Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Er zou ook nog een film zijn.
The Last Kingdom: Seven Kings Must Die is inderdaad de finale film met een laatste veldslag waar de personages hun verhaallijn wordt afgewikkeld en afscheid wordt genomen. Een mooi gebaar voor een reeks met zoveel seizoenen.

Het is niet de meest ingewikkelde reeks en soms iets te dramatisch, maar erg interessant om de periode van het vroege Engeland te zien.

Net de 'I am Andrew Tate' docu gezien op Canvas of VRT max. Wat een mega-eikel.
Nadien zaten de comments op facebook vol met fans die hem een held vinden. Wel zot eigenlijk.

Liebes Kind op Netflix. Komt wel binnen en kijkt ook vlot weg. Je wilt echt weten wat er gebeurd is. Aanrader!

Op Prime kon ik terug Stargate eens kijken. Dankzij GateWorld keyepisodes kon ik de hoofdverhalen doorspitten van Stargate SG1, Atlantis en Universe.

Stargate SG1
Vooral in deze reeks gaat het over de Goa'uld, Replicators, Ori. Toch wel ongelofelijk hoe ze van Jack O'Neill die een depressieve kolonel was in de film, gespeeld door Kurt Russell, werd omgezet naar de kolonel met een IQ (zo deed hij zich voort) die je op vingers kon tellen. Moet zeggen dat de hoofdepisodes mij echt wel konden boeien. Soms werd het wel wat uitgemolken, maar denk ook dat de leeftijd van de afleveringen misschien lichtjes een rol spelen. De stemmen van Goa'uld en het oplichten van de oogjes was soms wel cringy, laat staan dat er soms Engelse acteurs (of actrices) met een mega extreem posh engels accent heel zwaar beginnen te praten.:tongue:

Voor mij was Goa'uld en de replicators zeer goed als de slechteriken. Replicators gaven me wel beetje een Borg vibe. De Ori waren echt los overbodig.

Stargate Atlantis

Voor mij persoonlijk de beste SG reeks. Jack Shepard, Rodney Mckay (eikel eerst, maar op het einde wel platgaan) en Ronon (Aquaman) waren zekers personages waar er een goede klik met was. De vijand hier was de Wraith en het was zeker interessant om te weten hoe deze ontstaan waren.
Echter minpunt: de snelle overbrugging tussen de melkwegen. Op een gegeven moment heb je geen ver gevoel meer van thuis aangezien ze zo snel kunnen reizen tussen de melkwegen. Shit zelf doen ontstaan: Op een gegeven moment kidnappen ze een Wraith en veranderen ze deze om naar een mens (Michael). Volgens mij had zoveel shit vermeden kunnen worden door open te zijn wat er gebeurd was. Echter allemaal sneaky sneaky en uiteraard op het einde wantrouwen. Je merkt ook dat het seizoen snel snel moest afgehandeld worden omdat ze ging stoppen na S5.

Stargate Universe

Kon op zich zeer goed worden, echter was seizoen 1 pover. Frustrerende momenten, plotholes enz. Seizoen 2 was een pak beter, en de muziek draagde soms de show ook. Nogmaals werd hier ook, desondanks miljoenen lichtjaren ver, dit teniet gedaan door het gebruik van " de stenen". Dit zorgde ervoor dat je de afstand kon overbruggen en je familie enz terug kon zien. Echter zat je in een ander lichaam dan. Persoonlijk had ik dit weggelaten maar goed. Ook deze show werd beëindigd na 2 seizoenen dus een open einde helaas.

Even opmerken dat de originele Stargate serie momenteel niet meer gratis te bekijken is via Prime (zoals ik in de andere thread postte). De serie kan gratis via VTM3 of VTM Go gevolgd worden.

Iemand met een mening over Justified? Voorlopig vind ik seizoen 1 zeer matig, zit aan aflevering 9.
Seizoen 2 net uitgekeken en dat was een pak beter. Vanaf eind seizoen 1 stoppen ze met de procedurale afleveringen en dan gaat het niveau strak omhoog. Blij dat ik heb doorgezet.

Fargo, seizoen 5: net afgerond. Aparte maar heerlijke finale. Die seizoen kan imo gemakkelijk naast de eerste 2 staan!
Yup het was wel weer goed. Weer maffe figuren die elkaar proberen afmaken. Heerlijke serie toch. 9/10.

Maar S2 blijft er toch bovenuit steken.

Gisteren seizoen 2 van Reacher afgerond. Niet slecht maar ik vond seizoen 1 wel beter eigenlijk want het nieuwe is er wat van af. Ook meer fan van hem solo dan constant met zijn team.
Net ontdekt dat die acteur ook die bully was van die afschuwelijke MTV-reeks Blue mountaint state. Heeft met de jaren wel wat charisma gepakt:)
Gisteren ook uitgekeken en ik vond het ook een stuk minder als season 1.

Ondertussen ook Reacher uitgekeken dit seizoen. Was idd voorspelbaar. Maar het lijkt erop dat in seizoen 3 we het teamgebeuren terug zien en dat kunnen andere series beter. Hopelijk pakken ze de commentaren mee en gaan ze het toch links en rechts wat aanpassen richting seizoen 1 gevoel.

Ook Reacher S2 uitgekeken. Ik sluit me aan bij de vorige comments, het was nog wel leuk maar toch minder dan seizoen 1. Wijkt ook serieus af van het boek (voor zover ik me herinner).

Net Narcos s1 uitgekeken, wat een gek die Escobar. In het begin had ik nog wat sympathie, maar dat is heel snel weggeëbd.

Een heel passagiersvliegtuig laten opblazen om een presidentskandidaat te treffen , weg sympathie

Gisteren seizoen 2 van Reacher afgerond. Niet slecht maar ik vond seizoen 1 wel beter eigenlijk want het nieuwe is er wat van af. Ook meer fan van hem solo dan constant met zijn team.
Net ontdekt dat die acteur ook die bully was van die afschuwelijke MTV-reeks Blue mountaint state. Heeft met de jaren wel wat charisma gepakt:)
Alle vent, Blue Mountain State was gewoon brilliant. Een van de betere komedies die ik gezien heb.

Day Zero

Ik wist dat het erg was, maar als je zo de feiten nog eens voorgelezen krijgt dan wordt je toch woest en dieptriest tegelijkertijd. Absolute must see documentaire.

Terug
Bovenaan