Na aanzet van PBR voelde ik de drang om een lijstje beste Sci-Fi series of all time in elkaar te puzzelen. Ik vergeet er prolly nog een hoop en t'is niet alsof dit een exacte wetenschap is but here goes;
All intros included for your memberberry pleasures.
The Twilight Zone (1959)
Black Mirror
Star Trek: Next Generation
The X-Files
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
Rick and Morty
Star Trek: Voyager
Space: Above and Beyond (obvious nostalgia listing)
Love, Death + Robots
Scavengers Reign
Planetes
Star Trek: Deep Space Nine
The Outer Limits (1963)
Cowboy Bebop (1998)
Invincible
Futurama
Maniac
Dark
Devs
Watchmen
Mrs. Davis
The Expanse
For All Mankind
Counterpart
Pantheon
Foundation
The Last of Us
Andor
Solar Opposites
Battlestar Galactica
World on a Wire
Stargate SG-1
Firefly
Lost
Westworld
Stranger Things
Fallout
Babylon 5
Station Eleven
Years and Years
Star Trek (1966)
Loki
Better off Ted
Peacemaker
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
3rd Rock from the Sun
Aeon Flux
The Prisoner (1967)
Steins;Gate
Children of Dune
Final Space
The Umbrella Academy
Serial Experiments Lain
The Outer Limits (1995)
The Twilight Zone (1985)
The Mandalorian
Ergo Proxy
Orphan Black
Farscape
Space:1999
Star Trek: Lower Decks
Eureka
Red Dwarf (1988)
Monarch: Legacy of Monsters
Star Trek: Discovery
Future Man
Doom Patrol
Star Trek: Strange New Worlds
Star Gate: Atlantis
The Orville
The Acolyte
Star Trek: Enterprise
The Man in the High Castle
Fringe
Sliders
Knight Rider
Altered Carbon
Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1981)
The Six Million Dollar Man (1973)
Quantum Leap
Lexx
Lost in Space (1965)
Notably missing die anderen misschien wel zouden willen toevoegen;
Doctor Who (just can't get into it), Obi Wan Kenobi, Ahsoka, Halo, Book of Boba Fett, Almost Human, Colony, Falling Skies, ... all just too bleh for me.
Notes;
> Severance, Silo, Dark Matter en 3 Body Problem horen zeker tot de top maar met 1 seizoen elks van een multi season arc nog wat vroeg om hun positie in zo'n lijst te bepalen.
> The Handmaid's Tale begon fantastisch en zeker dat eerste seizoen is enorm de moeite maar is nu zo'n absurd lang uitgerokken drama geworden dat ik vrij snel afgehaakt ben. Is ook nog altijd bezig en is imo een schoolvoorbeeld van shows die door hun eigen success en makers die het niet kunnen loslaten kapot gemaakt werden.
> Upload heeft een fantastisch eerste seizoen, maar loopt aan rotvaart tegen de muur in seizoen 2 en 3 is naart schijnt nog slechter maar na paar afleveringen afgehaakt. Jammer want dat eerste seizoen is echt top.
> Gelijkaardige situatie voor Raised By Wolves. Die eerste 3 afleveringen horen imo bij de beste Sci-Fi die ooit het scherm gesierd heeft. Maar werd gaandeweg misschien wel iets te convoluted en uiteindelijk gecancelled en dus ook niet afgewerkt.
> The Nevers had een seizoensfinale die mijn kin de grond deed raken en was all round meer dan OK maar Joss Whedon liep tijdens productie van deze tijdens de lamp dus de show werd niet opgepikt voor een tweede seizoen.
> Omgekeerd voor Star Trek: Picard. Die eerste twee seizoenen zijn vrij afgrijselijk met een ok 3e seizoen.
> Utopia (die van de UK niet US versie) is awesome but got cancelled dus ook niet opgenomen.
> Can't in good conscience include it but; Garth Marenghi's Darkplace. Not really sci-fi maar bevat wel een hoop sci-fi elementen. Same goes for The OA, bevat hopen sci-fi elementen but just too weird to include in best sci-fi list.
> De serie van Snowpiercer, Person of Interest en The Time Tunnel (1966) heb ik nog altijd niet gezien maar staan hier nog voor ooit op het programma. Heb er al goeie dingen over gehoord dus will check at some point.
Welke zag ik over het hoofd en wat zijn jouw persoonlijke favorieten?
All intros included for your memberberry pleasures.
The Twilight Zone (1959)
Black Mirror
Star Trek: Next Generation
The X-Files
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
Rick and Morty
Star Trek: Voyager

Space: Above and Beyond (obvious nostalgia listing)
Love, Death + Robots
Scavengers Reign
Planetes
Star Trek: Deep Space Nine
The Outer Limits (1963)
Cowboy Bebop (1998)
Invincible
Futurama
Maniac
Dark
Devs
Watchmen
Mrs. Davis
The Expanse
For All Mankind
Counterpart
Pantheon
Foundation
The Last of Us
Andor
Solar Opposites
Battlestar Galactica
World on a Wire
Stargate SG-1
Firefly
Lost
Westworld
Stranger Things
Fallout
Babylon 5
Station Eleven
Years and Years
Star Trek (1966)
Loki
Better off Ted
Peacemaker
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
3rd Rock from the Sun
Aeon Flux
The Prisoner (1967)
Steins;Gate
Children of Dune
Final Space
The Umbrella Academy
Serial Experiments Lain
The Outer Limits (1995)
The Twilight Zone (1985)
The Mandalorian
Ergo Proxy
Orphan Black
Farscape
Space:1999
Star Trek: Lower Decks
Eureka
Red Dwarf (1988)
Monarch: Legacy of Monsters
Star Trek: Discovery
Future Man
Doom Patrol
Star Trek: Strange New Worlds
Star Gate: Atlantis
The Orville
The Acolyte
Star Trek: Enterprise
The Man in the High Castle
Fringe
Sliders
Knight Rider
Altered Carbon
Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1981)
The Six Million Dollar Man (1973)
Quantum Leap
Lexx
Lost in Space (1965)
Notably missing die anderen misschien wel zouden willen toevoegen;
Doctor Who (just can't get into it), Obi Wan Kenobi, Ahsoka, Halo, Book of Boba Fett, Almost Human, Colony, Falling Skies, ... all just too bleh for me.
Notes;
> Severance, Silo, Dark Matter en 3 Body Problem horen zeker tot de top maar met 1 seizoen elks van een multi season arc nog wat vroeg om hun positie in zo'n lijst te bepalen.
> The Handmaid's Tale begon fantastisch en zeker dat eerste seizoen is enorm de moeite maar is nu zo'n absurd lang uitgerokken drama geworden dat ik vrij snel afgehaakt ben. Is ook nog altijd bezig en is imo een schoolvoorbeeld van shows die door hun eigen success en makers die het niet kunnen loslaten kapot gemaakt werden.
> Upload heeft een fantastisch eerste seizoen, maar loopt aan rotvaart tegen de muur in seizoen 2 en 3 is naart schijnt nog slechter maar na paar afleveringen afgehaakt. Jammer want dat eerste seizoen is echt top.
> Gelijkaardige situatie voor Raised By Wolves. Die eerste 3 afleveringen horen imo bij de beste Sci-Fi die ooit het scherm gesierd heeft. Maar werd gaandeweg misschien wel iets te convoluted en uiteindelijk gecancelled en dus ook niet afgewerkt.
> The Nevers had een seizoensfinale die mijn kin de grond deed raken en was all round meer dan OK maar Joss Whedon liep tijdens productie van deze tijdens de lamp dus de show werd niet opgepikt voor een tweede seizoen.
> Omgekeerd voor Star Trek: Picard. Die eerste twee seizoenen zijn vrij afgrijselijk met een ok 3e seizoen.
> Utopia (die van de UK niet US versie) is awesome but got cancelled dus ook niet opgenomen.

> Can't in good conscience include it but; Garth Marenghi's Darkplace. Not really sci-fi maar bevat wel een hoop sci-fi elementen. Same goes for The OA, bevat hopen sci-fi elementen but just too weird to include in best sci-fi list.

> De serie van Snowpiercer, Person of Interest en The Time Tunnel (1966) heb ik nog altijd niet gezien maar staan hier nog voor ooit op het programma. Heb er al goeie dingen over gehoord dus will check at some point.
Welke zag ik over het hoofd en wat zijn jouw persoonlijke favorieten?

Laatst bewerkt:

Zelfde voor His Dark Materials die ik ook best ok vond en bevat idd ook een hoop sci-fi ellementen maar zou ik ook eerder onder fantasy eerst klasseren.

Tilda Swinton & Michael Shannon play mom & dad.
Say no more!
biased but don't sleep on Afraid.