Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Blacklist uitgekeken. Speciaal einde. Niet mijn ding maar ik snap wel waar ze naartoe gingen. Ik kan het wel respecteren. Online lees ik wel dat veel mensen het einde haatten.

Psych gekeken, 1 aflevering. Stomme serie. Een soort Mentalist meets Scrubs maar niet grappig.

De eerste aflevering van Three Body Problem gekeken. Geweldig.

Ik ben daar nog altijd ni uit tbh. Zou het nog eens opnieuw moeten bekijken.
New Caprica dat ingenomen wordt door de Cylons. De bevrijding ervan met als kers op de taart de Galactica die in de atmosfeer jumpt.
Zelfs het final five gedoe was interessant. Thirteenth tribe was wat minder en meer zweverig.

Al bij al bij wel een einde waar ik me wel in kon vinden. Al is het even geleden dat ik het nog een gezien heb, misschien dat mijn gedacht daar totaal over verandert als ik het nog eens bekijk.
[/spoilier]
Ik vond seizoen 1 & 2 fantastisch. Vooral "realistisch getinte" militaire en politieke intriges. Vanaf (ik denk) seizoen 3 kwam vooral die
mystieke en spirituele insteek (al die prophecy shit blijkt echt te zijn) , en dat trok ik toch echt niet. Het einde was imo helemaal de bullshit kers op de stront taart.
They where angels all along, het was allemaal een goddelijk plan voor de mensheid. Oh bitch please :rolleyes:.

Ik ben indertijd afgehaakt halverwege seizoen 1 ondanks dat het op papier helemaal mijn ding was, omdat ik het soap opera gehalte niet aankon 🫣

Ik ben indertijd afgehaakt halverwege seizoen 1 ondanks dat het op papier helemaal mijn ding was, omdat ik het soap opera gehalte niet aankon 🫣
Het was nog een tijd dat veel series hun seizoenen moesten vullen met hopen filler episodes. En als gevolg kwam daar wel wat soap drama bij inderdaad.
Jammer, want de achterliggende insteek en het "hoofd" verhaal is best wel knap (allez, buiten de zaken van mijn spoiler dan).

The Blacklist uitgekeken. Speciaal einde. Niet mijn ding maar ik snap wel waar ze naartoe gingen. Ik kan het wel respecteren. Online lees ik wel dat veel mensen het einde haatten.

Vorige week uitgekeken en ik vond het wel zeer goed, mijn vrouw zelfs echt
snikkend liggen bleiten

Mogelijks een van de beste eindes van een serie dat ik ooit gezien heb voor mij.

Da
Het was nog een tijd dat veel series hun seizoenen moesten vullen met hopen filler episodes. En als gevolg kwam daar wel wat soap drama bij inderdaad.
Jammer, want de achterliggende insteek en het "hoofd" verhaal is best wel knap (allez, buiten de zaken van mijn spoiler dan).
Al is seizoen 1 wel net het kortste.
Trouwens die serie heeft ook de liefde voor boardgames aangewakkert. Het bordspel gekocht omdat het een BSG game was en zo ontdekt dat er echt heel coole boardgames bestaan. Jammer genoeg al weer een eeuwigheid dat ik dat nog eens heb gespeeld.

Fantastische serie (met iets teveel filler)... totdat het crap wordt.
Imo wordt het nooit crap. Het laatste seizoen is het zwakste, maar heeft dan met die dubbelaflevering Mutiny echt nog één van de sterkste verhaallijnen imo om het geheel te redden.

Alles gezien van What we do in the shadows.

S4 dipt regelmatig met zowel verhaal als humor. S5 was terug goed op niveau. Benieuwd hoe ze met S6 gaan eindigen.

Imo wordt het nooit crap. Het laatste seizoen is het zwakste, maar heeft dan met die dubbelaflevering Mutiny echt nog één van de sterkste verhaallijnen imo om het geheel te redden.
Tgoh crap is inderdaad wat te sterk. Er zitten sterke kwalitatieve elementen (acteurs, special effects voor die TV tijd, directie,...) doorheen de hele serie. Maar waar het verhaal naartoe ging vond ik echt lame, en het einde gewoon crap crap crap.

Vorige week uitgekeken en ik vond het wel zeer goed, mijn vrouw zelfs echt
snikkend liggen bleiten

Mogelijks een van de beste eindes van een serie dat ik ooit gezien heb voor mij.
Ik vond eigenlijk heel het einde zeer goed, alleen het doden door de stier vond ik wat minder. Ik had een arrestatie of natuurlijke dood precies beter gevonden. Als snap ik volledig waarom ze het zo deden. De obsessie met de stier, Red die zelf kiest waar en wanneer zijn einde is....

5 seizoenen van Justified uitgekeken op 2 maand. We moeten weer op zoek naar een nieuwe serie. De serie is redelijk oud, maar we hadden er nooit van gehoord. Keek vlot. Ik had een lichte Banshee vibe. Ik hoop dat er nog series bestaan waar ik het bestaan niet van ken die zo goed matchen (en bij mijn vriendin 😅). Er is een sequel mini serie van Justified maar dat voelde raar om meteen te kijken. Iemand suggesties in hetzelfde genre alla Banshee of Justified?

5 seizoenen van Justified uitgekeken op 2 maand. We moeten weer op zoek naar een nieuwe serie. De serie is redelijk oud, maar we hadden er nooit van gehoord. Keek vlot. Ik had een lichte Banshee vibe. Ik hoop dat er nog series bestaan waar ik het bestaan niet van ken die zo goed matchen (en bij mijn vriendin 😅). Er is een sequel mini serie van Justified maar dat voelde raar om meteen te kijken. Iemand suggesties in hetzelfde genre alla Banshee of Justified?

The Shield misschien?

The Blacklist op Netflix
10 seizoenen, ik ben net begonnen aan seizoen 4 en blijft wel boeien

Deze week "The Night Agent" er door gedraaid.
Spanning (en bijhorende plot twists) zat wel goed, maar van de twee hoofdpersonages werd ik toch wat ambetant van op een bepaalde manier.

Op een paar weken tijd Breaking Bad er volledig door gejaagd. Altijd als ik goede series aanhaalde in discussies ( Sopranos, Peaky blinders, got,...) kreeg ik als tegen antwoord, "Breaking Bad mtf! Schande dat je het nog niet gezien hebt,..." Wel die kan ik nu van mijn lijst schrappen. Moet ook wel zeggen dat het echt heel goed was. Naar het einde toe behoorlijk fucked op allemaal 🙈. Nu de film El Camino nog zien. En dan eventueel nog Better Call Saul. Maar vooraleer ik met die serie begin, eerst nieuwste seizoen van the Boys kijken 😎.

Niet echt hetzelfde genre, maar in de categorie kwalitatieve stoere mannen drama's; Black Sails...piraten die zorgen voor een straffere Game of Thrones dan Game of Thrones zelf in de latere seizoenen. Erg bruut en tegelijk ook diepgaand en heartfelt.

En Luther met Idris Elba. Zo ontzettend goed om Elba te zien schitteren als een harde Londense flik die zelf zijn donkere kant opzoekt om de meest vileine misdadigers te kunnen stoppen.

Becoming Karl Lagerfeld
Goede miniserie over (een deel van) het leven van Karl Lagerfeld. Heel goede cast ook imo. Wist zelf niet dat Yves Saint Laurent ook zo’n flawed leven heeft gehad. Hopelijk komt er nog een tweede seizoen, het einde hintte er wel naar.

Terug
Bovenaan