Op Prime kon ik terug Stargate eens kijken. Dankzij GateWorld keyepisodes kon ik de hoofdverhalen doorspitten van Stargate SG1, Atlantis en Universe.
Stargate SG1
Vooral in deze reeks gaat het over de Goa'uld, Replicators, Ori. Toch wel ongelofelijk hoe ze van Jack O'Neill die een depressieve kolonel was in de film, gespeeld door Kurt Russell, werd omgezet naar de kolonel met een IQ (zo deed hij zich voort) die je op vingers kon tellen. Moet zeggen dat de hoofdepisodes mij echt wel konden boeien. Soms werd het wel wat uitgemolken, maar denk ook dat de leeftijd van de afleveringen misschien lichtjes een rol spelen. De stemmen van Goa'uld en het oplichten van de oogjes was soms wel cringy, laat staan dat er soms Engelse acteurs (of actrices) met een mega extreem posh engels accent heel zwaar beginnen te praten.
Voor mij was Goa'uld en de replicators zeer goed als de slechteriken. Replicators gaven me wel beetje een Borg vibe. De Ori waren echt los overbodig.
Stargate Atlantis
Voor mij persoonlijk de beste SG reeks. Jack Shepard, Rodney Mckay (eikel eerst, maar op het einde wel platgaan) en Ronon (Aquaman) waren zekers personages waar er een goede klik met was. De vijand hier was de Wraith en het was zeker interessant om te weten hoe deze ontstaan waren.
Echter minpunt: de snelle overbrugging tussen de melkwegen. Op een gegeven moment heb je geen ver gevoel meer van thuis aangezien ze zo snel kunnen reizen tussen de melkwegen. Shit zelf doen ontstaan: Op een gegeven moment kidnappen ze een Wraith en veranderen ze deze om naar een mens (Michael). Volgens mij had zoveel shit vermeden kunnen worden door open te zijn wat er gebeurd was. Echter allemaal sneaky sneaky en uiteraard op het einde wantrouwen. Je merkt ook dat het seizoen snel snel moest afgehandeld worden omdat ze ging stoppen na S5.
Stargate Universe
Kon op zich zeer goed worden, echter was seizoen 1 pover. Frustrerende momenten, plotholes enz. Seizoen 2 was een pak beter, en de muziek draagde soms de show ook. Nogmaals werd hier ook, desondanks miljoenen lichtjaren ver, dit teniet gedaan door het gebruik van " de stenen". Dit zorgde ervoor dat je de afstand kon overbruggen en je familie enz terug kon zien. Echter zat je in een ander lichaam dan. Persoonlijk had ik dit weggelaten maar goed. Ook deze show werd beëindigd na 2 seizoenen dus een open einde helaas.