komen om het nog wat af te ronden op een natuurlijk eindpunt.

Zeker de twee laatste boeken lezen als je na de show wilt weten hoe het verder gaat :)
Ben aan de boekenreeks begonnen na laatste seizoen en dan onmiddellijk een rewatch gedaan van alles

Umbrella Academy S04: Slechts 6 afleveringen dit seizoen en dan nog niet de beste. Ik vond de eerste 2 seizoenen echt geweldig en had meer diepgang verwacht maar zoals seizoen 3 vond ik het bij momenten te raar. Five en Klaus blijven voor mij de meest interessante personages. 6/10
Klopt wat mij betreft droeg Five de serie.

Letterlijk 3 keer proberen mee te beginnen. Laatste keer tot aflevering 5 geraakt. Geen idee waarom deze bij mij niet klikt, want het heeft alle ingrediënten. Er is altijd wel iets dat ik liever wil zien.

The Terror S1 gezien over de bemanning op het schip The Terror en Erebus die proberen als eerste een route naar Indie te vinden via de Noordpool. Schepen komen vast te zitten (zoals verwacht), maar dan gebeurt er toch het een en het ander. Vond het echt top.

Terug
Bovenaan