Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het is idd zeer verspreid. De scènes met de monsters zijn ook te bekijken op het Apple TV+ Youtube kanaal. Would-be kijkers trappen dan in de val dat het de hele tijd zo is maar dat is helemaal niet.

Al het menselijke drama zou zelfs zonder de monsters kunnen gedaan worden, het zijn enkel lokkende voorproevertjes die je slepen naar het einde.

Tehran op Apple+. Ik moet zeggen dat ze de sfeer van Teheran wel goed weergeven, al had ik daar wel overwegend positieve herinneringen aan en dat zal vast niet de intentie zijn geweest van de Israëlische makers van het programma. :unsure:

Fool me once @ Netflix (Harlan Coben creatie). Met momenten best spannend, je blijft getriggerd om te weten hoe het afloopt.
Ook net uitgekeken. Leuk, hier en daar wel wat plotholes, dingen die niet meer uitgelegd worden en zoveel foreshadowing dat je bepaalde twists van ver ziet aankomen.

Maar het bleef wel spannend, dus toch een aanrader voor liefhebbers van het genre.

Ook net uitgekeken. Leuk, hier en daar wel wat plotholes, dingen die niet meer uitgelegd worden en zoveel foreshadowing dat je bepaalde twists van ver ziet aankomen.

Maar het bleef wel spannend, dus toch een aanrader voor liefhebbers van het genre.
Blij dat ik niet de enige ben die op het einde dacht: 'Tiens, dat hebben ze precies niet uitgelegd.' :tongue:

Aflevering gezien van de nieuwe Tv-reeks van TED (Seth's pratende teddybeer). Weinig animo rond gehoord maar het ligt precies wel in lijn met de best wel goeie films. Ga ik wel met plezier zien. 't is origineel op Peacock, had ik ook nog niet van gehoord:)

Begonnen aan Succession. Staat al lang op mijn lijst vanwege de hype hier en op het internet, maar ik zit 3 afleveringen verder en 't is niet saai, maar nu ook niet om te zeggen dat ik de volgende aflevering wil zien.

Is't de moeite om nog door te zetten?

Begonnen aan Succession. Staat al lang op mijn lijst vanwege de hype hier en op het internet, maar ik zit 3 afleveringen verder en 't is niet saai, maar nu ook niet om te zeggen dat ik de volgende aflevering wil zien.

Yep, als er 1 serie is waar je een beetje moet doorbijten vooraleer het de klik maakt, is het wel Succession.

Oh, en The Wire en Deadwood en The Sopranos :unsure:

Ik denk als je na die uitstekende opzet van de pilot niet gebeten bent, dat het vermoedelijk niet voor u is. Of toch niet op dit moment.

In die eerste episodes word de toon en de gehele template eigenlijk wel gelegd en de serie wijkt daar niet echt van af.

Ik denk als je na die uitstekende opzet van de pilot niet gebeten bent, dat het vermoedelijk niet voor u is. Of toch niet op dit moment.

In die eerste episodes word de toon en de gehele template eigenlijk wel gelegd en de serie wijkt daar niet echt van af.
Niet mee eens, bij mij duurde het 7 afleveringen vooraleer het mij écht beet had, en dan heeft het mij nooit meer losgelaten. Nu is het een van mijn favoriete series aller tijden.
Gek genoeg was exact aflevering 7 bij mij ook het kantelmoment bij The Wire en Deadwood.

Bij mij was het er ook niet direct een klik, maar tegen aflevering 6 ofzo was ik volledig mee. Topreeks

Fargo S2: Opnieuw heel goed. Verhaal in het algemeen vind ik iets beter verteld dan S1, maar de mafiafamilie is in mijn ogen minder interessant dan de slechterik uit S1.

Fargo S3: Een heel andere toon opnieuw dan vorige seizoenen, maar de acteerprestaties zijn opnieuw top, verhaal begint een beetje traag in mijn ogen, maar eindigt sterk. Opnieuw een goede slechterik, maar ik vind Lorne Malvo nog steeds boeiender.

Heel benieuwd naar S4. Als ge reddit moet geloven is dit even een dieptepunt in de serie.

Ik ben nu naar The Night Of aan het kijken. Een mini serie uit 8 afleveringen met knap acteerwerk.
Soms wil ik afhaken omdat het traag gaat en helemaal niet luchtig is. Maar tegelijkertijd is het wel zeer spannend en wil ik weten hoe afloopt.
Eigenlijk een top thriller/drama dus. Mijn vriendin is wel afgehaakt omdat het wat zwaar is en ze liever iets luchtig ziet.

Ik ben nu naar The Night Of aan het kijken. Een mini serie uit 8 afleveringen met knap acteerwerk.
Soms wil ik afhaken omdat het traag gaat en helemaal niet luchtig is. Maar tegelijkertijd is het wel zeer spannend en wil ik weten hoe afloopt.
Eigenlijk een top thriller/drama dus. Mijn vriendin is wel afgehaakt omdat het wat zwaar is en ze liever iets luchtig ziet.
Als je graag zo'n series ziet is When They See Us ook een aanrader: https://www.imdb.com/title/tt7137906/
Ik vond beide series enorm goed.

Silo S01

Goede eerste afleveringen, dan een dip om de laatste drie weer goed te zijn. Al is het wel heel voorspelbaar allemaal.

Common kan ook voor geen meter acteren. :unsure:

Obliterated (2023) - 7.5/10.
Eigenlijk Fubar (2023), maar een pak beter.
Een deftige plot twist, genoeg vrouwelijk naakt en martelsounding :cry:, wat het de moeite maakt om te bekijken.

The Last Of Us.
Had geen zin om nog een streaming abonnement bij te nemen (Streamz, HBO), maar gelukkig in de winkel zien liggen op Blu-Ray voor maar €15.
Eerste aflevering is in ieder geval al top!

Laatst bewerkt:
Patriot

Van een hidden gem gesproken. Absoluut schandaal hoe weinig moeite Amazon gedaan heeft deze te promoten. Ik ben er toevallig op gebotst in mijn zoektocht naar series die de moeite zijn en ik nog niet gezien heb. Laatste maanden echt moeite nog iets af te kijken en na Mr. Inbetween eigenlijk niks meer tegen gekomen... tot ik plots deze in mijn "suggestion" sectie tegenkwam. Vanaf eerste aflevering direct meegezogen met de aparte sfeer. Eindelijk nog eens een serie waar het personage wat rauwheid heeft, waar je je mee kan identificeren en meeleven. De makers wisten heel goed wat ze wouden en mss daarom dat het publiek ze niet gevonden heeft, want het is een van de bizarste shows die ik al gezien heb.

De (donkere) humor heeft mij letterlijk meermaals hardop doen lachen en dat gebeurt niet vaak bij mij. Hoe ze een setup voor een mop 3 afleveringen op voorhand prepareren om dan geheel onverwachts in uw gezicht te smijten is iets dat ik nog in geen enkele serie heb mogen ervaren.

het zal niet voor iedereen zijn, maar diegene die het snappen gaan hier volgens mij, net als ik, van smullebekken.

Online klagen mensen dat het cancelled is, maar voor mij sluit S2 eigenlijk perfect af. Ik had gerust nog even verder willen mee wandelen met John Lakeman's tocht, maar ik kan ook genoegen nemen dat het geëindigd is in schoonheid.

Terug
Bovenaan