Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Na the boys en Reacher gezien te hebben wou mijn vrouw een programma'tje voor haar opzetten.
Selling Sunset Seizoen 8.

Vre-se-lijk. Maar ja, zij kijkt mee naar de bovenste, dus ik kijk meer naar dit. Ik ben alleen geïnteresseerd in de huizen, maar die drama erbij. Sjeezes christ.

2 seizoenen Young Sheldon ondertussen uitgekeken en ik vind het echt goed. Zeker als je weet dat het een spin-off is. Eigenlijk is het ideale ontspannende tv vind ik.

Letterlijk 3 keer proberen mee te beginnen. Laatste keer tot aflevering 5 geraakt. Geen idee waarom deze bij mij niet klikt, want het heeft alle ingrediënten. Er is altijd wel iets dat ik liever wil zien.
Ik heb exact hetzelfde dus ik vraag mij elke keer af wat ik mis als ik zulke lovende commentaren lees. Ik zou het heel graag heel goed vinden, maar ik voel geen klik met de personages, de acteerprestaties vind ik ondermaats en de decors geven mij het gevoel dat ik naar theater op het scherm aan het kijken ben.

Het is ook wel behoorlijk low budget dus als je daar niet kan doorkijken zal het waarschijnlijk niets voor jou zijn. Het eerste seizoen moet het even op gang komen maar seizoen 2, 3 en 4 behoren imo bij de beste sci-fi voor het kleine scherm ooit gemaakt. In het eerste seizoen zijn de acteurs ook nog wat aan het wennen aan elkaar en die chemie komt later wel beter door. Vooral Naomi en Avasarala zetten echt wel knap werk neer en ook de rest weet gaandeweg echt wel hun karakters aan te kleden. Holden zelf is misschien nog het minst charismatisch van allemaal maar hij is ook zowat de everyman en alhoewel niet echt memorabel speelt hij dat zeker niet slecht. Dat gezegd zijnde; The Expanse kijk je in eerste plaats voor de politiek en orbital dynamics. 🤓

Laatst bewerkt:
Het is ook wel behoorlijk low budget dus als je daar niet kan doorkijken zal het waarschijnlijk niets voor jou zijn. Het eerste seizoen moet het even op gang komen maar seizoen 2, 3 en 4 behoren imo bij de beste sci-fi voor het kleine scherm ooit gemaakt. In het eerste seizoen zijn de acteurs ook nog wat aan het wennen aan elkaar en die chemie komt later wel beter door. Vooral Naomi en Avasarala zetten echt wel knap werk neer en ook de rest weet gaandeweg echt wel hun karakters aan te kleden. Holden zelf is misschien nog het minst charismatisch van allemaal maar hij is ook zowat de everyman en alhoewel niet echt memorabel speelt hij dat zeker niet slecht. Dat gezegd zijnde; The Expanse kijk je in eerste plaats voor de politiek en orbital dynamics. 🤓
Meh, die eerste twee seizoenen waren veruit de beste uit de reeks. De schaal van die serie bleef maar groeien, wat aanvankelijk heel cool was om te zien maar op een bepaald punt (het verschijnen van de ringen) loopt het helemaal uit de hand. De serie verliest focus, verhaallijnen worden gedropt, en grote VFX diarree neemt het over van een bescheiden maar geslaagde productie.

In seizoen 1 moesten ze nog wat hun draai vinden imo, die middelste seizoenen zijn voor mij het beste en idd 5 en 6 vind ik vergeleken met de rest ook iets minder en beetje gerusht door het opstarten van plotlijnen die niet veel toevoegen en ook niet deftig afwikkelen. Toch bevatten ook die laatste seizoenen imo nog steeds meer dan genoeg goeie elementen die ze de moeite maken om te zien.

Lijstjestijd? Lijstjestijd!

2 seizoenen Young Sheldon ondertussen uitgekeken en ik vind het echt goed. Zeker als je weet dat het een spin-off is. Eigenlijk is het ideale ontspannende tv vind ik.
Ook van genoten en indertijd wekelijks gevolgd. Beter als laatste seizoenen BBT. Sterk einde ook.

In oktober start hier de spin-off wel van over Georgie... Ze kunnen maar verder uitmelken zeker

Boardwalk Empire S2-S3

Ik kan moeizaam geloven hoe relatief weinig mensen over deze serie praten gezien de kwaliteit nog verder omhoog gaat in S2 en S3. Elk seizoen vertelt tevens een arc/verhaal dat op zijn eigen staat, dus je wilt steeds verder kijken, maar ze laten u niet constant hangen op cliffhangers.

Richard Harrow is de fucking goat! :love2: Zijn ontwikkeling doorheen de serie is steeds beklijvend om te beleven. Meesterlijk gespeeld door Jack Huston. Zijn 360-noscope rampage aan het einde van S3 gaf me een van de grootste smiles die ik tijden heb gehad. Nucky, Eli, James... Ze hebben allemaal hun momenten van groei, conflict of tragedie, maar Richard voelt alsof hij een hoofdpersonage zou kunnen zijn in een eigen serie.

Boardwalk Empire S2-S3

Ik kan moeizaam geloven hoe relatief weinig mensen over deze serie praten gezien de kwaliteit nog verder omhoog gaat in S2 en S3. Elk seizoen vertelt tevens een arc/verhaal dat op zijn eigen staat, dus je wilt steeds verder kijken, maar ze laten u niet constant hangen op cliffhangers.

Richard Harrow is de fucking goat! :love2: Zijn ontwikkeling doorheen de serie is steeds beklijvend om te beleven. Meesterlijk gespeeld door Jack Huston. Zijn 360-noscope rampage aan het einde van S3 gaf me een van de grootste smiles die ik tijden heb gehad. Nucky, Eli, James... Ze hebben allemaal hun momenten van groei, conflict of tragedie, maar Richard voelt alsof hij een hoofdpersonage zou kunnen zijn in een eigen serie.
Hbo alleen te zien zkr?

Boardwalk Empire S2-S3

De meeste hebben de serie bij de lancering gezien denk ik. Weet dat er toen wel veel animo rond was. Heb dat met veel plezier gevolgd en dan laatste seizoen vergeten. Zou eens recap moeten bekijken en laatste seizoen er toch proberen door te jagen.

Ik ook voor één of andere reden niet verder gekeken na S3. Wellicht toen gevolgd op tv en hebben ze het vervolg niet uitgezonden ofzo..

Misschien eens hernemen idd

Ik ook voor één of andere reden niet verder gekeken na S3. Wellicht toen gevolgd op tv en hebben ze het vervolg niet uitgezonden ofzo..

Misschien eens hernemen idd
S4 is voor vele mensen een struikelblok blijkbaar. Ik ben er nu halverwege door en de toon is zeer anders. Sommigen vinden het blijkbaar geweldig, maar ik vind het iets minder voorlopig.

Destijds gestopt na S01 en 2 jaar later ofzo terug opgepikt en vond het geniaal, geen idee wat de ommeslag was... Volwassen worden? :unsure:

Billy The Kid S2.
Ik ben het ook aan het bekijken op Canvas. Het globale verhaal in de serie lijkt te kloppen met de overlevering maar met onbetrouwbare getuigen denk ik dat we nooit bij de echte persoon komen. De legende wordt dan ook groter dan de man, ook al "klopt" het in de officiële verslagen. Het zijn schurken aan alle kanten.

1 groter detail klopt niet, Tunstall wordt in de serie ouder gemaakt, als een soort van vervangende vader van Billy. In het echt was die nauwelijks 24 jaar en dus meer een grote broer.

We weten ook niet of Billy the Kid zich echt zo volwassen gedroeg als in de serie. Zijn statuur is wss gegroeid met de legende.

The Bear S3
Seizoen was minder dan de 2 andere, maar de eerste aflevering van dat seizoen was de max. Niks zeggen, gewoon koken en die muziek van Trent. Subliem.

Terug
Bovenaan