Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ripley

Pareltje!
Al vind ik de keuze voor het in zwart/wit weer te geven geslaagd, soms mistte ik toch de mooie kleuren van Italië.
Zat hetzelfde te denken met regelmaat. Anderzijds is het zelfs met de beperking van zwart/wit een overtuigend reclamespot voor Italië. :D

Scavengers Reign

Denk niet dat ik deze hier al heb zien passeren. Wat een absoluut klein meesterwerk is dat. De creativiteit druipt echt van het scherm en de makers hebben echt een wereld en ecosysteem gecreëerd om vingers van af te lekken. Alles voelt vernieuwend en fris aan. De animatie op zich doet zijn werk, maar verwacht geen Kimi no nawa of Attack on titan. Er wordt hier precies met een minder budget gewerkt, maar dat doet niets af van de kwaliteit voor mij.

Ik snap echt niet dat deze blijkbaar compleet over ieders hoofd is gegaan, maar als je een avondje tijd hebt en je bent into Sci-Fi, niet twijfelen en deze gewoon opzetten. Ik heb het in een zitting erdoor gesleurd omdat ik zo gefascineerd was wat ze op het scherm toverde.

Voor mij was het wat komedie de afgelopen dagen: enorm genoten van en hartelijk gelachen met We Are Lady Parts. In het eerste seizoen volgen we een brave Indische (of Pakistaanse?) jongedame die tijdens haar zoektocht naar een echtgenoot plots meedoet aan een auditie voor lead gitaar in de punkband Lady Parts. k kijk al uit naar het tweede seizoen. Verplicht voer voor @Kid_C

Voor mij was het wat komedie de afgelopen dagen: enorm genoten van en hartelijk gelachen met We Are Lady Parts. In het eerste seizoen volgen we een brave Indische (of Pakistaanse?) jongedame die tijdens haar zoektocht naar een echtgenoot plots meedoet aan een auditie voor lead gitaar in de punkband Lady Parts. k kijk al uit naar het tweede seizoen. Verplicht voer voor @Kid_C
Waar te bekijken?

Clarkson's Farm: Season 3
Ik denk dat we iets minder gelachen hebben dan in de vorige 2 seizoenen, maar het blijft een mooie mengeling van humor met een inkijk in de harde boerenstiel. Het blijft een aanrader!

Clarkson's Farm: Season 3
Ik denk dat we iets minder gelachen hebben dan in de vorige 2 seizoenen, maar het blijft een mooie mengeling van humor met een inkijk in de harde boerenstiel. Het blijft een aanrader!
De varkens B.Bear!

Brothers Sun (netflix)

Goede show met actie en humor, aanrader alvast.

Masters of the Air.

Na lang moeten wachten werd de serie van de makers van "Band of brothers" en "The Pacific" losgelaten op apple+.
Hun nieuwste werk gaat grotendeels over het leven van de "100th bomber Group" van de VS.
Ik had hoge verwachtingen, gezien het ook gebaseerd was op het werk van Stephen Ambrose en de kwaliteit van BoB.

Misschien net daarom dat de serie tegensloeg.
De CGI is met momenten lachwekkend, het verhaal is zwak, karakters worden geforceerd opgevoerd, ze verdwijnen plots met enkele niet-relevante scénes, ze krijgen een enorme intro om dan op de achtergrond van betekenis te zijn en niet te vergeten dat de twee hoofdkarakters natuurlijk alle geluk van de wereld hebben en ook nog eens alles kunnen en overal de beste in zijn.
Met momenten brachten ze goed in beeld hoe het leven van een bommenwerper bemanning eruit zag in WO2, maar dat waren dan ook de enige uitschieters. Ik had ook verwacht dat men meer aandacht zou schenken aan geografische en technische details, iets waar BoB in uitblonk.
Als je ergens "in Vlaanderen" bent, en de boeren spreken er Frans, weet je dat er weinig of geen research is gedaan. dat had onze eigenste Ben Segers (die een rol heeft) toch wel kunnen zeggen tegen de makers. Desnoods hadden ze van "Flanders, Belgium" gewoon "Wallonia, Belgium" kunnen maken, dat had geen verschil gemaakt in het plot en hadden ze een blunder minder op hun teller.

In tegenstelling tot BoB is dit een serie waar je voldoende hebt aan één keer kijken.

Toevallig ook gekeken deze week. Vond het wel meevallen in feite, maar wist al dat het geen BoB of the Pacific was qua niveau, dus geen super hoge verwachtingen.

Da frans in Flanders was wel grappig slecht, was Segers trouwens gedubbed? Ik had de indruk van wel :sop:

Rewatch begonnen van Entourage, sinds de release geleden en blijft toch een top reeks. Luchtige, feel good serie over hollywood. Ari Gold is ook echt de max 🤣

Battlestar Galactica staat op prime en beginnen kijken, eerste drie afleveringen smaken toch naar meer :) links en rechts zit er wel wat echt verouderde CGI tussen, maar algemeen kan het er nog best mee door

Battlestar Galactica staat op prime en beginnen kijken, eerste drie afleveringen smaken toch naar meer :) links en rechts zit er wel wat echt verouderde CGI tussen, maar algemeen kan het er nog best mee door
Fantastische serie (met iets teveel filler)... totdat het crap wordt.

door het mindere weer afgelopen dagen, toch maar season 1 van euphoria uitgekeken.

Stoorde me wel enorm aan de hoeveelheid "fuck" er wordt gezegd. quasi in elke zin :wtf:

Voor de rest beetje te veel van hetzelfde. Naakte zendaya niet gezien, zal dus voor in season 2 zijn, denk ik. Maar ik ga die nu niet meteen afhaspelen. Ik was blij dat het seizoen er op zat.

Jurassic world chaos theory op netflix ondanks vervolg op camp ceatus(? Schrijfwijze) is dit echt nog een suspensvolle serie die echt het gevoel van de eerste film terugbrengt en die de dinosauriers weer beangstigend maakt met een goed complotverhaal.

Clarkson's farm uitgekeken, geweldige serie gewoon. De commentaar tussendoor vooral ook. Cheerful Charlie, Kaleb aka de foetus, Gerald die zelfs niet ondertiteld wordt, zalige personages 😄

En ook klaar met Masters of the air. Kan totaal niet tippen aan Band of brothers. Oorlogsscenes waren niet echt spannend, personages oninteressant, nee dit was het niet

Fantastische serie (met iets teveel filler)... totdat het crap wordt.
Ik ben daar nog altijd ni uit tbh. Zou het nog eens opnieuw moeten bekijken.
New Caprica dat ingenomen wordt door de Cylons. De bevrijding ervan met als kers op de taart de Galactica die in de atmosfeer jumpt.
Zelfs het final five gedoe was interessant. Thirteenth tribe was wat minder en meer zweverig.

Al bij al bij wel een einde waar ik me wel in kon vinden. Al is het even geleden dat ik het nog een gezien heb, misschien dat mijn gedacht daar totaal over verandert als ik het nog eens bekijk.
[/spoilier]

Terug
Bovenaan