Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

True detective S4: valt toch wat tegen voorlopig. Geen idee waarom ze zo van stijl veranderd zijn tegenover S1. Ook raar dat ze er 'supernatural' gebeurtenissen in verwerkt hebben.

True detective S4: valt toch wat tegen voorlopig. Geen idee waarom ze zo van stijl veranderd zijn tegenover S1. Ook raar dat ze er 'supernatural' gebeurtenissen in verwerkt hebben.
Het eerste seizoen was naar de hand van Pizzolatto en Fukunaga regiseerde alle afleveringen. Beiden hadden blijkbaar een moeilijke creatieve relatie maar doordat ze mekaar zo pushten en ook door Harrelson/McConaughey natuurlijk is het een gigantisch succes geworden.

De keerzijde was echter dat Fukanaga niet meer intekende voor het 2de seizoen daarna. Pizzolatto schreef geloof ik nog wel seizoen 2 en 3 maar kon het succes van het eerste seizoen niet meer benaderen ook omdat er veel gast regisseurs werden gehaald. Voor dit seizoen zou hij zelfs maar heel beperkt met de reeks nog te maken hebben.

Ik had YT video gezien die het beter en in grotere details uitlegde allemaal als ik, maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.

Masters of the universe: revolution.
Veel beter dan Revelation, maar oh zo kort.
Gewoon teveel verhaallijnen om in vijf korte episodes te verwerken.
Blijkbaar heet Netflix het wat op safe gespeeld na de slechte reviews van het eerste deel.

Beef: had deze al is zien passeren en daarna is die verdwenen in mijn Netflix lijst tot ik gisteren niet meteen wist wat kijken en met scrollen deze opnieuw zag staan. Nog maar 2 afleveringen ver maar fanatisch gewoon :clap:

Ik heb geen wow gevoel bij Masters of the Air.
CGI is the volume. Als dat werkt, is dat zeker cool.. het ziet het er soms niet uit.

Heb Shameless (US) afgekeken. Zoals ik al eerder zei vind ik deze serie super, om meerdere redenen. Soms is het supergrappig, soms ook schrijnend. Heerlijk ook hoe deze serie soms tegen de schenen schopt van wokeness en dergelijke. Meer dan degelijke acteerprestaties (onder andere Jeremy Allen White) en ook vaak goede verhaallijnen. Mijn favoriet is hoe Mickie Milkovic groeit doorheen de serie, maar ook bijvoorbeeld Carl. Daarentegen wel jammer hoe Lip zijn enorme capaciteiten nooit heeft laten bloeien.

De laatste twee seizoenen zijn helaas wel van mindere kwaliteit. De serie wordt braver, precies dat iemand ze op de vingers getikt heeft. Er is bijvoorbeeld geen streepje bloot meer te zien en alles is veel meer politiek correct. Ook jammer dat het verhaal niet helemaal samenkomt op het einde, er is geen apotheose. Het is eerder een open einde.
Maar al bij al zeker toch een aanrader.

Heb Shameless (US) afgekeken. Zoals ik al eerder zei vind ik deze serie super, om meerdere redenen. Soms is het supergrappig, soms ook schrijnend. Heerlijk ook hoe deze serie soms tegen de schenen schopt van wokeness en dergelijke.
Ik vind het heel raar dat zoveel mensen denken dat Shameless lacht met wokeness. Enerzijds was woke toen de serie begon absoluut geen ding, anderzijds is het zeer duidelijk dat de serie een heel progressief linkse onderstroom heeft. Ze lachen daarnaast ook nog eens met alles...

Makkelijk kijken met 30min afleveringen, maar niet echt omver geblazen.

Monarch: Legacy Of Monsters
Nog wel cava al had ik wel wat méér actie verwacht.
Ik heb net aflevering 1 gezien en vond het idd enorm tegenvallen qua actie. Blijft het heel de serie zo traag of wordt het toch iets meer? Ik verwacht geen constante fights met monsters, maar het was wel heel weinig nu

Ik heb net aflevering 1 gezien en vond het idd enorm tegenvallen qua actie. Blijft het heel de serie zo traag of wordt het toch iets meer? Ik verwacht geen constante fights met monsters, maar het was wel heel weinig nu
Méér gaat het niet worden. De scenes met monsters zijn schaars dus meer blabla.

Terug
Bovenaan